از گوشه کنار سیاست در گیلان:

هشدار‌ بازرس‌ کل گیلان‌ به‌ برخی اعضای شورای‌ شهر رشت/با اولین انزلی‌چی مدافع حرم آشنا شوید/واکنش فرماندار لاهیجان به کشیدن بنر حاوی جمله رهبر انقلاب/تنها در ۱۵ سال به دست«انسان» اتفاق افتاد

اختصاصی پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا بسته خبری ویژه «از گوشه و کنار سیاست گیلان»جایی است که خبرهایی ‌رسمی و غیررسمی استان گیلان ‌بدون توجه به ملاحظه جناح‌های سیاسی برای مخاطبان آماده شده است.

اختصاصی پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا بسته خبری ویژه «از گوشه و کنار سیاست گیلان»جایی است که خبرهایی ‌رسمی و غیررسمی استان گیلان ‌بدون توجه به ملاحظه جناح‌های سیاسی برای مخاطبان آماده شده است.
در این بسته خبری دیارمیرزا بخشی از مهم‌ترین اخباری که کمتر بدان ها توجه شده است در اختیار مخاطبین قرار می گیرد.با ما همراه باشید.

هشدار‌ بازرس‌ کل گیلان‌ به‌ برخی اعضای شورای‌ شهر رشت

bazresi2سیف‌الله مسرور در گفت‌وگو با خبرنگار تسنیم در رشت، با تأکید بر رصد عملکرد دستگاه‌های اجرایی گیلان توسط بازرسان اداره‌کل بازرسی استان گیلان، اظهار داشت: رعایت اخلاق اسلامی مطالبه بازرسی از مسئولان در اظهار نظرها راجع به تخلفات مالی و مدیریتی است که همه مسئولان و نمایندگان مردم در شوراهای اسلامی باید مطالب مورد ادعای خود در خصوص تخلفات را از طریق مرجع قضایی و در حدود وظایف با بازرسی‌کل استان گیلان مطرح کنند.

وی با تأکید بر آمادگی سازمان بازرسی استان گیلان برای صیانت از بیت‌المال، افزود: تریبون عمومی نباید به فضای اتهام‌زنی به افراد تبدیل شود و به جای علنی کردن تخلفات ثابت نشده باید از وقوع جرم از طریق مراجع قضایی اطمینان حاصل کرد.

بازرس‌ کل گیلان با بیان اینکه در برخی موارد به ویژه در شوراهای اسلامی شاهد انتساب اتهاماتی در تریبون عمومی هستیم، گفت: رعایت اخلاق اسلامی و ارائه مدارک در مورد اتهامات مطرح شده برای بررسی و برخورد با متخلفان احتمالی درخواست این سازمان از اعضاهای شورای اسلامی و به ویژه شورای رشت است.

مسرور با بیان اینکه آماده بررسی تخلفات در کوتاهترین زمان ممکن هستیم، تصریح کرد: همواره از مسئولان و برخی از اعضای شورای شهررشت درخواست کرده‌ایم که مدارک و گزارش‌های مکتوب خود را برای بررسی بیشتر به بازرسی استان ارائه کنند که تاکنون اقدامی به عمل نیامده است.

وی با تأکید بر اینکه تشویش اذهان عمومی و ایجاد التهاب در جامعه کار درستی نیست، افزود: روسای شوراهای اسلامی باید از کیان شورا حفاظت و پاسداری کنند و موارد این چنینی را در جلسات صمیمانه یا در مراجع قضایی و نظارتی مطرح و مانع التهاب‌آفرینی و تضییع حقوق اشخاص و رفتارهای مغایر با اخلاق اسلامی شوند.

بازرس‌کل گیلان، روند اتهام‌زنی به اشخاص و التهاب آفرینی را دارای بار حقوقی دانست و گفت: چنین اقداماتی قابلیت تعقیب کیفری دارد.

با اولین انزلی چی مدافع حرم آشنا شوید

به گزارش انزلی کلاب، احمد جعفری رییس اسبق اداره آتش نشانی بندرانزلی و فرزند شهید جعفری که به عنوان اولین انزلی چی مدافع حرم  و با هدف  دفاع از حرم فرزندان فاطمه زهرا(س) و امیرالمومنین(ع) داوطلب گردیده است.

وی در گفتگویی کوتاه با خبرنگار انزلی کلاب گفت: افتخار دارم که به عنوان یک انزلی چی بعنوان سرباز ولی امرم به وظیفه ام عمل میکنم، آرزویم این است که اگر به حق مادرم زهرا (س)  شهادت قسمتم گردید در بین الحرمین تشییع شوم.

دشمنان اسلام باید بدانند که تا آخرین قطره خونمان پاسدار دینمان هستیم و برای گرفتن انتقام مادرمان فاطمه و ریختن خون داعشی ها که حتی جرات نیم نگاهی چپ به حرم امامان شیعه را داشته باشد درنگ نخواهیم کرد.

به گزارش دیارمیرزا گفتنی است احمد جعفری، پیش از این در اردیبهشت سال گذشته نیز خبرساز شده بود.هنگامی که در هنگام سخنرانی حجت‌الاسلام سید محمدعلی شهیدی‌محلاتی در مراسم سومین گردهمایی حماسه‌سازان ولایت‌مدار با در دست داشتن پرده‌نوشته‌ای به طرف سخنران رفت .او نوشته شده بود «آقای استاندار خسته شدم پدر شهیدم را به من برگردانید»و با صدای بلند خواست تا تکلیف او با حسن خسته‌بند نماینده انزلی مشخص شود.
۱۱۱۴۷۸۴۳_۴۲۹۱۲۴۴۶۷۲۶۸۹۶۹_۲۶۹۷۰۲۸۶۱۶۴۵۴۰۷۶۵۱۵_n


واکنش فرماندار لاهیجان به کشیدن بنر حاوی جمله رهبر انقلاب

kasraeiخطبه های نماز جمعه لاهیجان و تأیید امام جمعه این شهر بر پایین کشیده شدن بنر حاوی جمله مقام معظم رهبری، به سرعت در سطح رسانه های استان گیلان منتشر شد.

شنیده ها حاکی از این بود که شخصی در فرمانداری لاهیجان دستور انجام این کار را داده است، به همین دلیل خبرنگار درسیاهکل به سراغ کاظم کسرایی فرماندار این شهرستان رفت تا سئوالات مطرح شده در افکار عمومی را بدون واسطه از وی جویا بشود.

فرماندار لاهیجان در پاسخ به خبرنگار درسیاهکل مبنی بر اینکه بعضی ها مطرح کرده اند که این کار با حمایت شما انجام شده است، اظهار داشت: این گفته کذب است.

وی گفت: من از همان آقایی که گفتند این کار را انجام داده پرسیدم و وی گفت که نه، من اصلاً چنین کاری را انجام نداده ام و این موضوع را انکار کرد. گفت که من اصلاً همچین قصدی نداشتم که بگویم بنر را پایین بیاورند.

نماینده عالی دولت در شهرستان لاهیجان در پاسخ به این سئوال که دلیل این کار چه بوده و آیا شما می دانید که چه کسی این کار را انجام داده است، یادآور شد: در روز چهارشنبه جلسه ای برگزار شد و در آنجا امام جمعه به من فرمودند که چنین موضوعی را شنیده اند، یعنی در رابطه با آن مطمئن نبودند. فرمودند که من شنیده ام نه اینکه مطمئن بودند که این کار انجام شده است.

کسرایی با محکوم کردن این اقدام و بدون ذکر نام شخص به خصوصی، تأکید کرد: هر کسی که چنین کاری را انجام داده؛ کار خطا و اشتباهی مرتکب شده است.

وی افزود: شاید یک نفر رفته و حرفی را زده و یک خبری را خواسته شایعه بکند مانند سایر شایعات و تا آنجایی که من خودم رفتم و پی گیری کردم دیدم که در واقع (این موضوع) اصلاً صحت ندارد.

فرماندار لاهیجان در پاسخ به خبرنگار درسیاهکل مبنی بر اینکه اگر مشخص بشود که چه کسی دستور داده این بنر را پایین بیاورند، عکس العمل شما به چه صورت خواهد بود، با بیان اینکه فصل الخطاب همه ما ولایت و مقام معظم رهبری است، خاطرنشان کرد: به طور قطع ما طبق قانون با این شخص برخورد خواهیم کرد.

تنها در ۱۵ سال به دست «انسان» اتفاق افتاد

آنقدر وضع بحرانی شد که کشورهای حاشیه دریای کاسپین را مجبور به امضای معاهده ای کرد که براساس آن هیچ کشوری تا ۵ سال حق ندارد در دریای کاسپین ماهی خاویاری صید کند و تمام کشورها ملزم به تولید و پرورش و ازدیاد نسل این ماهی لذیذ با آن خاویارهای گران قیمتش شدند. حال در پایان آن مهلت ۵ سال هستیم و کشورهایی مانند آذربایجان از فرصت استفاده کرده اند و حتی بعضا محصولات خاویاری خود را با برند ایران در بازارهای جهانی می فروشند. چه آنکه مرغوب ترین و گران ترین خاویار دنیا خاویاری است که در دل ماهی اوزون برون جنوب دریای کاسپین پرورش می یابد. یعنی ماهی خاویاری ایران. حال مدتی است که ایران هم به فکر تحول در پرورش ماهی خاویاری خود شده است و پرورش در قفس را به عنوان بهترین راه انتخاب کرده است. همان کاری که چند سالی است کشورهایی همچون روسیه و آذربایجان زودتر از ایران شروع کرده اند و موفق هم بوده اند.

گیلان فردا در ادامه نوشت:این گران ترین غذای دنیا ، ثروت بالقوه ایران ، طلای لذیذ دریای شمال ایران ، سال هاست که رختش را از سواحل جنوبی دریای خزر بربسته است و اصلی ترین دلیلش ، انسان بوده است. صید بی رویه ، ریزش فاضلاب های خانگی و صنعتی و ساخت وسازهای بی امان سازه های بتنی بر مسند رودخانه ها نه تنها باعث شده که ماهی اوزون برون با آن گوشت لذیذ بی استخوانش با سفره ایرانی ها و مخصوصا شمالی های ماهی خور که عادت به خوردن کباب بی نظیر اوزون برون داشتند خداحافظی کند که نسل جدید ایرانی را هیچ آشنایی با خاویار نیست و تنها یاد و خاطره ای از آن شنیده اند. ظاهرا در این مدت که ماهی خاویاری رو به انقراض بود تنها تعداد محدودی پرورش می یافتند تا در بازارهای جهانی همچنان جایگاهشان را حفظ کنند. یکی از آن مراکز پرورش ، جزیره آشوراده و منطقه حفاظت شده میانکاله بود. جزیره ای که تنها کارمندان شیلات در آن باقی مانده بودند و ۴۰ درصد خاویار ایران را تولید می کردند. اما اتفاقات تلخ زیست محیطی که پیرامون این جزیره بکر در جریان است خطری برای ماهیان بازمانده خاویاری ایران محسوب می شود. آخرین تهدید هم همین قایق های کوچک آنجلیکا هستند که هرازچندگاهی به این منطقه می روند و به صورت غیرمجاز ماهیان خاویاری را صید می کنند.

ارسلان قاسمی مدیرعامل اتحادیه سراسری شرکتهای تعاونی تکثیر و پرورش میگو، ماهی و آبزیان اخیرا گفته بود که تولید خاویار دریایی ایران در ۱۵ سال گذشته از سالانه ۳۰۰ تن به ۳ تن کاهش پیدا کرده و تولید خاویار پرورشی ایران هم طی ۸ سال گذشته حدود ۳۰ کیلو بوده است.

Share