دبیر ستاد احیای امر به معروف و نهی از منکر گیلان:

آماده کمک به ناجا جهت اجرای طرح ناظر هستیم | حمایت قضائی از آمران به معروف و ناهیان از منکر

حسن کربلایی گفت: ستاد احیای امر به معروف و نهی از منکر گیلان جهت کمک به اجرای طرح ناظر با همکاری نیروی انتظامی اعلام آمادگی کرده است.

اختصاصی پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا دبیر ستاد احیای امر به معروف و نهی از منکر گیلان در جمع اصحاب رسانه با تسلیت ایام سوگواری اباعبدالله الحسین (ع) گفت: اول تا هفتم محرم الحرام با توجه به هدف والای قیام حضرت امام حسین (ع) برای امر به معروف و نهی از منکر، به عنوان هفته احیای این فرایض دینی نامگذاری شده است.
حسن کربلایی با اشاره به ویژه برنامه های این هفته اظهار کرد: این برنامه‌ها شامل دیدار فعالان عرصه امر به معروف و نهی از منکر با آیت الله فلاحتی، دیدار با فرماندهان ناجا پیرامون نحوه برقراری امنیت و رفت و آمد در خیابان ها توسط دسته جات عزاداری در تاسوعا و عاشورا، جلسه هماهنگی با سازمانهای نظامی، انتظامی و دادستانی در خصوص پیگیری مبارزات با منکرات، نشست با شورای امر به معروف و نهی از منکر دانشگاه پیام نور، برگزاری تجمع و راهپیمایی طلایه داران و فعالان امر به معروف و نهی از منکر، برگزاری ویژه برنامه های هفته امر به معروف و نهی ازمنکر در ادارات و سازمانها، عطر افشانی گلزار شهدا به‌همراه برگزاری یادواره شهدای امر به معروف و نهی از منکر، گرامیداشت شهید پاینده شهید امر به معروف و نهی از منکر، برگزاری همایش طلایه داران امر به معروف در شهرستان‌ها، دیدار با جمعی از علما، بزرگان و هیات مذهبی استان است.

به گزارش دیارمیرزا، دبیر ستاد احیای امر به معروف و نهی از منکر با اشاره به اینکه شعار امسال نهضت حسینی، مطالبه‌گری و مسئولیت اجتماعی است، گفت: یکی از اهداف مهم ستاد احیای امربه‌معروف و نهی از منکر استان گیلان این است که فرهنگ‌سازی و ترویج الگوهای موفق از طریق تولیدات رسانه‌ای برنامه‌های آموزش و بهره‌مندی از ظرفیت‌های مردمی را داشته باشد.

وی با بیان اینکه تقویت روحیه مطالبه گری و افزایش مسئولیت پذیری اجتماعی آحاد مختلف مردم از دیگر اهداف ستاد است، گفت: تبیین و ترویج فرهنگ امر به معروف و نهی از منکر با رویکرد اقناعی در تمام سطوح جامعه و با بهره گیری از فضای معنوی و حماسی ایام محرم و رهنمود های حضرت امام (ره) و مقام معظم رهبری در راستای امر به معروف و نهی از منکر مسئولان، تببین و ترویج ظرفیت های قانونی، فرهنگ سازی و ترویج الگوهای موفق از طریق تولیدات رسانه ای، برنامه های آموزشی و بهره‌مندی از ظرفیت‌های مردمی از دیگر اهداف ستاد امر به معروف و نهی از منکر است.

دبیر ستاد امر به معروف و نهی از منکر گیلان با اشاره به اینکه برای فعالیت های فرهنگی مناسب در میدان شهدای ذهاب با مسئولان مربوطه و شهرداری جلساتی را برگزار کردیم، افزود: به مناسبت ماه محرم شهرداری رادیوی مخصوص پیاده راه فرهنگی برای اطلاع‌رسانی مناسب به مردم راه اندازی خواهد کرد که طرح اجرای رادیو محرم از سوم محرم در پیاده راه فرهنگی رشت به اجرا در می‌آید.

کربلایی از ابلاغ آیین‌نامه انضباطی دولت، پیرامون قوانین انضباطی کارمندان از جمله پوشش کارمندان خانم خبر داد و افزود: ستاد امربه‌معروف و نهی از منکر مطالبه گر اجرای قوانین در راستای جلوگیری از ناهنجاری‌ها و احیای خوبی‌ها خواهد بود.

آماده کمک به ناجا جهت اجرای طرح ناظر هستیم

وی با اشاره به اجرای طرح ناظر{کشف حجاب در خودرو} توسط نیروی انتظامی است، گفت: این طرح کشوری است و متولی اصلی آن نیروی انتظامی است و کسانی که هنجارشکنی در خودرو ها داشته باشند، پلیس پس از شناسایی به آنها اخطار می‌دهد و ستاد احیای امر به معروف و نهی از منکر گیلان جهت کمک به اجرای طرح ناظر با همکاری نیروی انتظامی اعلام آمادگی کرده است.

حمایت قضائی از آمران به معروف و ناهیان از منکر

به گزارش دیارمیرزا، کربلایی در مورد حمایت ستاد امر به معروف و نهی از منکر از آمران به امر به معروف و ناهیان از منکر گفت: اگر بر اثر امر به معروف و نهی از منکر سبب دعوا و یا مشاجره شوند و این موضوع به دادگاه کشیده شود برنامه ای داریم که از حامیان امر به معروف و نهی از منکر در دادگاه حمایت کنیم و بر اساس قانون نیز قاضی و هم دستگاه قضایی همه موظف هستند که از فرد آمر به معروف و ناهی از منکر حمایت کنند.
وی تصریح کرد: دو شعبه ویژه در شهر رشت و در شهرستان ها پیرامون همینگونه دعاوی در مورد امر به معروف و نهی از منکر فعال است.

 ایجاد گروه تحقیق برای شناسایی فروشگاههای عرضه کننده لباسهای نامناسب

کربلایی در مورد اینکه جلسات متعددی با اصناف برگزار شده، اظهار کرد: تالارها نباید مراسم مختلط زن و مرد برگزار کنند که در این راستا با آن دسته از تالارهایی که بخشنامه را رعایت نکنند طبق قانون برخورد خواهد شد که متاسفانه چندی پیش یک تالار در جاده فومن به علت عدم رعایت بخشنامه، ۵ ماه پلمپ شد.
وی در مورد فروش لباس‎ها در فروشگاه‌ها نیز اظهار کرد: با گروه تحقیق در رشت راه‌اندازی کردیم، فروشگاه‌هایی که لباس بد، مبتذل، جلو باز و شیشه ای عرضه می کردند شناسایی شده و از طریق رئیس اتحادیه برای آنها اخطار داده شده است.

Share