مدیرکل کتابخانه‌های عمومی گیلان:

«پونل» روستای دوستدار کتاب معرفی شود|تاکید بر استفاده از ظرفیت خیرین در حوزه کتابخوانی

کرمی با اشاره به عضویت ۷۰ درصد از مردم پونل در کتابخانه عمومی روستا و بهره‌مندی آنان از فعالیت‌ های این کتابخانه گفت: پیشنهاد می‌شود پونل روستای دوستدار کتاب معرفی شود.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا، محمود قاسمی در جلسه انجمن کتابخانه های عمومی این شهرستان که با حضور امام جمعه رضوانشهر، مدیرکل کتابخانه های عمومی استان و اعضای انجمن برگزار شد، با قدردانی از تلاش های فعالان حوزه کتاب و کتابخوانی در ترویج فرهنگ مطالعه، و مهم دانستن جلسات فرهنگی بیان داشت: حمایت از این نهاد فرهنگی که در راستای توسعه فرهنگی کشور گام بر می دارد امری ضروری است و لازم است همه به این امر توجه داشته باشند.

وی اظهار داشت: کتابخوانی اصل و اساس فعالیت های فرهنگی است و بدون توجه به این امر موفقیتی در جامعه حاصل نخواهد شد.

فرماندار رضوانشهر با اشاره به اینکه کتاب و مطالعه نقش مهمی در کاهش آسیب های اجتماعی و فرهنگی دارد، گفت: به هر میزان از توجه به کتاب کاسته شود، مشکلات و معضلات اجتماعی و فرهنگی بیشتر می شود.

قاسمی کار پردازشگران امور کتابخانه های این شهرستان را ارزشمند تلقی نمود و تاکید کرد: شهرداران و بخشداران در بحث ترویج و مطالعه کتاب و کتابخوانی مساعدت های لازم را داشته باشند.

وی در بخش دیگری از سخنان خود به رویداد مهم سیاسی انتخابات که پشت سر گذاشتیم اشاره کرد و افزود: انتخابات امسال متفاوت تر از دوره های گذشته بود علیرغم میل باطنی دشمنان که تلاش می کردند مردم در انتخابات شرکت نکنند، خوشبختانه مردم شریف با حضور پرشور خودشان در پای صندوق های رای تمام نقشه های دشمنان را نقشه برآب کردند و برگ زرین دیگری در تاریخ این انقلاب ماندگار نمودند.

حجت الاسلام مهدی نژاد امام جمعه شهرستان رضوانشهر نیز در این جلسه از تلاش ها، جدیت و پیگیری های فرماندار و عوامل برگزاری انتخابات در این شهرستان قدرانی کرد و افزود: حاصل این تلاش ها باعث حضور و مشارکت حداکثری مردم شریف شهرستان در انتخابات ۱۴۰۰ بود.

وی با تاکید بر ترویج فرهنگ کتاب و کتابخوانی گفت: جهت افزایش توان اقتصادی پردازشگران کتابخانه در میعاد گاه نماز جمعه کتاب های منتشره نویسندگان معرفی می گردد.

به نقل از شبستان، «پریسا کرمی» در جلسه انجمن کتابخانه‌های عمومی شهرستان رضوانشهر با بیان اینکه این شهرستان در بسیاری از شاخص‌ها در حوزه پویش‌های فرهنگی و فعالیت‌های کتابخانه‌ای خوش درخشیده است گفت: تعامل و همکاری مطلوبی را بین مسئولان این شهرستان در ایجاد محیطی مناسب برای کتابخوانان شاهد هستیم.

مدیرکل کتابخانه‌های عمومی گیلان با اشاره به لزوم حمایت شهرداری‌ها از فعالیت‌های کتابخانه‌ای افزود: متاسفانه چند سالی است که شهرداری رضوانشهر با وجود شاخص‌های خوب سال‌های گذشته، از این قافله عقب مانده است.

وی با قدردانی از شهرداری پره‌سر در تجهیز کتابخانه این شهر به وسایل گرمایشی و سرمایشی گفت: با توجه به استقبال مردم رضوانشهر از پویش‌های فرهنگی، باید خدمات بهینه‌ای را به مردم فهیم و علاقه‌مند به کتابخوانی این شهرستان ارائه دهیم.

کرمی با تاکید بر استفاده از ظرفیت خیرین تصریح کرد: باید از نگاه مثبت خیرین به بخش فرهنگی در امر کتابخوانی نیز بهره گرفت تا بتوانیم تحولات مثبت فرهنگی به ویژه در نسل جدید را شاهد باشیم.

مدیرکل کتابخانه‌های عمومی گیلان در ادامه برگزاری یازدهمین دوره جشنواره رضوی که با ولادت امام رضا(ع) آغاز شده و تا آبان ۱۴۰۰ ادامه دارد را مورد اشاره قرار داد و بیان کرد: این جشنواره با ۶ عنوان کتاب در سه رده کودک، نوجوان و بزرگسال به‌صورت الکترونیک برگزار می‌شود.

وی با اشاره به استقبال بانوان و جوانان رضوانشهری از جشنواره رضوی سال گذشته که وظیفه ما متولیان کتابخانه‌ای را سنگین‌تر کرده و باید برنامه‌ریزی مطلوب‌تری داشته باشیم، تاکید کرد: باید از ظرفیت فرهنگی این شهرستان نهایت بهره را برد.

کرمی در ادامه به خلاقیت و ابتکار کتابخانه و کتابدار روستای پونل در جذب مردم به این عرصه اشاره و اعلام کرد: ۷۰ درصد مردم این منطقه عضو کتابخانه بوده و دو سال پیاپی کتابخانه و کتابدار آن موفق به کسب رتبه‌های برتر شده‌اند و با این ظرفیت پیشنهاد می‌شود تا روستای پونل به‌عنوان روستای دوستدار کتاب معرفی شود.

وی با اشاره به درخواست راه‌اندازی کتابخانه سیار از آمادگی اداره کل کتابخانه‌های گیلان برای تجهیز این کتابخانه در صورت تامین وسیله نقلیه از سوی شهرستان خبرداد که قبلا این نیاز از طریق طرح “کوله کتاب” رفع می‌شد.

Share