در دیدار مدیرکل بنادر گیلان با مدیرعامل منطقه آزاد انزلی عنوان شد:

بنادر انزلی و کاسپین مکمل یکدیگرند | همکاری بنادر انزلی برای رونق اقتصادی

در دیدار مدیر کل بنادر و دریانوردی استان گیلان با مدیرعامل منطقه آزاد انزلی بر هم افزایی ۲ بندر انزلی و کاسپین به منظور افزایش رونق اقتصادی در استان گیلان تاکید شد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا، در تداوم جلسات همکاری این سازمان با نهادهای استانی، نشست هم افزایی حسین یونسی مدیرکل بنادر و دریانوردی استان گیلان با محمد سجاد سیاهکارزاده رییس هیأت مدیره و مدیرعامل سازمان منطقه آزاد انزلی در خصوص افزایش همکاری‌های دو جانبه برگزار شد.

در این نشست که معاون و مدیران دو طرف حضور داشتند، سیاهکارزاده و یونسی با تصریح براینکه دو بندر انزلی و کاسپین مکمل یکدیگر می‌باشند، بر لزوم ارتقای همکاری‌های دو مجتمع بندر استراتژیک استان تصریح کردند.

مدیرعامل سازمان منطقه آزاد و مدیرکل بنادر و دریانوردی استان با اشاره به فرصت‌ها و ظرفیت‌های همکاری دو جانبه در مسیر جذب حداکثری بار و کالا در کریدورهای عبوری از این منطقه، تشکیل کارگروه‌های مشترک همکاری دو و چند جانبه را یکی از مهمترین سازوکارهای هم افزایی در راستای تأمین بیش از پیش منافع ملی کشورمان در دیپلماسی اقتصادی و ترانزیت بین المللی عنوان کردند.

مدیر کل بنادر و دریانوردی استان گیلان در این دیدار با اشاره به هم افزایی مجتمع بندری انزلی و بندر کاسپین، اظهار داشت: این امر موجب بازدهی بیشتر در مباحث لجستیک بندری کشور و توسعه اقتصادی استان می شود.

وی با اشاره به اهمیت کشتی های کانتینربر گفت: به منظور افزایش ترانزیت در دریای خزر و اهمیت کریدور شمال به جنوب باید افزایش کشتی های کانتینربر ایرانی را مورد توجه قرار دهیم.

تنوع بخشی به کالاهای وارداتی، صادراتی و ترانزیتی؛ همکاری در سرمایه‌گذاری‌های توسعه‌ای طرح‌های زیرساختی؛ افزایش تعاملات دو مجتمع بندری در همکاریهای دریایی کشورهای ساحلی دریای کاسپین و هم افزایی جهت اجرای سیاست‌های توسعه دریا محور از مهمترین توافقات نشست مزبور می‌باشد.

بنابراین گزارش در این جلسه معاون و مدیران سازمان منطقه آزاد انزلی و مدیرکل بنادرو دریانوردی گیلان گزارش‌هایی از توانمندی‌ها و امکانات زیرساختی دو مجتمع بندری انزلی و کاسپین ارائه دادند.

گفتنی است ۲ مجتمع بندری انزلی و کاسپین در محدوده منطقه آزاد تجاری صنعتی انزلی قرار داشته، دو بندر که در کریدورهای بین المللی بوده و نقش محوری در توسعه همکاری‌های بین المللی کشورمان در ارتباط با اعضای اتحادیه اقتصادی اوراسیا و حاشیه دریای کاسپین و کریدورهای ترانزیتی ایفا می‌کنند.

Share