رییس اداره حفاظت محیط زیست شهرستان رشت خبر داد؛

سنجاب ایرانی، کلاغ نوک سرخ، کلاغ جنگلی و جغد در کافه ای در رشت!+ عکس

محمد تقی تقی زاده، رییس اداره حفاظت محیط زیست شهرستان رشت گفت:پس از گزارشات رسیده و بازرسی های انجام شده از یک کافه رستوران تعدادی جانور وحشی کشف شد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا، محمد تقی تقی زاده، رییس اداره حفاظت محیط زیست شهرستان رشت با اعلام خبر کشف تعدادی جانور در کافه ای در رشت گفت: پس از گزارشات رسیده مبنی بر نگهداری تعدادی از جانوران وحشی در قفس توسط صاحب یکی از کافه رستوران های شهر رشت، پرسنل یگان حفاظت محیط زیست استان و یگان حفاظت شهرستان رشت با همکاری پلیس اطلاعات و امنیت عمومی (پاوا) نیروی انتظامی با اخذ دستور از مقام قضایی کافه رستوران مذکور مورد پایش و بازدید قرارگرفت.

وی افزود پس از برسی دقیق مکان مورد نظر تعدادی جانور وحشی از جمله  سنجاب ایرانی، کلاغ نوک سرخ و کلاغ جنگلی و جغد که به صورت غیر مجاز تهیه و نگهداری می شدند کشف و ضبط شد.

تقی زاده گفت: جانوران وحشی مکشوفه جهت تیمار  و آماده سازی به منظور رها سازی و بقا در طبیعت به مرکز نگهداری حیات وحش اداره کل حفاظت محیط زیست استان انتقال یافتند و مستندات و صورتجلسه تنظیمی نیز به منظور سیر مراحل قانونی به مراجع قضایی ارسال شد.

رییس اداره حفاظت محیط زیست شهرستان رشت از آحاد مردم طبیعت دوست گیلان خواست در صورت مشاهده هرگونه موارد مشابه  نگهداری گونه های کمیاب حیات وحش در اسارت و خارج از زیستگاه طبیعی خود موارد را در اسرع وقت به اداره حفاظت محیط زیست شهرستان رشت اطلاع دهند تا اقدامات لازم  جهت حفظ و حراست از این ذخایر خدا دادی به عمل آید.

Share