استاندار گيلان در چهارمين نشست شوراي برنامه ريزي اعلام كرد

مذاکره دکتر روحانی با نخست وزیر ژاپن درخصوص تالاب انزلی

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا استاندار گیلان از مذاکره رئیس جمهور با نخست وزیر ژاپن در مورد همکاریهای زیست محیطی خبرداد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا استاندار گیلان از مذاکره رئیس جمهور با نخست وزیر ژاپن در مورد همکاریهای زیست محیطی خبرداد.

jpg1827دکتر محمد علی نجفی عصر امروز در چهارمین نشست شورای برنامه ریزی گیلان که در سالن اجتماعات استانداری گیلان برگزار شد با اشاره به سفری که به ژاپن داشت ،گفت: یکی از محورهای مذاکره دکتر روحانی در دیدار با نخست وزیر ژاپن در حاشیه نخستین اجلاس مجمع عمومی سازمان ملل متحد در سال گذشته همکاری های مشترک زیست محیطی در تالاب انزلی بود.که از عزم دولت تدبیر وامید برای نجات این تالاب نشان دارد.

وی با بیان اینکه به زودی فاز دوم احیای تالاب انزلی با ورود یک تیم قوی از ژاپن به انزالی آغاز می شود تاکید کرد:کشور ژاپن موفق شده است برخی از تالابهایش را که وضعیتی به مراتب بدتر از تالاب انزلی داشتند را احیا کند و هم اکنون این تالاب ها به مکانی بسیار زیبا برای گردشگری تبدیل کرده است .

وی تصریح کرد:استفاده از تجربیات ژاپنی ها می تواند از ادامه روند تخریب تالاب انزلی موثر واقع شود. که بر همین اساس همکاری و مشارکت مردم در احیای تالاب بسیار مهم است که در فاز دوم این امر مورد توجه قرار گرفته است.

استاندارتاکید کرد : تخریب تالاب انزلی و نابودی آن فرصت عظیمی را از استان گیلان خواهد گرفت و به هیچ وجه نابودی تالاب انزلی نباید اتفاق بیفتد.

دکتر نجفی به کسب رتبه نخست گیلان در بهبود فضای کسب و کار کشور، اشاره کرد و گفت: هنوز از وضعیت اشتغال استان راضی نیستیم اما کسب این رتبه می تواند ما را به آینده بهتر گیلان در توسعه اشتغال امیدوارتر کند.

وی با بیان اینکه این رتبه از سوی مرکز پ‍‍ژوهشهای مجلس شورای اسلامی اعلام شده است به سفر اعضای کمیسیون برنامه وبودجه به گیلان خبرداد وگفت : اعضای این کمسیون در سفر این هفته به گیلان از پروژه های بزرگ بازدید میکنند ودر نشست با آنان برای جذب اعتبارات بیشتر از خانه ملت رایزنی میکنیم.

دکتر نجفی همچنین از افزایش تولید برنج سفید در گیلان خبرداد و گفت:پیش بینی می شود امسال نسبت به سال گذشته بین ۵تا ۱۰درصد افزایش تولید برنج سفید در گیلان داشته باشیم.

وی با بیان اینکه امیدواریم این شیرینی افزایش تولید برنج در گیلان با واردات برنج خارجی و پایین آمدن قیمت برنج بومی به کام کشاورزان تلخ نشود از مسئولین مربوطه به خصوص وزرات سازمان صنعت،معدن و تجارت خواست تا از واردات هر گونه برنج خارجی در این برهه از زمان جلوگیری شود.

استاندار گیلان همچنین با ابراز تاسف از هزینه نشدن اعتبارت پژوهشی در برخی از دستگاهها تاکید کرد:اتفاق افتادن چنین خبرهایی در استان نخبه گیلان که مراکز پژوهشی زیادی دارد موجب ناراحتی است.

وی در ادامه از دستگاههای اجرایی استان خواست تا در تکمیل طرح هایی را که ماهیت عام المنفعه دارند از خیرین استفاده کنند و و تا قبل از پایان شهریور ماه سالجاری مشخصات طرح ها را از طریق روزنامه های کثیر الانتشار اطلاع رسانی کنند.

jpg1828

استاندار در ادامه با تبریک روز خبرنگار به طلایه داران آگاهی بخشی به جامعه استان گیلان گفت:از فداکاری های خبرنگاران فعال استان که در زمان ها و مکان های مختلف زحمت می کشند سپاسگزارم.

وی افزود:شاید برخی مواقع خبرنگاران خبرهایی را انتشار می کنند که برخی از مدیران را ناراحت می کند اما همه باید بدانیم که انعکاس واقعیت ها از رسالت های مهم خبرنگران است.

وی با بیان اینکه البته برخی از سایت ها خبرهایی ناردست و بی موقع را انعکاس می دهند که باید درستی را در کار شان رعایت کنند،خاطر نشان کرد:خبرنگار باید روحیه شهید صارمی داشته باشد و در جهت حل مشکلات مردم و جامعه کوشا باشد.

وی از مدیران دستگاها و فرمانداران شهرستانها خواست تا به خبرنگاران توجه داشته باشند تا رسالت واقعی خود را انجام دهند.

Share