در نشست سرپرست دانشگاه گیلان با نماینده منتخب رشت و خمام در مجلس؛

دانشگاه باید در همه امور مرجع استان باشد | درب های دانشگاه به روی صنایع استان گیلان باز است

سرپرست دانشگاه گیلان میزبان نماینده رشت و خمام در دوازدهمین دوره مجلس بود که در این نشست در ارتباط با زمینه های مختلف استفاده از ظرفیت های نمایندگان در راستای توسعه دانشگاه و مرجعیت دانشگاه در مسائل مختلف استان و کشور بحث و تبادل نظر شد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا، دکتر محمد دوستار سرپرست دانشگاه در نشستی با اشاره به اینکه انتظار از نمایندگان مجلس بالاست گفت: ما باید از ظرفیت های کلیه نمایندگان استان و به طور خاص نمایندگان مرکز استان در مجلس شورای اسلامی در راستای اعتلای نام و جایگاه دانشگاه استفاده کنیم.

دکتر دوستار گفت: هر زمان سازمان ها و شرکت های استان در راستای حل مشکلات خود به دانشگاه رجوع کردند آن زمان می توانیم بگوییم که دانشگاه در ماموریت ها و رسالت های خود موفق عمل کرده است.

سرپرست دانشگاه گیلان در ادامه با بیان اینکه ارتباط صنعت و دانشگاه زمینه ساز رونق تولید، اشتغال و جهش تولید است تصریح کرد: درب های دانشگاه به روی صنایع استان باز است تا مسائل و مشکلات خود را مطرح کنند و متخصصین دانشگاهی ما برای حل مشکلات راهکار عملی ارائه نمایند.

نماینده مقام عالی وزارت علوم در استان گیلان همچنین در این نشست بر اهمیت مهارت آموزی تاکید کرد و گفت: نظام آموزشی ما می بایست در کنار دروس تئوری، مهارت آموزی را نیز به عنوان یک اصل به دانشجویان یاد دهد.

دکتر مهدی فلاح نماینده مردم رشت و خمام در مجلس شورای اسلامی نیز در این نشست دانشگاه را خانه خود دانست و گفت: امیدوارم با همگرایی با سایر نمایندگان بتوانیم از ظرفیت های ملی و استانی برای رشد و توسعه دانشگاه استفاده کنیم.

دکتر فلاح با اشاره به شعار سال و راهکارهای افزایش تولید و تحقق شعار سال توسط مقام معظم رهبری خاطرنشان کرد: ما با تمام توان آماده پیگیری مسائل دانشگاه در سطح ملی هستیم.

نماینده مردم رشت و خمام در مجلس شورای اسلامی در پایان اظهار امیدواری کرد: که ماحصل برگزاری این نشست ها توسعه و ارتقای دانشگاه شود.

Share