معرفی ایمن ترین خودرو ایران؛ ۷ ماشین ایمن و مستحکم

در این مقاله ۷ مورد از بهترین خودرو‌های بازار ایران را معرفی کردیم.

هنگام خرید خودرو، چقدر ایمنی خودرو را در نظر می‌گیرید؟ خرید خودرویی که بتواند امنیت سرنشینان را تامین کند، یکی از مهم‌ترین فاکتورها برای خرید خودرو است. رانندگی با خودرویی ایمن، آرامش خاطر بیشتری به راننده می‌دهد و سایر سرنشینان نیز با خیالی راحت‌تر در ما در این مقاله، ۷ تا از ایمن ترین خودروهای ایرانی را به شما معرفی خواهیم کرد. اگر قصد خرید خودرو دارید، بررسی این لیست، به شما در انتخاب خودرو کمک می‌کند.

۱.‌ پژو ۲۰۰۸؛ یکی از ایمن ترین خودروهای موجود در ایران بر اساس تست‌های یورو انکاپ

پژو ۲۰۰۸ کراس‌اوور جمع و جور شهری است که تولید آن از سال ۲۰۱۳ میلادی آغاز شد. پژو ۲۰۰۸ مثل مدل‌های ۲۰۶، ۲۰۷ و ۳۰۱ روی پلتفرم PF1 تولید شده و از موتور توربو شارژ THP165 استفاده می‌کند. پژو ۲۰۰۸ با کسب ۵ ستاره، یکی از ایمن ترین خودروهای ایران بر اساس تست های یورو انکاپ شناخته می‌شود. این خودرو با گیربکس ۶ دنده اتومات، پیشرانه ۴ سیلندر توربوشارژ EP6 و موتور ۱.۶ لیتری، ۱۶۳ اسب‌بخار قدرت و ۲۴۰ نیوتن‌متر گشتاور تولید می‌کند. شرایط ثبت نام فروش اقساطی ایران خودرو و سایر شرکت‌های خودروسازی و واردات خودرو، بهترین فرصت برای خرید ماشین دلخواه است. پژو ۲۰۰۸ در مقایسه با سایر خودروهای خارجی و باتوجه‌به امکانات و مزایا آن، قیمت مقرون‌به‌صرفه‌تری دارد.

۲.‌ هایما S7؛ یکی از ایمن ترین خودرو‌های مونتاژ ایران بر اساس امکانات ایمنی

مدل اولیه هایما اس ۷ که به بازار ایران وارد شد، یک پیشرانه تنفس طبیعی ۴ سیلندر ۲ لیتری دارد. هایما S7 معمولی ۱۴۸ اسب بخار قدرت و ۱۸۰ نیوتن‌متر گشتاور تولید می‌کند. این خودرو شتاب صفر تا ۱۰۰ را در حدود ۱۳ ثانیه طی می‌کند. اما هایما S7 توربو به یک پیشرانه ۴ سیلندر ۱.۸ لیتری توربوشارژ مجهز شد که ۱۷۰ اسب بخار قدرت از انتهای میل لنگ آن به سوی جعبه‌دنده ارسال می‌شود.

گشتاور حاصل از این پیشرانه هم برابر با ۲۳۰ نیوتن.متر است که یک جعبه دنده اتوماتیک ۶ سرعته وظیفه ارسال آن به سوی چرخ‌های جلو را برعهده گرفته است. اگر قصد خرید هایما S7 یا هر یک از محصولات هایما را دارید، فروش اقساطی هایما، فرصتی فوق‌العاده برای خرید خودرو است.

۳.‌ سیتروئن C3؛ خودرویی موجود در ایران با کسب ۴ ستاره در تست‌های یورو انکاپ

سیتروئن C3، خودروی هاچ‌ بک کامپکت سوپر مینی است که در سال ۲۰۰۲ توسط کمپانی فرانسوی پژو سیتروئن معرفی شد. این خودرو از سال ۱۳۹۷ تا ۱۳۹۸ به ایران وارد شد. این خودرو با گیربکس ۶ دنده اتومات با حالت اسپرت، پیشرانه ۴ سیلندر توربوشارژ THP165 و موتور ۱.۶ لیتر، ۱۶۳ اسب‌بخار قدرت و ۲۴۳ نیوتن‌متر گشتاور تولید می‌کند. مصرف ترکیبی این خودرو، ۶.۷ لیتر در صد کیلومتر برآورد شده است.

۴.‌ رنو تندر ۹۰؛ خودرویی ممتاز در تست‌های یورو انکاپ

رنو ال ۹۰ (L90)، با نام دقیق‌تر داچیا لوگان، یک خودرو کامپکت کاملا اقتصادی است که از سال ۲۰۰۴ توسط زیرشاخه رومانیایی کمپانی رنو، تولید شد. رنو ال ۹۰ که با نام تندر ۹۰ در ایران شناخته می‌شود، رنو ال۹۰ به یک پیشرانه چهار سیلندر تنفس طبیعی ۱۶ سوپاپ به حجم ۱.۶ لیتر مجهز شده است. حداکثر توان این پیشرانه ۱۰۵ اسب بخار بوده و حداکثر ۱۴۰ نیوتن متر گشتاور تولید می‌کند. شتاب این خودرو برای رسیدن به ۱۰۰ کیلومتر بر ساعت، ۱۰.۲ ثانیه زمان می‌برد.

۵.‌ جک S5؛ ایمن ترین خودرو چینی در ایران بر اساس امکانات ایمنی

جک اس ۵ (jac s5) یک کراس اوور جمع و جور شهری چینی است که نخستین بار در نمایشگاه خودرو پکن ۲۰۱۲ به عنوان یک مدل مفهومی کانسپت به نمایش گذاشته شد. این خودرو از سال ۱۴۰۰ تا ۱۴۰۳، در ایران وارد شده و به‌فروش می‌رسد. این خودرو با یک گیربکس ۶ دنده اتومات دوکلاچه، پیشرانه ۴ سیلندر توربوشارژ TGDi و موتور ۱.۵ لیتری، ۱۷۱ اسب‌بخار قدرت و ۲۵۱ نیوتن‌متر گشتاور تولید می‌کند. این خودرو با طول ۴۴۷۵ میلی‌متر، عرض ۱۸۴۰ میلی‌متر و ارتفاع ۱۶۸۰ میلی‌متر، تا سرعت ۱۹۰ کیلومتر بر ساعت شتاب می‌گیرد.

۶.‌ دنا پلاس؛ خودروی ایمن ایرانی بر اساس استحکام بدنه

ایران‌خودرو حدود دو سال پس از عرضه دنا، نخستین فیس‌لیفت آن را با نام «دنا پلاس» در پاییز ۱۳۹۵ معرفی کرد و تولید آن از زمستان همان سال ولی با مدل ۱۳۹۶ آغاز شد و این خودرو از سال ۱۳۹۶ تا ۱۴۰۲ در بازار ایران قرار داشت. این خودرو با یک گیربکس ۵ دنده دستی، پیشرانه ۴ سیلندر EF7 و موتوری ۱.۷ لیتری، ۱۱۳ اسب‌بخار قدرت و ۱۵۵ نیوتن‌متر گشتاور تولید می‌کند. این خودرو برای رسیدن به سرعت ۱۰۰ کیلومتر بر ساعت، به حدود ۱۳.۵ ثانیه زمان نیاز دارد. همچنین این خودرو تا ۱۹۰ کیلومتر بر ساعت نیز شتاب می‌گیرد.

۷.‌ سمند؛ خودرویی ایمن و قدیمی در ایران

خودرو سمند که از سال ۱۳۸۲ تا ۱۴۰۱ در بازار خودرویی ایران قرار داشته است، به‌عنوان خودرویی با بدنه مستحکم شناخته می‌شود. سمند که با یک گیربکس ۵ دنده دستی، پیشرانه ۴ سیلندر XU7 و موتور ۱.۸ لیتری توسط شرکت خودروسازی ایران‌خودرو تولید شد، ۱۰۰ اسب‌بخار قدرت و ۱۵۳ نیوتن‌متر گشتاور تولید می‌کند. این ماشین ایمن در زمان ۱۳.۱ ثانیه، از حالت سکون به سرعت ۱۰۰ کیلومتر بر ساعت می‌رسد و مصرف ترکیبی آن، ۸.۳ لیتر در هر صد کیلومتر است.

خرید خودرو اقساطی؛ راه حلی برای خرید خودرو ایمن در ایران

در این مقاله ۷ مورد از بهترین خودرو‌های بازار ایران را معرفی کردیم. پژو ۲۰۰۸ که ایمن ترین خودرو ایران است، در تست‌های یورو انکاپ، ۵ ستاره دریافت کرده است. پس از آن و در رتبه‌های بعدی، هایما S7، سیتروئن C3، رنو ال ۹۰ (L90)، جک اس ۵ (jac s5)، دنا پلاس و سمند قرار گرفته است. اگر قصد خرید هریک از این خودروها را دارید، شرایط فروش اقساطی مجموعه‌های معتبری مانند سپند خودرو، فرصتی عالی برای خرید خودرو است. برای مشاهده شرایط فروش اقساطی این مجموعه، به وب‌سایت سپند خودرو به آدرس (sepandkhodro.com) مراجعه کنید.

Share