مدیر کل تبلیغات اسلامی گیلان:

با دزدان ناموس جامعه قاطعانه برخورد شود|مسئولان برای برخورد با بدحجابی و بی‌حیایی غیرت به خرج بدهند

حجت الاسلام مهدوی با تاکید بر اینکه مسئولان در برخورد با بد حجابی و بی حیایی باید غیرت به خرج بدهند، گفت: برخی در قالب روشنفکری برای رسیدن به منافع باندی و حزبی و انتخاباتی مانور بی غیرتی و بی مسئولیتی را کنار بگذارند.

 اختصاصی پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا به مناسبت سالروز تأسیس سازمان تبلیغات اسلامی نشست خبری مدیرکل تبیلغات اسلامی استان گیلان با حضور رسانه‌ها برگزار شد.
حجت الاسلام مهدوی در جمع خبرنگاران با اشاره به نقش بی‌بدیل رسانه‌ها، گفت: با سرمایه‌گذاری در بحث رسانه یقیناً در مسائل فرهنگی کارهای بزرگی با صرفه جویی مناسب می‌توان انجام داد.
وی با بیان اینکه سازمان تبلیغات اسلامی باید مردمی باشد، گفت: این سازمان فقط نباید مختص روحانیون باشد و باید شرایط را طوری فراهم کرد که همه‌ی اقشار مختلف مردم در امر تبلیغ حضور داشته باشند.
مهدوی با بیان اینکه سازمان تبلیغات اسلامی یکی از رویش‌های انقلاب اسلامی است، افزود: رهبر انقلاب اسلامی یکی از رسالت های این سازمان را رصد و مقابله هوشمندانه با تهاجمات فکری و فرهنگی و رسانه‌ای دشمنان دین و انقلاب و کشور دانسته است.
وی ادامه داد: برای مهندسی زیست گونه‌ی انقلاب اسلامی در راستای تقویت اراده مردمی نیازمند همکاری و هفکری تمام دستگاه‌ها و مسئولان هستیم.
مهدوی خاطرنشان کرد: برای تبیین صحیح انقلاب اسلامی خودآگاهی، شناخت ظرفیت‌ها و آسیب‌های کشور از طریق ایجاد امید و قطع امید از دشمنان نظام و اسلام اولویت دارد که برای این منظور مهم باید کارها را به جوانان انقلابی بسپاریم.
مدیر کل سازمان تبلیغات اسلامی استان گیلان به راه‌های تبلیغ دین اسلام اشاره کرد و گفت: مردمی سازی در تبلیغ دین، پیشگام بودن در بخش محرومیت زدایی و کمک به محرومان و آسیب دیدگان، استفاده از نخبگان در کنار مبلغان دینی از مهمترین راهبردهای سازمان است.
وی با اشاره به اینکه زنان به عنوان رکن انسان ساز و جامعه ساز هستند، گفت: حضور زنان انقلابی در مقابله با هجوم شیاطین که به پدیده زن و خانواده حمله ور شده‌اند بسیار می‌تواند کمک رسان باشند.

با دزدان ناموس جامعه قاطعانه برخورد شود

حجت الاسلام مهدوی با بیان اینکه زن به عنوان مهمترین قربانیان مورد هدف دشمنان است، افزود: در شبکه‌های اجتماعی حیا و حجاب مورد هجمه قرار گرفته است عفریته حیا سوز با کمک نظام سلطه در صدد قربانی نبودن شخصیت زنان و دختران کشور ما هستند اندک زنانی هستند که شخصیت و هویت اصیل زنانه خود را گم کرده با فضای رسانه‌ای درصدد القای دروغین بی حیایی و بی عفتی در جامعه اسلامی هستند.
مهدوی به حادثه‌ای که در خمام افتاد اشاره کرد و گفت: این خواهر که به واقعه شجاع و غریتمندانه آمر به معروف بود را می‌توان نماینده اصیل زنان گیلانی و ایرانی دانست.
وی با بیان اینکه جامعه زنان ایرانی فراتر از همه تفاوت سلیقه‌ها به دفاع از شخصیت زنانه خود باید برخیزند گفت: زنان با پوشش عفیف گرایانه خود می‌توانند به مبارزه با مانور شیطانی تمدن سوز و هویت سوز بدحجابی و بی حجابی بپردازند.
مدیرکل تبلیغات اسلامی گیلان گفت: مردم خواهان مبارزه قاطعانه و قاهرانه با دزدان ناموس و هویت جامعه هستند.
وی با بیان اینکه زنان گیلانی از نحوه پوشش برخی بانوان در سطح جامعه گله مند هستند، تصریح کرد: همه زنان ایران زمین به ویژه زنان ولایتمدار گیلانی از اینکه تعداد محدودی به واسطه غفلت و جهالت شخصیت اصیل زنانه را در سطح یک ابزار خیابانی پایین آورده‌اند گله مند هستند.

مسئولان برای برخورد با بد حجابی و بی حیایی غیرت به خرج بدهند

به گزارش دیارمیرزا حجت الاسلام مهدوی با تاکید بر اینکه مسئولان در برخورد با بد حجابی و بی حیایی باید غیرت به خرج بدهند، گفت: برخی در قالب روشنفکری برای رسیدن به منافع باندی و حزبی و انتخاباتی مانور بی غیرتی و بی مسئولیتی را کنار بگذارند.
مدیر کل تبلیغات اسلامی گیلان با بیان اینکه برای مبارزه با کار فرهنگی باید آن را جدی گرفت، افزود: متأسفانه میزان تخصیص بودجه‌ها نشان از عدم اهتمام مسئولان دارد.
وی با بیان اینکه قیمت چادر و پوشش مناسب گران است و در فروشگاه‌ها البسه زنان، پوش نامناسب ارزان ارائه می‌شود، بیان کرد: غالب زنان گیلانی و ایرانی خواهان پوشش مناسب هستند اما پوشش ارزان در فضای عرضه جامعه پوشش‌هایی است که با حیای زنان ما منافات دارد.
مدیرکل تبلیغات اسلامی گیلان خطاب به مسئولانی که خود را دوستدار مردم می‌دانند، گفت: مسئولین که مدعی دوستدار مردم هستند باید به فکر این وضعیت باشند و در زمینه عرضه پوشش‌های مناسب که در شأن زن ایرانی است اقدامات لازم را انجام دهند.
وی در ادامه به فعالیتهای سازمان تبیلغات اسلامی گیلان اشاره کرد و گفت: آموزش تخصصی روحانیون، مسئولین و مداحان هیئت‌ها، آموزش مبلغین خواهر، کسب و کار بخشی از این فعالیت‌ها بوده است.
مهدوی ادامه داد: تشکیل شوراهای مذهبی، شناسایی و اولویت بندی فعالیت‌های ۲ هزار و ۱۰۷ هیئت مذهبی، تشکیل ۸۰ کانون فرهنگی، تشکیل جلسات ستاد ساماندهی شئون فرهنگی و مناسبات مذهبی از جمله فعالیت‌های در این حوزه است.
وی به استقرار روحانیون در مناطق شهری و روستایی اشاره کرد و افزود: ۱۶۰ روحانی مستقر در روستاها و مناطق شهری داریم که یکی از ابتکارات سازمان تبلیغات اسلامی استان گیلان تشکیل شورای فرهنگی در روستاها بوده که بازخورد خوبی داشته است.
حجت الاسلام مهدوی با بیان اینکه تبلیغات اسلامی و تربیت دینی باید از کودکی انجام شود، گفت: تاکنون ۱۲۰ مربی کودک آموزش دیدند که امیدواریم امسال تعداد انها افزایش یابد.
وی ادامه داد: تاکنون کتابخانه شبستان‌های ۴۰۰ مسجد تجهیز شده است و همچنین ۵۰ مؤسسه قرآنی، ۱۷۵ خانه قرآنی که ۷۱ مورد در حوزه شهری و ۱۰۴ مورد در حوزه روستایی فعالیت می‌کنند و نیز ۶۴ باب خانه عالم در روستاها ساخته شده است که ۴۰ باب در حال ساخت است.
وی با بیان اینکه بیانیه گام‌دوم انقلاب نقشه راه اصیل ایرانی اسلامی است که در بستر اقشار مختلف جامعه باید نهادینه شود، افزود: این بیانیه توسط یک عالم مجاهد انقلابی و ناصح دلسوز ملت تدوین شده و جز شعائر دینی و انقلابی است و همه مردم به ویژه اقشار فرهیخته با نقشه راه نظام اسلامی آشنا شوند.

Share