رئیس دانشگاه علوم پزشکی گیلان خبر داد:

بخش MRI رازی رشت در چند قدمی افتتاح | تحمیل هزینه مضاعف به مردم در شرایط فعلی

بخش MRI مرکز آموزشی درمانی رازی رشت پس از گذشت ۷۴ سال از تاسیس بیمارستان آماده افتتاح و خدمت رسانی به مردم شد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا، دکتر محمدتقی آشوبی، رئیس دانشگاه علوم پزشکی گیلان با اشاره به اهمیت نصب و راه‌اندازی دستگاه MRI در مرکز آموزشی درمانی رازی رشت، می‌گوید: تأمین و توزیع عادلانه امکانات و تجهیزات تشخیصی و درمانی در دوره کنونی یکی از رویکردهای دانشگاه علوم پزشکی گیلان بوده و در این جهت تمام تلاش خود را برای ارتقا و اعتلای سطح سلامت به‎کار گرفته‎ایم.

به گفته وی، مرکز آموزشی درمانی رازی رشت به‎عنوان دومین مرکز پرشمار به ‎لحاظ تردد بیمار و کادر آموزشی و درمانی در مرکز استان نباید از داشتن MRI که یکی از مهمترین ابزارهای تشخیصی و همچنین آموزشی برای نظام سلامت هست، محروم باشد.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی گیلان می‌گوید: سالانه حداقل بین ۵۰۰ تا یک هزار تن از بیماران برای MRI به دیگر مراکز آموزشی درمانی رشت یا بخش خصوصی ارجاع و مجددا برای ادامه سیر درمان به مرکز آموزشی درمانی برمی‌گشتند که این شیوه نه تنها در شأن بیمار و مرکز آموزشی درمانی رازی نبود بلکه موجب آزرده خاطر شدن بیمار، کادر درمان و تحمیل هزینه و اسراف وقت نیز می‌شد.

خوشبختانه MRI رازی رشت از مرحله تست‌های آزمایشی عبور کرده و کاربران آن نیز مراحل پایانی آموزش با آن را طی می‌کنند و بنابر اذعان رئیس دانشگاه علوم پزشکی گیلان، بخش MRI رازی رشت به همت دستاندرکاران نظام سلامت در استان آماده افتتاح و بهره‌برداری شده است.

Share