رئیس کمیسیون حمل و نقل شورای شهر رشت خبرداد

افزایش ۲۰ درصدی نرخ کرایه تاکسی‌های درون شهری رشت در سال آینده

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا ،رئیس کمیسیون حمل و نقل شورای رشت با اشاره به عدم افزایش کرایه تاکسی ون‌ها برای سال ۹۴، گفت: نرخ کرایه تاکسی‌های سواری رشت برای سال آینده ۲۰ درصد افزایش یافت.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا،محمدحسین واثق کارگرنیا در جلسه کمیسیون حمل و نقل و ترافیک شورای اسلامی رشت بر توسعه ناوگان حمل و نقل عمومی این شهر تأکیدو اظهار داشت: توسعه عبارت است از توسعه کمی و کیفی، نوسازی، بهسازی، نگهداری و تعمیرات که برای این امر باید برنامه مدونی تدوین شود.

kargarnia242وی بر توجه به سیستم یکپارچه حمل و نقل را تصریح کرد و افزود: سیستم یکپارچه، مشخصاتی مانند مدیریت زمان تردد، همپوشانی یک سرویس با سرویس دیگر، یکپارچگی پرداخت هزینه سفر و جزییاتی از این دست را شامل می‌شود.

رئیس کمیسیون حمل و نقل و ترافیک شورای اسلامی رشت با اشاره به اینکه در این جلسه نرخ کرایه تاکسی‌ها و تاکسی ون‌های سطح شهر و نیز نرخ حمل بار توسط نیسان و وانت بار در سال ۹۴ در سطح شهر تعیین می‌شود، گفت: این افزایش نرخ برای رانندگان باید به گونه‌ای باشد که برای رانندگان توجیه اقتصادی داشته باشد و نیز باید این امر با توجه به توان اقتصادی شهروندان انجام شود.

واثق‌کارگرنیا با اشاره به اینکه نرخ کرایه تاکسی‌ها در سطح شهر با میانگین افزایش ۲۰ درصدی در سال ۹۴ برنامه ریزی می‌شود، گفت: به دلیل اینکه شهروندان کم تر از تاکسی ون‌ها استفاده می کنند برای افزایش تمایل شهروندان به استفاده از این سیستم حمل و نقل عمومی نرخ تاکسی ون‌ها در سال ۹۴ هیچ افزایشی ندارد و برابر نرخ سال ۹۳ است.

وی افزایش مطلوبیت در استفاده از ون را در این روش مورد تاکید قرارداد و گفت:  برای افزایش مطلوب استفاده شهروندان از ناوگان حمل و نقل عمومی برنامه‌ریزی شود.

رئیس کمیسیون حمل و نقل و ترافیک شورای اسلامی رشت تصریح کرد: برای بهبود عملکرد سیستم تاکسیرانی شهر لازم است تادر ساعات اوج سفرها نظارت بیشتری برعملکرد تاکسی‌های خطی صورت پذیرد تا آنان در خط سازمانی خود حضور فعال داشته باشند.

واثق‌;کارگرنیا با بیان اینکه ما باید هر دو بخش رانندگان و مسافران را در برنامه‌ریزی‌ها مدنظر داشته باشیم خاطرنشان کرد: ما در مقابل رانندگان مسئولیت داریمو تاکسی تلفنی‌هایی که فاقد تاکسی متر هستند باید برای مجهز کردن خود به این سیستم راهکار تعیین کند.

وی مجهز شدن کلیه تاکسی تلفنی ها سطح شهر به تاکسی متر را مورد تاکید قرارداد و گفت: تاکسی تلفنی‌ها تحت نظارت تاکسیرانی با توجه به اینکه به تاکسی متر مجهز هستند در گرفتن کرایه سفر در حق مسافر و شهروندان بهتر عدالت را رعایت می‌کنند.

رئیس کمیسیون حمل و نقل و ترافیک شورای اسلامی رشت با اشاره به برنامه ریزی برای حضور تاکسی‌ها در تمام طول شبانه روز در سطح شهر خاطرنشان کرد:در شش ماه اول سال از ساعت ۲۴ تا شش صبح و در شش ماه دوم سال از ساعت ۲۲ تا شش صبح نرخ کرایه تاکسی‌ها در سطح شهر ۲۰ درصد بیشتر از قیمت تعیین شده برای سال ۹۴ تعیین می‌شود./تسنیم

Share