امام جمعه رشت در خطبه های نماز جمعه:

حسین(ع) برای لغو تحریم با یزید مذاکره نکرد| ملت مرگ سرخ را به زندگی نکبت بار ترجیح داد

نماینده ولی فقیه در گیلان گفت: مذاکره ای که امام حسین(ع) با اصحاب یزید کرد نه برای لغو تحریم و نه برای نیاز بود، بلکه اتمام حجت با دشمنان دین خدا بود.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا آیت الله رسول فلاحتی امروز در خطبه های نمازجمعه رشت با توصیه همگان به تقوای الهی اظهار کرد: تقوا ذخیره سعادت انسان برای دنیا و آخرت است.
وی در ادامه به جمعه سیاه اشاره کرد و افزود: در ۱۷ شهریورماه سال ۱۳۵۷ رژیم منحوس پهلوی جمعی از مردم را در میدان شهدای تهران به خاک و خون کشاند و یاد این شهدا را گرامی می داریم.
امام جمعه رشت با اشاره به تاسوعا و عاشورای حسینی(ع)، بیان کرد: امسال قرار است در رشت اتفاق جدیدی بیفتد و تمام هیات های مذهبی این شهر در یک نقطه پیام وحدت را به ملت ایران اعلام کنند.
آیت الله فلاحتی، عاشورا را ماندنی خواند و تصریح کرد: اراده الهی بر این تعلق گرفت تا عاشورا محکی برای انسان های مسیر و در غیر مسیر باشد بنابراین هر کسی خود را با کاروان راه حسین(ع) هماهنگ کند عاقبت به خیر می شود.
وی، بزرگ ترین پیام نهضت حسینی(ع) را بصیرت مثال زدنی یاران آن حضرت عنوان کرد و گفت: پیام عاشورای حسین(ع) هنوز به عنوان چراغ روشن انسان مطرح است.
نماینده ولی فقیه در گیلان با بیان اینکه امام حسین(ع) به ما آموخت هرگز با ظالم سازش نکنیم، خاطرنشان کرد: امام حسین(ع) به ما آموخت در برابر دشمنان دین خدا با هر هزینه ای بایستیم و از قدرت های سلطه گر نهراسیم.
آیت الله فلاحتی، به سقوط موریانه ای آمریکا اشاره کرد و یادآور شد: در آینده نه چندان دور قدرت پوشالی آمریکا اسقاط می شود.
وی با اشاره به اینکه عاشورای حسینی(ع) به ما آموخت از ذلت فراری باشید، اظهار کرد: مذاکره ای که امام حسین(ع) با اصحاب یزید کرد نه برای لغو تحریم و نه برای نیاز بود بلکه اتمام حجت با دشمنان دین خدا بود.
امام جمعه رشت، بصیرت حسینی(ع) را سبب تحقق انقلاب اسلامی در دنیای معاصر ذکر کرد و افزود: ملت ایران مرگ سرخ را به زندگی نکبت بار ترجیح دادند.
آیت الله فلاحتی با اشاره به گام سوم دولتمردان جمهوری اسلامی ایران در مقابل دولت های زورگوی اروپایی، بیان کرد: با توجه به شرایط به وجود آمده در فرانسه و وضعیت برگزیت در انگلیس، دولتمردان ما شرایط بحرانی کشورهای اروپایی را دریافتند.
وی ادامه داد: از اینکه دولتمردان ما دولت های اروپایی را در رینگ بوکس خود قرار می دهند، جای تشکر دارد زیرا از نقطه ضعف آنها می توانیم به عنوان نقطه قوت خود استفاده کنیم.
نماینده ولی فقیه در گیلان با بیان اینکه اگر نقد می کنیم از سرتخریب نیست، تصریح کرد: هیچ جا اجازه تخریب نمی دهیم ضمن اینکه در کنار نقد طرح و راهکار نیز ارائه می کنیم.
آیت الله فلاحتی با توصیه به مسئولان مبنی براینکه به لبخند زهرآگین، وعده های بی اساس و تماس های تلفنی اروپایی ها اعتماد نکنید، خاطرنشان کرد: مسئولان با اروپایی ها به مطالبات حداقلی اکتفا نکنند زیرا مردم ایران ملتی بصیر هستند و از عزت و درک بالایی برخوردارند.
وی، خواستار بیرون آوردن سایت فردو از فاز تحقیقاتی شد و گفت: سایت فردو را عملیاتی کنید.
امام جمعه رشت به فعال نشدن اینستکس توسط اروپایی ها اشاره کرد و یادآور شد: با توجه به اینکه مسئول سیاست خارجی اروپا می گوید هنوز اینستکس به جایی نرسیده اما عده ای در داخل همچنان به آن خوشبین هستند ضمن اینکه آمریکا یک جا نرمش نشان دهد صد جای دیگر ترکش می زند.
آیت الله فلاحتی با اشاره به سخنان رئیس جمهور مبنی براینکه مگر دیوانه ایم با فردی مانند ترامپ دور میز مذاکره بنشینیم، اظهار کرد: بارها اعلام کردیم مردم ایران نجیب، مهربان، مهمان نواز و مهمان دوست هستند و مسئولان برای رفع بحران صادقه سر میزه مذاکره نشستند و باید واقعیت ها را به جامعه بگویند.
وی، جنگ علیه ایران طبق فرمایش مقام معظم رهبری را صفر عنوان کرد و افزود: مسئولان در مواجهه با مردم تجزیه و تحلیل درست ارائه کنند.

نماینده ولی فقیه در گیلان با بیان اینکه آمریکا و اروپایی ها قداره کشان علیه ملت ایران هستند، تصریح کرد: دنیا ملت ایران را در دوران دفاع مقدس شناخت و بهترین راه این است مسئولان در تفسیر تلاش خود به مردم بگویند برای رفاه حال شما مذاکره کردیم اما دشمن علیه ملت دشمنی خود را ادامه می دهد.
آیت الله فلاحتی همچنین به پیرامون الگوهای تربیتی فرزند در اسلام، گفت: بهترین الگوهایی که می توانند مایه سعادت انسان در دنیا و آخرت شوند، پیامبر(ص) و اهل بیت(ع) هستند اما برخی افراد رفتار و پوشش بیگانگان را الگوی خود قرار می دهند.

Share