استاندار در کارگروه اشتغال و سرمایه‌گذاری

در سال ۹۳ بیشتر از تکلیفی که داشتیم شغل ایجاد شد/حفظ جنگل وظیفه همگانی است

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا ،استاندار در کارگروه اشتغال و سرمایه‌گذاری گفت :عملکرد دستگاه های اجرایی گیلان در سامانه رصد نشان دهنده ایجاد فرصت شغلی بیشتر از برنامه تعیین شده سال ۹۳ است .

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا ،استاندار در کارگروه اشتغال و سرمایه‌گذاری گفت :عملکرد دستگاه های اجرایی گیلان در سامانه رصد نشان دهنده ایجاد فرصت شغلی بیشتر از برنامه تعیین شده سال ۹۳ است .

jpg3501 دکتر محمدعلی نجفی در هشتمین جلسه کارگروه اشتغال و سرمایه‌گذاری که با حضور جمعی از نمایندگان، مدیران و روسای بانک‌ها در سالن شهید انصاری استانداری برگزار شد  با اشاره به اینکه بر اساس برنامه ایجاد ۲۴هزار فرصت شغلی برای گیلان معین شده بود گفت : عملکرد دستگاه های اجرایی گیلان در سامانه رصد نشان دهنده ایجاد ۳۱هزار فرصت شغلی است که  بیشتر از برنامه تعیین شده سال ۹۳ است.
نماینده عالی دولت با بیان اینکه آمار کاهش بیکاری در گیلان  نشان دهنده  ایجاد این فرصتهای شغلی است افزود: از جمله دغدغه‌ها و اولویت های مهم استان ایجاد اشتغال است که الحمدا… تعهدات ایجاد اشتغال استان در سال ۹۳ محقق گردید اما بازهم میگویم که این اقدامات کافی نیست وباید بیشتر تلاش کنیم .
وی با اشاره به اینکه در ابتدای سال بانک ها در ایجاد فرصتهای شغلی همکاری مناسب نداشتد که پس از تذکرات لازم این روند بهبود یافت خاطر نشان کرد : در بدو ورود خود به استان با مشاهده وضعیت بانکی استان دچار نگرانی شدم و این نگرانی به طبع برای مدیران بانکها نیز وجود داشت ولی انتظارات استان و مردم از بانکها بر پرداخت تسهیلات علی الخصوص تسهیلات پیش بینی شده درقانون بود و بر این مهم  تأکید داشتیم که الحمدا… امروز توفیقات خوبی حاصل گردیده و از عملکرد خوب مدیران دستگاهها و بانک‌ها قدردانی می‌کنم و باید این جدیت و تلاش ادامه داشته باشد تا عقب ماندگی‌ها جبران شود.
نماینده عالی دولت در گیلان با اشاره به توانمندی‌های گیلان در بحث گردشگری و کشاورزی برضرورت دریافت تسهیلات مناسب برای استان در این بخش‌ها تأکید کرد.

دکتر محمدعلی نجفی همچنین بر ضرورت توسعه شرکت‌های دانش بنیان در استان تأکید کرد و افزود : باید از پتانسیل‌های خوبی را که در دانشگاه‌های استان وهمچنین فرزندان مستعد گیلانی وجود دارد بهره گیریم ومسئولین نیز باید از اهتمام لازم در جهت تحقق این مهم برخوردار باشند .
وی افزود : حرکت‌های خوبی را در جشنواره‌های علم تا عمل از استان شاهد هستیم و هدف ما ایجاد ۱۰۰۰ شرکت دانش بنیان در استان است و باتوجه به محدودیت‌های زمین که در استان وجود دارد شرکت های دانش بنیان خواهند توانست با تشکیل اتاق فکر هزاران شغل را ایجاد کنند.
وی با اشاره به اهمیت طرح‌های شیلاتی نظیر پرورش ماهی در قفس بر ضرورت بهره‌گیری از ظرفیت دریا تأکید کرد و افزود : با توجه به وجود بیش از ۳۲۰ کیلومتر ساحل در استان انتظارات استان در این بخش بیشتر است و باید در سال ۹۴ باید دستگاه‌های متولی در استفاده از ظرفیت دریا و دریا محوری برنامه ارائه دهند و بخشی از اشتغال استان باید در این زمینه هدایت شود.
دکتر نجفی با بیان اینکه علی رغم تمامی تلاش‌های صورت گرفته با خطر کم آبی در تأمین آب زراعی رو برو هستیم بر تسریع در اجرای سد پلرود و ادامه کار سد شفارود تاکید کرد و افزود : دولت بر اجرای این سد ها تاکید دارد و نمی‌گذاریم کسی در روند اجرای آن خللی ایجاد کند .
استاندار گیلان افزود : مدیران استانی در این زمینه از همکاری لازم برخوردار می‌باشند و قطعا موارد که وجود دارد حل خواهد شد.
نماینده عالی دولت در گیلان با اشاره به اهمیت اجرای سدهای لاسک، دیلمان،‌ دیورش و سدهای لاستیکی در استان اظهار داشت : تلاش‌های خوبی در این زمینه صورت گرفته و تأمین منابع آبی پایدار برای کشاورزان و باغداران از اولیت‌های مهم استان به شمار می‌رود و این عزیزان باید بدون دغدغه کم آبی وارد زمین کشاورزی خود شوند.
وی با اشاره به مزیت‌های زراعت چوب اظهار داشت : زراعت این محصول از لحاظ اقتصادی خوب است و قابلیت جایگزینی محصولات کشاورزی که از درآمد اقتصادی کافی برخوردار نمی‌باشند را داراست .
استاندار گیلان تأکید کرد : حفظ جنگل، مرتع ، منبع طبیعی و محیط زیست تنها مربوط به دستگاههای متولی این امر نیست بلکه یک وظیفه همگانی است و همه باید نسبت به آن حساس بوده و در جهت حفظ آن کوشا باشیم.

استاندار گیلان بر فراهم کردن تسهیلات و امکانات لازم برای حضور گردشگران در استان تأکید کرد و افزود : قطعاً در عید نوروز شاهد حضور ۶ تا ۷ میلیون مسافر در استان خواهیم بود و از آمادگی لازم در این زمینه برخوردار هستیم .
دکتر نجفی در بخش دیگری از سخنانش با اشاره به فرا رسیدن روز بزرگداشت شهدا و اهمیت گرامیداشت آن اظهار داشت : ما مدیون خانواده‌های شهدا و ایثارگران هستیم و پاسداشت مقام شامخ شهدا وظیفه همه ما است.
وی افزود : مدیران باید در جهت رفع مشکلات خانواده‌های شهدا و سرکشی به آنان از اهتمام لازم برخوردار باشند.
استاندار گیلان همچنین با گرامیداشت هفته منابع طبیعی و قدردانی از تلاشگران این عرصه اظهار داشت : حفظ جنگل و ذخائر اکولوژیک برای نسل‌های آینده از جمله مباحثی مهمی به شمار می‌رود که باید به آن توجه ویژه‌ای داشته باشیم.
معاون برنامه‌ریزی استانداری نیز در این نشست از تهیه نقشه راهبردی توسعه استان خبر داد و افزود : به دستور استاندار گیلان این نقشه توسط دانشگاه گیلان و بهره‌گیری از دانشگاه‌های بزرگ در طی ۱۸ ماه در ابعاد مختلف برای توسعه استان تهیه می‌شود.

محمد حسین اصغریان  با بیان اینکه در بخش ایجاد اشتغال در بنگاههای زودبازده ۲۱۲ میلیارد تومان و در سایر بخش ها ۱۲۰ میلیارد تومان برای گیلان تسهیلات در نظر گرفته شده بود، تصریح کرد: تاکنون ۳۰۰ میلیارد از این میزان اعتبار پرداخت شده است و مابقی جزء مطالبات استان است که باید دریافت کند.
خسته بند نماینده مردم بندرانزلی نیز بر ضرورت بهره‌گیری از ظرفیت‌های دریا تأکید کرد و افزود : باید از طرح‌های پرورش ماهی در قفس که به مدت نیم قرن در دنیا انجام می‌شود و اشتغال را در پی خواهد داشت بهره گیریم.

ناصر عاشوری نماینده مردم شفت و فومن نیز گفت : باید با اختصاص تسهیلات به افزاد توانمند و مدیر موجبات اشتغال پایدار را فراهم کنیم.

محمود شکری نماینده مردم تالش، ماسال و رضوانشهر نیز اظهار داشت : در طی سال جاری الحمدا… هر طرحی که به بانک‌ها معرفی گردید با استقبال پذیرا بودند و این  نتیجه هماهنگی خوب استاندار گیلان و وحدت رویه مناسب ایجاد شد در استان است.
وی گفت : باید برای سا ۹۴ سیاست‌های کلی کارگروه اشتغال در بخش‌های مختلف و طرح‌ها و اشتغالزایی مشخص شود.

Share