اظهارات شاذ سوپرانقلابی سابق؛

مهدی نصیری به ایستگاه سلطنت‌طلبی هم رسید؛ از شاهزاده تا تاجزاده!

مهدی نصیری در آخرین اظهار نظر خود در مصاحبه با شبکه بی‌بی‌سی فارسی گفته است: اپوزیسیون ایران اگر می‌خواهد موفق شود باید شکاف بین شاهزاده پهلوی و مصطفی تاج‌زاده را از میان بردارد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا، مهدی نصیری، چپ سابقاً انقلابی و سوپر منتقد جمهوری اسلامی که از درون ایران سیاست‌های حکومت را با تندترین ادبیات نقد و به ساختارها حمله می‌کرد طی روزهای گذشته بدون هیچ مشکلی از ایران خارج شد و به اتفاق همسرش برای یک سفر سه ماهه و دیدن فرزند خود به کانادا رفت.

او در اولین فرصت نیز در گفت‌وگویی با تلویزیون بی‌بی‌سی در اقدامی شاذ و عجیب خواستار آن شد که اپوزیسیون شکاف بین مصطفی تاج‌زاده و رضا پهلوی را با یک اتحاد پر کند. او مدعی است که پادشاهی مشروطه و جمهوری‌خواهی می‌توانند متحد شوند.

مهدی نصیری که در دهه‌های اول انقلاب از چهره‌های تندرو انقلابی محسوب می‌شده، در این گفت‌وگو خواستار وحدت اپوزیسیون با یکدیگر و اتحاد «جریان پادشاهی مشروطه و جمهوری‌خواهان» شده و از میرحسین موسوی، مصطفی تاجزاده، نرگس محمدی و فائزه هاشمی به عنوان اصلاح طلبان جمهوری‌خواه نام برده است.

سید محمدعلی ابطحی، فعال سیاسی اصلاح‌طلب در شبکه ایکس در واکنش به اظهارات نصیری نوشته: «آقای مهدی نصیری سوپر افراطی حزب اللهی دیروز حق دارد نظراتش تغییر کند و سوپر اپوزوسیون امروز شود. اما هم برای دیروزش وهم برای امروزش توهم مضر است.نه بولتن نویسی و اظهار نظرهای تند حزب اللهی اش در گذشته توانست ریشه اصلاح طلبی را برکند و نه مواضع فعلی اپوزوسیونی اش مورد قبول اپوزوسیونی قرار میگیرد که چهل سال است در تلاش براندازی هستند و نیازی به تازه وارد از راه دور آمده ندارند. گفته اند شکاف تاجزاده و شاهزاده باید برداشته شود. خودش می داند نه شاهزاده می تواند به تاجزاده نزدیک شود ونه تاجزاده علاقمند به همکاری با شاهزاده است.»

در کنار قابل پیش بینی بودن سقوط فکری مهدی نصیری و عقبگرد فکری و سیاسی وی به سلطنت‌طلبی؛ می‌توان بخشی از بیان این تئوری‌های شاذ را نتیجه عدم اعتنای افکار عمومی در داخل ایران به امثال او و به بن بست رسیدن این طیف منتقد تندرو حاکمیت در جلب توجه مردم در یکسال اخیر دانست.
برخی از فعالین سیاسی هم معتقدند تلاش برای دیده شدن و جلب توجه تنها به دوران چرخش‌های فکری این افراد نیست و آنچه سال‌ها همفکران مهدی نصیری با نام‌هایی مثل «عدالتخواهی»، «مطالبه گری» و ادعای «اصلاح امور» دنبال می‌کردند نیز، یک تکنیک رسانه‌ای برای جلب توجه بدنه اجتماعی به خود بوده است.
روزنامه سازندگی هم نوشته است:  فردی که شما او را شاهزاده می‌خوانی، حتی نتوانست یک جمع پنج نفره را برای چند ماه دور هم نگهدارد؟ از کدام اپوزیسیون سخن می‌گویید؟ همان اپوزیسیون خائنی که کمر به تجزیه ایران و نابودی مردم بسته و هر روزه برای روسای جمهوری آمریکا و کشورهای دیگر نامه فدایت شوم می‌نویسد که تحریم‌های اقتصادی علیه مردم را بیشتر کنند؟
Share