به بهانه نامه نگاری استاندار گیلان؛

راهداری گیلان پاسخگو باشد؛ ساخت رینگ شهری دارسازی، آج بیشه به جاده انزلی به کجا رسید

بازگشایی قطعه اول محور شهید سلیمانی (ژ۵) در محدوده شهری یکی از مهم‌ ترین پروژه‌ های عمرانی شهرداری رشت است که زمستان سال گذشته آغاز شده است و می تواند نقش بزرگی در روان‌ سازی ترافیک مرکز استان بازی کند.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا، در حالیکه استاندار و مجمع نمایندگان پاییز سال گذشته در نامه های جداگانه از وزارت راه و شهرسازی و سازمان راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای خواستند تا رینگ شهری دارسازی، آج بیشه به جاده انزلی را بسازد اما همچنان از سرنوشت این پروژه مهم خبری نیست.

بازگشایی قطعه اول محور شهید سلیمانی (ژ۵) در محدوده شهری یکی از مهم‌ ترین پروژه‌ های عمرانی شهرداری رشت است که زمستان سال گذشته آغاز شده است و می تواند نقش بزرگی در روان‌ سازی ترافیک مرکز استان بازی کند اما نکته حائز اهمیت این است که بخش اصلی و قطعه دوم این محور در خارج از شهر و در محدوده جاده روستایی قرار دارد و باید توسط راهداری ساخته شود.

مهمترین مزیت این نوار عدم تملک زمین‌های خصوصی و آزاد بودن بخش بزرگی از آن از طریق حریم کانال آب منطقه‌ای است که خوشبختانه این شرکت با حمایت استانداری گیلان و دستگاه قضایی در راستای منافع مردم همکاری بسیاری خوبی داشته است.

به دلیل اهمیت موضوع، همزمان با آغاز این پروژه مهم توسط شهرداری، استاندار گیلان و مجمع نمایندگان استان سال قبل در نامه های جداگانه به وزارت راه و شهرسازی از این وزارت خانه خواستند تا هم گام با شهرداری رشت،احداث قطعه دوم رینگ شهری محور شهید سلیمانی از مسیر دارسازی – آج بیشه – ولی‌عصر به طول ۹ کیلومتر توسط راهداری گیلان انجام شود که به رغم گذشت چندماه از این نامه نگاری ها و در حالیکه قطعه اول توسط شهرداری از پیشرفت میانگین ۲۵ درصدی برخوردار است اما از اطلاع رسانی اداره کل راهداری استان گیلان در خصوص وضعیت اجرای این پروژه در حوزه روستایی خبری نیست.

گفتنی است قطعه اول این محور در داخل محدوده شهری با همکاری آب منطقه ای از حریم کانال (ژ۵) واقع در بلوار شهید انصاری آغاز و پس از ۴ هزار و ۸۵۰ متر به پیله داربن پیربازار می‌ رسد که بر اساس بازدید به عمل آمده استاندارگیلان و گزارش مدیران شهرداری و شورا در سال جاری قابلیت بهره براری دارد.

به نظر می رسد در شرایطی که داره کل حمل و نقل جاده و راهداری گیلان خبری از سرنوشت نامه های استاندار گیلان و مجمع نمایندگان منتشر نکرده، ضروری است تا معاونت هماهنگی امور عمرانی استانداری و فرمانداری رشت وضعیت قطعه دوم محور ژ۵ را پیگیری و به مردم گزارش کنند.

Share