روانبخش در رشت اعلام نمود :

دکتر لنکرانی کاندیدای نهایی جبهه پایداری

به گزارش دیارمیرزا عضو ارشد جبهه پایداری عصر دیروز در مسجد حضرت فاطمه الزهرا(سلام الله علیها) رشت گفت آیت الله مصباح فرمودند من از چندین ماه پیش به ایشان رسیده بودم و اگر همه آسمانها و زمین دست به دست هم دهند که من در ایشان شک کنم این اتفاق روی نخواهد داد.

به گزارش دیارمیرزا روانبخش با اشاره به لزوم داشتن نیت الهی در انجام کارها گفت: احمدی نژاد در ابتدا نقش مثبتی در بیداری اسلامی داشت و در آن دوره در نظر سنجی ها بعد از سید حسن نصرالله محبوبترین چهره در جهان اسلام بود اما بعد از اینکه از کناریش تبعیت کرد ، علی رغم فرمایش آقا بیداری اسلامی را توطئه آمریکا و انگلیس خواند  و  هر چه رهبری فشار آوردند که به این جنبش کمک کنید آنها قبول نکردند و درست در زمانیکه باید بیداری اسلامی هدایت می شد ، جریان انحراف ، مکتب ایرانی را مطرح نمود و یکباره چنان محبوبیت احمدی نژاد سقوط کرد که در نظر سنجی ها زیر بیستمین نفر قرار گرفت.ravanbakhsh2

وی همچنین در ادامه با اشاره به انتخابات گفت:برای کاندیداها دنبال اصلح باشید و به فکر این نباشید که  پول و قدرت  و مقبولیت ندارد زیرا امام علی علیه السلام را با همین بهانه که مقبولیت ندارد خانه نشین کردند.

روانبخش در ادامه به پرسشهای حاضران پاسخ گفت:

سوال: آیا جبهه پایداری برای معرفی لنکرانی عجله نکرد؟آیا نمی توانست منتظر بماند تا جلیلی ورود کند؟

روانبخش:عجله که نشد هیچ ، دیر هم شد.ما در حالیکه برخی افراد دیگر با خرج بسیار در حال تبلیغ و فضاسازی هستند ما با نداشتن پول  اگر می خواستیم زمان را هم از دست بدهیم دیگر عملا صحنه انتخابات را از دست می دادیم.به علاوه اینکه به علت همزمانی انتخابات ریاست جمهوری با انتخابات شورا ،تبلیغ ها در بین کاندیداهای شورای شهر گم می شود.

البته ما در ابتدا سه بزرگوار آقایان لنکرانی، فتاح و جلیلی را در نظر داشتیم اما بعد از صحبت با آقای فتاح ایشان اعلام کردند قصد ورود ندارند و اعلام  از آقای لنکرانی حمایت کامل نمودند ،و آقای جلیلی هم اعلام نمودند هنوز تصمیمی نگرفته اند.خود آقای لنکرانی هم قبول نمی کردند اما با تاکید بقیه اعضای جبهه پایداری پذیرفتند.لذا با ورود آقای جلیلی اتفاق خاصی نیافتاده و اعضای جبهه پایداری نیز تصمیمشان تغییر نکرده است.

آیت الله مصباح فرمودند من از چندین ماه پیش به ایشان رسیده بودم و اگر همه آسمانها و زمین دست به دست هم دهند که من در ایشان شک کنم این اتفاق روی نخواهد داد.

البته ما سعی می کنیم این پرچم تنها در دست یک نفر بماند و آقای جلیلی نیز به این جمع بندی برسد.لذا جبهه پایداری نظرش تغییر نمی کند و لنکرانی با قدرت راهش را ادامه خواهد داد.

 

سوال: معیار اصلح بودن از نظر شما چیست ؟

برای پست ریاست جمهوری باید چنانچه رهبری فرمودند و آشنایی کامل با پست ریاست جمهوری دارند باید معیارهایی مثل مومن بودن ملزم بودن به ارزشها ، انقلابی بودن و همه حسن های دولت فعلی را داشته باشد و از برخی ضعفها که دولت حاضر دارند مبرا باشد. آقای لنکرانی در جلسه ای عدم تعامل با قوا ، جدی نگرفتن مسائل اجتماعی فرهنگی و نداشتن خرد جمعی  را از مشکلات دولت می دانست.

بین گزینه های موجود بجز هاشمی کسی نبود که تجربه چندین دوره ریاست جمهوری را داشته باشد. بقیه گزینه ها تقریباً در حد هم هستند . برخی نماینده مجلس و یا حتی بعنوان هیئت رئیسه تجربه کار اجرایی ندارند ،کاندیدای ریاست جمهوری باید تجربه کار اجرایی در حد وزارت و یا حداقل مثل مدیریت یک استان و یا شهر بزرگ را داشته باشد.

در مدت وزارت آقای لنکرانی شاخص های بهداشت بهبود داشتند و از همین به موفقیت ایشان در وزارت می توان پی برد. از کارهای دیگر ایشان جمع کردن همه وزرای بهداشت دولتهای سابق و نظرخواهی از آنان در بهبود وضع بهداشتی کشور بود. که نشان از احترام به خرد جمعی دارد.

 

سوال: آیا جریان مشایی و هاشمی در تقابل هستند و یا با مدیریت یکسان در برابر جبهه اصولگرایی قرار گرفته اند؟

من حضور همزمان آنها برای ثبت نام با جمع کردن ۲۰۰۰نفر در جلو وزارت کشور را اتفاقی نمی دانم. در حالیکه کاندیداها ۵ روز برای ثبت نام فرصت داشتند اینکه در دقیقه ۹۰ با هم بیایند و طرفدارانشان علیه هم شعار بدهند این را به ذهن می آورد که توافقی بین آنها صورت گرفته است.

می خواهند در جامعه این تصور را ایجاد کنند که رقیب اصلی انتخابات آنها هستند. طرفداران هاشمی را علیه مشایی و طرفداران مشاییی را علیه هاشمی جلوه دهند تا فضای دو قطبی هاشمی و احمدی نژاد را بازسازی کنند. با این کار اینگونه جلوه می دهند که بازیگران اصلی انتخابات آنها هستند و بقیه کاندیداها خیلی مورد توجه نیستند.

تجمع چند هزار نفره جلو وزارت کشور می خواهد به جامعه القا کند حساسیت جامعه بر روی اصلاح طلبان و جریان دولت است لذا این را می توان دعوای زرگری دانست.

اینها از طرفی با توافقشان می خواهند شورای نگهبان را هم زیر فشار ببرند ، چرا که اگر شورای نگهبان یکی از آنها را رد صلاحیت کند ، خواهند گفت شورای نگهبان یک جریان را حذف کرد و دیگری را نگه داشت و برچسب جانبداری به آن می چسبانند و اگر هر دو را رد کند می گویند ما با هم هستیم و اگر ما را رد کنید تنشی که نمونه اش در روز ثبت نام نشان داده شد زیادتر می شود. ravanbakhsh3

اگر هر کدام را رد کند با تحلیل های فراوان شورای نگهبان را زیر فشار قرار می دهند . این روش آنها در آوردن نیرو در روز ثبت نام طبیعی نیست!

اگر دقت کنید فتنه ۸۸ یکبار هم برعلیه مشایی حرفی نزده است ، حتی در آن سی دی ۹۰سیاسی که منتشر کردند علارغم حمله های فراوان به احمدی نژاد هیچ حرفی به مشایی زده نشد در حالیکه کوچکترین مساله احمدی نژاد هم فروگزار نشده بود.

شاهد دیگر این است که در شکایت اخیر مشایی همان وکیل روزنامه شرق وکالت مشایی را بر عهده می گیرد! این چه نقطه اشتراکی است که وکیل اصلاح طلبان وکالت مشایی را نیز عهده دار می شود؟!

هاشمی می گوید بحث اسراییل به اعراب مر بوط است نه به ایران از طرفی دیگر مشایی هم بحث ناسیونالیسم ایرانی  واینکه نام ایران ذکر است و.. را مطرح می کند که هر دو اینها یک حرف است. و سبد رأی مشایی و هاشمی یکیست.

سوال: استراتژی هاشمی در انتخابات چیست؟

هدف اول این است که مشارکت را پایین بیاورند و با گفتن حرفهایی مثل اینکه انتخابات بی خود است ، ما آینده تاریک داریم که همسر آقای هاشمی مطرح نمودند دنبال چنین هدفهایی هستند. و حتی صحبتهایی درباره اسراییل زده شد.

هدف دوم این است که هر کاری می کنند تا گزینه اصلح رای نیاورد . اگر دیدند در نظر سنجی ها رای دارند تلاش خود را بیشتر می کنند اما اگر دیدند رأی بالایی ندارند هاشمی و دوستانش با هم انصراف می دهند و اعتراض می کنند که انتخابات آزاد نیست و از قبل مهندسی شده است و مشروعیت انتخابات را در دنیا زیر سوال می برن دو فتنه ای را در حین انتخابات رقم زده و به قول خودشان اشتباه دفعه قبل را نمی کنند و مانع امنیت صتدوقها و انتخاب رییس جمهور منتخب می شوند. هاشمی هنوز انتخابات شروع نشده و در روز ثبت نام با تجمع طرفداران خود جلوی وزارت کشور فتنه را کلید زد!/۸دی

Share