با مجوز منابع طبیعی؛

قطع درخت ۱۷۰ ساله بقعه آقا رکابدار آستانه اشرفیه!+ دلایل مسئولان

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا، عضو هیئت امنای بقعه آقا رکابدار آستانه اشرفیه اظهار کرد: این درخت کهنسال به دلیل پوسیدگی و با مجوز منابع طبیعی قطع شد.

رحمان شفیعی گفت: این درخت چندسالی است که دچار پوسیدگی شده بود و هر از گاهی بر اثر وزش باد یا باران شاخه‌های بزرگی از آن بر روی زمین می‌افتاد و باعث ایجاد خطراتی برای زائران این بقعه می‌شد.

وی افزود: باتوجه به نزدیکی این درخت با ساختمان بقعه که به تازگی بازسازی شده است هر آن احتمال سقوط این درخت بر روی بقعه و آسیب به ساختمان و زائران وجود داشت که با مجوز اداره اوقاف و امورخیریه آستانه اشرفیه قطع شد.

حجت الاسلام عباس خوبرو رئیس اداره اوقاف آستانه اشرفیه هم گفت: قطع این درخت با مجوز کارشناسان منابع طبیعی و اداره اوقاف آستانه اشرفیه انجام شد.

رئیس اداره منابع طبیعی آستانه اشرفیه هم با اشاره به اینکه برآورد می‌شود عمر این درخت بین ۱۰۰ تا ۱۷۰ سال باشد گفت: این درخت از گونه درختان آزاد بود که بیش از ۲۰ تن وزن داشت.

اکبر مهتدی حقی افزود: بررسی‌های کارشناسان منابع طبیعی نشان می‌دهد بیش از ۸۰ درصد این درخت از داخل خشک شده بود و در اصطلاح به دوران دیرزیستی و پایان عمر خود رسیده بود و احتمال سقوط آن وجود داشت.

خانه دار یکی از اهالی کیسم هم به صداوسیما گفت: حدود ۱۰ سال پیش هم یک درخت قدیمی آزاد در حیاط همین بقعه براثر پوسیدگی بر روی مسجد قدیمی سقوط کرد و باعث تخریب مسجد شد تا جاییکه مجبور به ساخت مسجد جدیدی در همین محل شدیم.

Share