مدیرکل پست گیلان با حضور در فومن؛

کدپستی و نظام ملی استاندارد نشانی زبان مشترک همه دستگاه‌هاست

مدیر کل پست گیلان در جلسه جی نف شهرستان فومن مطرح کرد: جی نف یک پروژه زیرساختی است که امکان ارتباط دستگاه های اجرایی با یکدیگر و مردم را فراهم می کند.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا، صبح امروز دوشنبه ۱۷ اردیبهشت ماه، جلسه جی نف شهرستان فومن با حضور  محمدحسین هوشنگی مدیر کل پست گیلان، فرامرز مرجانی فرماندار فومن، معاونین فرماندار و شهرداران شهرهای توابع این شهرستان در فرمانداری فومن برگزار شد.

محمدحسین هوشنگی مدیر کل پست گیلان در این جلسه کدپستی و نظام ملی استاندارد نشانی (جی. نف) را زبان مشترک همه دستگاه‌هایی دانست که خدمات مکان محور ارائه می‌کنند و افزود: پروژه نطام نشانی استاندارد یک طرح زیر ساختی است و موجب یکسان‌سازی نشانی ذینفعان دستگاه‌های اجرایی خواهد شد و در صورت پیاده‌سازی کامل آن تبادل اطلاعات دستگاه‌ها با یکدیگر با کدپستی فراهم خواهد شد.

وی با اشاره به حدوث حوادث غیر مترقبه و طبیعی خاطر نشان کرد: اگر بانک اطلاعاتی و پایگاه داده املاک مهیا باشد؛ واحدیابی اماکن تخریب شده به راحتی ممکن خواهد بود.

هوشنگی در ادامه بهره برداری مدیریت عالی شهرستان و مدیریت شهری را از بانک اطلاعات امکان بر اساس داده‌های صحیح و درست و با هدف اتخاذ تصمیمات منطقی در زمینه صدور مجوزها، طراحی و تعبیه حمل و نقل عمومی، ایجاد مراکز تجاری و تفریحی مطابق با الگوی توزیع جمعیتی را از مزایای مهم پروژه ملی جی. نف دانست و بر اهتمام ویژه شهرداران برای پیشبرد این طرح در شهرستان فومن تأکید کرد.

فرامرز مرجانی فرماندار شهرستان فومن در این نشست، ضمن قدردانی از زحمات رئیس سابق این اداره، برای رئیس جدید آرزوی موفقیت کرد.

 وی همچنین با اشاره به بحث GNAF (جی‌نَف) در شهرستان فومن و لزوم فعال شدن شهرداری ها، گفت: کارکرد سرویس خدمات مکان محور (GNAF)، احراز نشانی اقامت مشتریان حقیقی یا حقوقی، سازمان و شرکت‌ ها، جهت صحت سنجی و راستی آزمایی نشانی پستی محل کار یا منزل شهروندان در گردآوری اطلاعات هویت مکانی دقیق است.

 مرجانی با اشاره به اهمیت سرویس خدمات مکان محور، تسهیل در دسترسی مردم به خدمات الکترونیک دولت را مورد توجه قرار داد.

 فرماندار فومن با اشاره به خدمات پست در گذشته و ارزشمند دانستن آن، بسیاری از ابتکارات این اداره از جمله ترویج «کد پستی» را راهگشای مشکلات جامعه و مانع از بروز تخلفات در بخش های مختلف اقتصاد دانست.

در این نشست، ارغند رئیس سابق اداره پست فومن به افتخار بازنشستگی نائل و تکریم شد. توسلی به عنوان رئیس جدید این اداره معارفه شد.

Share