امام جمعه رشت؛

مشکلات مناطق حاشیه‌نشین گیلان برطرف شود | شعار “زن، زندگی، آزادی” ناقض حقوق بشر است

نماینده ولی‌فقیه در گیلان بر ضرورت ساماندهی مشکلات نواحی حاشیه‌نشین در استان تاکید کرد و گفت: مسئولان خود را پاسخ‌گوی مطالبات مردم بدانند.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا، آیت‌الله رسول فلاحتی ظهر امروز در سخنرانی خطبه‌های نماز جمعه این هفته که در مصلی رشت برگزار شد، نمازگزاران را به رعایت حقوق متقابل هم‌نوعان خود و شکرگزاری نعمات الهی دعوت کرد و اظهار داشت: وجود پیامبر گرامی اسلام(ص) یکی از نعمات بی‌بدیلی است که جامعه بشریت باید از سیره و روش آن الگو بگیرند.

وی با بیان اینکه اگر امروزه در رفتارها و حوزه‌های سیاسی و اجتماعی چیزی بلد هستیم مرهون وجود و سیره رسول اکرم(ص) است، گفت: پیامبر(ص) همه نیازمندی‌های انسان برای سعادتمند شدن را بیان و ترسیم کرده است.

نماینده ولی‌فقیه در استان گیلان با اشاره به اینکه تبلیغات دروغین رسانه‌های معاند مانع رساندن پیام الهی به انسان‌هاست، تصریح کرد: علی‌رغم هجمه‌ها و حمله رسانه‌ای دشمن، نام و آوازه پیامبر(ص) در دل ملت‌ها نفوذ کرده است.

وی خاطرنشان کرد: رسول اکرم(ص) خود را شریک غم همه انسان‌ها می‌دانست و تمام تلاشش هدایت جامعه بشریت به راه راست و رفع مشکلات مسلمانان بود.

آیت‌الله فلاحتی در بخش دوم خطبه‌های خود با تسلیت سالروز وفات حضرت ام‌البنین(س) به‌عنوان نماد اسطوره و صلابت افزود: زنان ایرانی نیز به این بانوی شایسته اقتدا می‌کنند چراکه کسی که در کربلا توانست در عرصه جهاد تبیین موفق باشد، این بانوی گرانقدر بود.

وی با اشاره به فرارسیدن سالروز کشف حجاب؛ زنان را پرورش‌دهنده مردان پاک خواند و اظهار کرد: دشمن در اغتشاشات اخیر، مفتضحانه دنبال رواج بی‌بندوباری، بی‌عفتی، بی‌حجابی و پاک کردن چهره و جنایت‌های رضاشاه بود اما با شکست مواجه شد.

امام جمعه رشت با اشاره به اینکه زنان ایرانی متعهد به حجاب و عفاف هستند، عنوان کرد: ظرفیت خیل عظیم زنان محجبه در یوم‌الله و نماز جمعه‌ها در کشور واقعیتی انکارناپذیر است که همه باید جایگاه آنان حفظ شود.

وی شعار “زن، زندگی، آزادی” را ناقض حقوق بشر دانست و عنوان کرد: زنان جامعه اسلامی بهترین، پاک‌ترین و الگو برای جامعه بشریت هستند و نمونه آن را در برهه‌ها و صحنه‌های مختلف دیده‌ایم.

نماینده ولی‌فقیه در استان گیلان با بیان اینکه به زودی شاهد نابودی اسرائیل خواهیم بود، ابراز داشت: دشمنان به هیچ جایی نخواهند رسید و در برابر ایران با شکست مواجه هستند.

وی در بخش پایانی خطبه‌های خود بر ضرورت ساماندهی مشکلات مناطق حاشیه‌نشین در گیلان تاکید کرد و افزود: مسئولان استانی آنچه را که قانون برای ساکنان نواحی حاشیه‌نشین در بخش آب، برق و گاز در نظر گرفته‌اند، لحاظ کنند چراکه در مراجعات مردمی به دفتر بنده، گله‌مندی‌های زیادی در این حوزه وجود دارد.

آیت‌الله فلاحتی با تاکید بر اینکه مسئولان از گسترش حاشیه‌نشینی در استان جلوگیری کنند، اذعان کرد: روشن کردن چراغ به‌جای برق در مناطق حاشیه‌نشین گیلان شایسته نیست، شهرداران هر ماه و هر فصل مشکلات این مردم را از نزدیک پیگیری کرده و مشکلات را رفع و کوچه‌ها را آسفالت کنند.

Share