مدیرکل کتابخانه های عمومی گیلان:

شاداب سازی کتابخانه های گیلان نیازمند بودجه است

مدیرکل کتابخانه های عمومی گیلان گفت: شاداب سازی و تجهیز کتابخانه های عمومی گیلان نیازمند بودجه است و در این زمینه اهتمام و هم افزایی بیشتر متولیان امر را می طلبد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا، به نقل ازایرنا، پریسا کرمی افزود: کتابخانه های عمومی ظرفیت و جایگاه مناسبی برای ارائه خدمات فرهنگی متعدد به مردم و بویژه نسل نو است و کتابداران مشاوران امین مخاطبان فرهنگی محسوب می شوند و بر همین اساس  فعالیت آنان  هیچ گاه  حتی در بحرانی ترین شرایط کرونا متوقف نشد.
وی اظهار داشت: تمام تلاش دست اندرکاران مجموعه کتابخانه های عمومی دسترس پذیری آسان اقشار مختلف مردم به کتاب و ترویج فرهنگ صحیح خواندن در جامعه است و بر همین اساس با توجه به بحران کرونا طرح های نوآورانه ای در استان برنامه ریزی شد.
مدیرکل کتابخانه های عمومی گیلان با بیان اینکه نهاد کتابخانه های عمومی گیلان با ایجاد ۶۸ صفحه مجازی توسط کتابداران به آگاهی بخشی و تولید محتوا در این شبکه ها می پردازد، افزود: شیوع ویروس کرونا در جهان مانع حضور مردم در اجتماعات شده و فعالیت کتابخانه های عمومی نیز به فضای مجازی هدایت شده است.
کرمی با اشاره به آغاز ثبت نام برای شرکت در یازدهمین دوره جشنواره کتابخوانی رضوی گفت: این جشنواره در استان همزمان با سراسر کشور و بدلیل کرونا بصورت الکترونیک برگزار می شود و  فعالیت کمیته برگزاری یازدهمین جشنواره کتابخوانی رضوی در استان آغاز شده است.
وی به حضور بیش از ۳۷ هزار نفر از گیلانیان مشتاق در این رویداد مهم فرهنگی در سال گذشته اشاره کرد و با تاکید بر لزوم برگزاری باشکوه آن در دوره یازدهم از اعضای کمیته برگزاری خواست تا با تلاش و نوآوری های بیشتر نسبت به معرفی منابع جشنواره به عموم مردم با استفاده از بستر فضای مجازی تلاش کنند.
گیلان دارای  ۱۰۰ کتابخانه عمومی می باشد که این کتابخانه ها شامل ۸۲ کتابخانه نهادی (۶۱ شهری و ۲۱ روستایی)، ۱۶ کتابخانه مشارکتی(۱۴ شهری و دو روستایی) و یک کتابخانه مستقل است؛ یک میلیون و ۱۰۰ نسخه کتاب در کتابخانه های عمومی سراسر استان موجود است و بیش از ۵۰ هزار نفر عضو کتابخانه‌های عمومی گیلان هستند.

Share