رئیس کمیسیون حمل و نقل و ترافیک شورای شهر رشت خبرداد:

نوسازی ناوگان حمل و نقل عمومی با خودروهای منطقه آزاد/خبرهای خوبی از احداث تراموا در راه است

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا ،رئیس کمیسیون حمل و نقل و ترافیک شورای شهر بیان داشت: در آینده ای نزدیک بخشی از تاکسی های شهر رشت به صورت پایلوت با استفاده از ظرفیت منطقه آزاد به خودروهایی در خور شهروندان جایگزین خواهد شد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا به نقل از گیل خبر ،رضا رسولی با اشاره به اهمیت نوسازی ناوگان حمل و نقل عمومی گفت: در سال های گذشته درباره نوسازی این ناوگان صحبت هایی شد اما متاسفانه اقدام عملی در این حوزه صورت نگرفت و سال گذشته هم دولت تمهیداتی برای نوسازی تاکسی ها در نظر گرفت که به دلیل شرایط نا مناسبی که داشت مورد استقبال قرار نگرفت.

rasoolio_2016-08-24_12-55-40رسولی نزدیکی رشت به منطقه آزاد انزلی و قرارگیری  ۴۴ درصد منطقه آزاد در محدوده شهرستان رشت را فرصت عنوان کرد و افزود: متاسفانه در گذشته موانعی وجود داشت که کار را برای استفاده از این پتانسیل سخت می کرد اما جای خوشحالی دارد که با پیگیری های انجام شده این موانع با  سپری کردن مراحل قانونی در مدت نه چندان طولانی برطرف خواهد شد.

وی تعداد تاکسی های فرسوده شهر رشت را ۱۵۰۰ دستگاه تخمین زد و گفت: در آینده ای نزدیک بخشی از ناوگان را به صورت پایلوت با استفاده از ظرفیت منطقه آزاد به  خودروهایی در خور شهروندان جایگزین خواهیم کرد.

رئیس کمیسیون حمل و نقل و ترافیک شورای اسلامی شهر رشت کمک و یاری بزرگان را برای رفع مشکلات ضروری خواند وگفت: این مسیر به کمک بزرگان استان، استاندار محجوب گیلان، معاون  عمرانی استانداری مهندس شعبانپور،  فرماندار  رشت و معاونین ایشان که همیشه در امور ترافیکی همراه ما بودند هموار خواهد شد. وی افزود:  اگر این حمایت ها نبود اقدامات زیر بنایی که تاکنون انجام شده قابل اجرا نبود.

وی ضمن ابراز امیدواری برای عقد تفاهم نامه با منطقه آزاد انزلی بیان کرد: پس از عقد تفاهم نامه بعد از طی مراحل قانونی طی سه تا ۶ ماه آینده خودروهای شیک و مدرن را به عنوان تاکسی در شهر خواهیم دید.

در روزهای آینده خبرهای خوبی به شهروندان خواهد رسید/خبرهای خوبی از احداث تراموا در راه است

وی با تاکید بر اینکه باید شبکه حمل و نقل همگانی را تغییر دهیم اظهار داشت: ما باید استفاده از مد های انبوه بر را ترویج دهیم. وی به افتتاح خط ویژه اتوبوس اشاره کرد و گفت: یک مسیر از خطوط ویژه اتوبوس افتتاح شد و دو مسیر آن نیز به زودی انجام خواهد شد.

وی ضمن تاکید به جایگزینی تقاضای سفر به سمت سیستم های حمل و نقل انبوه به احداث تراموا اشاره کرد و گفت: مسیر تراموا از فرودگاه آغاز و طی گذر از داخل شهر به فلکه گاز و سپس به مسکن مهر برای کم کردن پیک ترافیکی فلکه گاز که بسیار آزار دهنده است متصل خواهد شد.

وی با بیان اینکه در روزهای آینده خبرهای خوبی به شهروندان خواهد رسید بیان کرد: برای احداث تراموا در مرحله اول مصوبه ای داشتیم که در آن استفاده از تراموا تصویب شده و البته جزییات آن و سرمایه گذاری که قرار است انجام شود مجددا نیازمند مصوبه شوراست که حتما با همکاری همکاران در شورای شهر این اتفاق رخ خواهد داد.

tel final1

Share