استاندار گیلان در بازدید از شعب اخذ رأی

مردم با شرکت در انتخابات حقوق خود را مطالبه می کنند/مردم کسی را که کارشناس و کاردان بوده و دارای سلامت و پاکی است، برگزیند+تصاویر

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا ،استاندار صبح امروز در بازدید از شعب اخذ رأی با اشاره به اینکه انتخابات امتیازی است که نظام های دموکراسی از آن بهره می گیرند گفت: مردم با شرکت در انتخابات حقوق خود را مطالبه می کنند.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا  ،استاندار صبح امروز در بازدید از شعب اخذ رأی با اشاره به اینکه انتخابات امتیازی است که نظام های دموکراسی از آن بهره می گیرند گفت: مردم با شرکت در انتخابات حقوق خود را مطالبه می کنند.

DSC00002محمدعلی نجفی روز جمعه در جریان بازدید از فرآیند رأی گیری در شعبه شماره یک رشت واقع در میدان شهدای ذهاب در جمع خبرنگاران اظهار کرد: خوشحالم که امروز مردم با شور و شوق فراوان، وارد عرصه مشارکت در انتخابات شده اند.

وی اهمیت انتخابات را حقی دانست که مرم دارند و ادامه داد: مردم با حضور پرشور در انتخابات، به نظام اسلامی و دولت کمک می کنند.

استاندار گیلان اضافه کرد: در جمهوری اسلامی ایران، از بدو پیروزی انقلاب تاکنون، حضور مردم را شاهد بوده ایم و آنها در تمام تصمیم گیری ها و تصمیم سازی ها نقش داشته اند.

وی با اشاره به اینکه انتخابات امتیازی است که نظام های دموکراسی از آن بهره می گیرند گفت: مردم با شرکت در انتخابات حقوق خود را مطالبه می کنند.

وی بیان کرد: توصیه می کنم که مردم در نخستین ساعت های صبح، پای صندوق های اخذ رأی حضور داشته باشند و نگذارند رأی گیری به ساعات های پایانی موکول شود چراکه در آن لحظه، ممکن است ازدحام جمعیت، دشواری هایی را برای آنان بوجود آورد.

نجفی خاطرنشان کرد: همه عوامل اجرایی، نظارتی، بازرسی و امنیتی شرایط را برای برقراری امنیت و نظم کامل در فرآیند برگزاری انتخابات فراهم کرده اند و حفظ آرامش، همواره مورد تاکید ما بوده است.

استاندار گیلان در خاتمه سخنان خود گفت: هر کس با وجدان خویش تصمیم بگیرد و کسی را کارشناس و کاردان بوده و دارای سلامت و پاکی است، برگزیند.

مرحله دوم انتخابات دهمین دوره مجلس شورای اسلامی امروز (جمعه) همزمان با ۲۰ استان دیگر، در گیلان نیز در دو حوزه انتخابیه رشت و رودبار آغاز شد.

۶۴۳ شعبه اخذ رأی در مرحله دوم انتخابات دهمین دوره مجلس شورای اسلامی در شهرستان های رشت و رودبار پیش بینی شده که از این تعداد، ۵۲۴ شعبه در شهرستان رشت و ۱۱۹ شعبه در رودبار است.

در مرحله اول از دهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی در گیلان که هفتم اسفندماه سال گذشته برگزار شد، از ۱۱ حوزه انتخابیه گیلان، ۱۰ نماینده منتخب مردم شدند و انتخابات در دو حوزه رشت و رودبار، به مرحله دوم کشیده شد.

در حوزه انتخابیه رشت در دور اول، یک نماینده از سه نماینده این شهرستان با کسب حد نصاب آراء و چهار نامزد که در دور اول بیشترین تعداد آراء را کسب کردند، برای کسب دو کرسی باقیمانده مجلس شورای اسلامی در این حوزه با یکدیگر به رقابت خواهند پرداخت.

در حوزه انتخابیه رودبار نیز دو نامزد راه یافته به مرحله دوم انتخابات برای کسب یک کرسی نمایندگی مردم در مجلس شورای اسلامی رقابت می کنند.

استان گیلان با افزون بر ۱۴ هزار کیلومتر مربع و جمعیتی بالغ بر دو میلیون و ۴۸۰ هزار نفر و ۱۶ شهرستان، ۱۳ نماینده در مجلس شورای اسلامی دارد که از این تعداد، سه کرسی نمایندگی مربوط به شهرستان رشت است.

tel final1

Share