مدیرکل آموزش و پرورش گیلان تشریح کرد؛

احداث دهکده ورزشی دانش آموزی در گیلان | ۲۲ ملک در لیست مولدسازی قرار گرفت

مدیرکل آموزش و پرورش گیلان از جذب ۲ هزار و ۸۹۰ معلم در گیلان‌ خبر داد و گفت: قرار است در ۵ استان دهکده ورزشی دانش آموزی ساخته شود که استان گیلان هم جزء ۵ استان انتخاب شده است.

اختصاصی پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا، محمد حسین رمضانی، مدیرکل آموزش و پرورش گیلان روز یکشنبه ۹ اردیبهشت ۱۴۰۳ در نشست خبری با اصحاب رسانه و خبرنگاران در ابتدای جلسه ضمن تبریک هفته معلم اظهار کرد: خبرنگاران و اصحاب رسانه در راستای معلمی کار میکنند و بنظر بنده شماهم به گونه ای معلم هستید لذا به شما همکاران عزیز هم هفته معلم را تبریک عرض میکنم.

رمضانی در رابطه با سند تحول بنیادین گفت: سند تحول بنیادین به ما این را می‌گوید که باید دارای انسجام درونی و تحول بیرونی باشیم، این بدین معناست که ما با اصحاب رسانه ارتباط خود را داشته باشیم. از آنجایی که ما همراهی و همسویی اولیا را همواره نیاز داریم لذا رسانه میتواند در این زمینه برای برقراری ارتباط بهتر با اولیا به ما کمک کند.

دیدار ۴۷ تن از معلمان و فرهنگیان گیلانی با رهبر معظم انقلاب

وی در ادامه افزود: در هفته معلم یکسری برنامه هایی که به شکل کلی است اجرایی می‌کنیم و مقداری از عملکرد خودمان و دولت سیزدهم را که در آموزش و پروش اتفاق افتاده برجسته میکنیم. از سری برنامه های ما برای هفته معلم برگزاری زنگ سپاس در مدارس، گلباران کردن مزار شهدای گیلان و حضور در منازل شهدای فرهنگی و دانش آموزی است. همچنین ۴۷ تن از معلمان و فرهنگیان با رهبر معظم انقلاب اسلامی دیدار خواهند داشت و جشن بزرگ معلمان در دهکده ساحلی انزلی با حضور مسئولین برگزار خواهد شد.

معلم رودباری؛ نمونه کشوی شد

رمضانی در ارتباط با روند انتخاب معلم نمونه کشوری گفت: فرایند انتخاب معلم نمونه بدین گونه بود که امسال هرکسی که میخواست در فرایند ارزیابی معلم نمونه قرار بگیرد باید در سایت ثبت نام می‌کرد، آنچکه وزارتخانه اطلاع داد ما مقام دوم را از نظر تعداد ثبت نام در سطح کشور داشتیم.

مدیرکل آموزش و پرروش گیلان با بیان اینکه طی این فرآیند ۱۰۲ نفر به استان معرفی شدند و ما مستندات ۱۰۲ معلم را بررسی کردیم، افزود: درانتها  ۴ معلم از ۱۰۲ معلم و ۵ نفر هم از کادر همکاران منتخب شدند و این ۹ منتخب استانی به تهران اعزام شده و مورد مصاحبه قرار گرفتند. در نهایت یک معلم از استان گیلان به نام مرتضی بصیری از رودبار در مقطع متوسطه دوم با ۲۵ سال سابقه کاری به عنوان معلم نمونه کشوری از گیلان منتخب شد. این درحالیست که در مجموع در کشور ۱۵ معلم نمونه معلم کشوری داشتیم.

همچنین رمضانی در رابطه با استخدام معلمین گفت: یکی از کارکردهای دولت سیزدهم استخدام معلم های بسیار خوب با ارزیابی اختصاصی عمومی و گزینش های بسیار سخت برای آموزش و پرورش است و در نهایت معلمینی که وارد آموزش و پرورش می‌شوند حتما از مراحل سختی عبور می‌کنند.

جذب ۲ هزار و ۸۹۰ نفر در گیلان‌

مدیرکل آموزش و پرورش گیلان در رابطه با تعداد استخدامی های استان گفت: چیزی که امسال در حال اتفاق در سطح کشور است حدود ۱۲۸ هزار و ۵۸۱ نفر در سال ۱۴۰۳ قرار است در کشور جذب سازمان شوند و سهم گیلان از این استخدامی ها ۲۸۹۰ نفر است.

رضانی تصریح کرد: ۲۹۶ نفر  برای آموزگار، ۵۶۲ نفر برای کیفیت بخشی ( معلم پرورشی، مشاور، مراقب بهداشت)، ۴۶۱ نفر برای آزمون دبیری، یک هزار و ۱۱ نفر دانشجو معلم ( طی آزمون اختصاصی کنکور وارد دانشگاه فرهنگیان می‌شوند و ۴ سال دیگر وارد مدارس میشوند)، ۱۸ نفر سهمیه جذب نفر معلولین، یک نفر نخبگان و ۵۴۱ نفر سرایدار و خدمت گذار جذب می شوند.

مدیکل آموزش و پرورش استان گیلان خاطر نشان کرد: در گیلان طی ۲ سال اخیر دچار سونامی بازنشستگی شدیم و این استخدام ها می‌تواند تاثیر خوبی در نیروی انسانی سازمان داشته باشد.

وی در ادامه گفت: در استان گیلان ده عدد مدرسه داریم که هرکدام برای تنها یک دانش آوز باز است و این نشانگر عدالت آموزشی در استان گیلان است.

احداث ۹۶ واحد آموزشی در استان

رمضانی در رابطه با فواید آزمون های نهایی مدارس گفت: از خوبی های امتحان نهایی این است که در کنکور تاثیر گذاری بیشتری دارند، از انجایی که این امتحانات قرار است ۵۰ درصد در کنکور تاثیر داشته باشند لذا بُعد مثبت آشکار این طرح این است که پراکندگی قبولی ها را در تمام کشور دارا می‌شویم و بعد مثبت پنهان این کار، این است که دست مافیای کنکور مانند اموزشگاه های کنکور که ترقیب به نرفتن دانش اموزان به مدرسه را داشتند و تمام قوای خود را فقط برای آماده سازی دانش اموز برای روز کنکور داشتند، کوتاه می‌شود.

مدیرکل آموزش و پرورش گیلان اظهار کرد: در استان برای برگزاری آزمون های نهایی به بهترین شکل ممکن تا الان بیش از ده میلیارد تومان وسایل اجرای آزمون نهایی را برای مدارس خریداری کردیم مانند چاپگر های سریع زن، اسکنر، سیگنال یاب و …

وی در رابطه با نهضت مدرسه سازی در دولت سیزدهم گفت: در سطح کشور ۷۰۰۰ واحد آموزشی در دوره ریاست آقای رییسی تحویل آموزش و پرورش داده شده است که برای این طرح ها ۴۱ هزار میلیارد تومان هزینه شده است و ۹۰ درصد این فضاها مربوط به آموزش، ۱.۵ درصد فضاهای پرورشی و ۲.۴ درصد فضاهای ورزشی است لازم بذکر است ۶۴ درصد این فضاهای اعلام شده در مناطق روستایی و حاشیه شهرهای است و ۳۶ درصد در منطقه شهری است.

رمضانی همچنین خاطرنشان کرد: سهم استان گیلان در دولت سیزدهم ۹۶ پروژه آموزشی و پرورشی است که با ۴۳۶ کلاس درس و با زیربنای ۵۷۰۰۰ مترمربع در مناطق مختلف استان گیلان در نظر گرفته شده است.

وی در ادامه در رابطه با طرح هایی که پژوهشگران انجام داده اند، اظهار کرد: از ۱۷ پژوهشگر اموزش و پرورش تجلیل به عمل آمد که بعضی از آنها درون دستگاهی و بعضی دیگر برون دستگاهی بود. یکی از پژوهش هایی ما که اعتقاد داریم باید انجام شود بحث عفاف و حجاب است که باید در این زمینه تحقیقاتی صورت گیرد و در عمل انجام شود. تمام بدی هایی که در جامعه وجود دارد از روی جهل است و راه حل آن بدست اوردن دانایی است و هدف ما دادن دانایی درست به دانش آموزان است.

احداث دهکده ورزشی دانش آموزی در گیلان

به گزارش دیارمیرزا، رمضانی در رابطه با صندوق ذخیره فرهنگیان گفت: این صندوق قرار است با مشارکت آموزش و پرورش هم در بحث خانه دار کردن فرهنگیان و اهدای زمین و هم در بحث تاسیس یک مرکز رفاهی در شان همکاران فعالیت داشته باشد.

مدیرکل آموزش و پروش گیلان عنوان داشت: قرار است در ۵ استان دهکده ورزشی دانش آموزی ساخته شود که استان گیلان هم جزء ۵ استان انتخاب شده است و مجلس مجموعا برای ۵ استان ۳۰۰۰ میلیارد تومان بودجه در نظر گرفته است.

در انتها رمضانی در رابطه با طرح مولدسازی گفت: در بحث مولدسازی در دو سه حرکت انجام شده به ۲۲ ملک در استان گیلان رسیدیم که در حال کمیسیون رفتن و اخذ امضاهای لازم هستند. اگر چنانچه تمامی مراحل انجام شود به مزایده گذاشته می‌شوند و هرملکی در هرجا که فروخته شود خاص همان شهرستان با یک بسته رونق می‌باشد. (بسته رونق این است که از طریق فروش آن ملک مشکلات همان شهرستان حل خواهد شد. )

لازم بذکر است مکان این املاک مازاد در استان که شامل مدارس و خانه های سازمانی می‌شوند در شهرهای تالش، خمام، رشت، شفت، املش، سنگر، بندرکیاشهر، رحیم آباد، رودبنه، لاهیجان، لنگرود، انزلی است.

همچنین مدیرکل آموزش و پرورش استان گیلان در رابطه با شهریه های مدارس غیرانتفاعی اعلام کرد: باتوجه به بعضی نارضایتی ها در رابطه با شهریه های لازم بذکر میدانیم که شهریه پرداخت شده مجموع شهریه ثابت+کلاس های فوق برنامه و هزینه سرویس می‌باشد. حال اگر خانواده ها مایل به مشاهده جزئیات این شهریه ها هستند میتوانند به سایت nezarat.medu.ir مراجعه کنند.

Share