شهردار چابکسر خبر داد؛

رفع مشکل زباله در چابکسر با خریداری و نصب سیستم ریجکت سوز

بهرام غنوی، شهردار چابکسر از تهیه یک دستگاه تفکیک زباله در مقصد برای مدیریت پسماند چابکسر خبر داد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا، بهرام غنوی شهردار چابکسر در گفت و گو با دیار میرزا با بیان اینکه در حوزه پسماند باید به جوانان اعتماد شود، اظهار کرد: با اعتماد به جوانان یک دستگاه تفکیک زباله در مقصد را تهیه کردیم.

وی با اشاره به توزیع روزانه ۱۲ الی ۱۳ تن زباله در چابکسر گفت: با هماهنگی صورت گرفته در سال گذشته یک دستگاه خرد کن با هزینه یک میلیارد تومان به منظور مدیریت پسماند در چابکسر خریداری شده است.

شهردار چابکسر از انجام اقدامات اولیه در راستای تهیه یک دستگاه ریجکت‌سوز در چابکسر خبر داد و افزود: با هماهنگی بخش خصوصی و با مصوبه شورای تامین و کارگروه پسماند در خصوص ریجکت‌سوز، دستگاهی با هزینه ۵۰ میلیارد تومان خریداری شده و تا پایان ۱۴۰۳ استارت کار برای نصب دستگاه زده می‌شود که پس از نصب آن مشکل زباله چابکسر برطرف خواهد شد.

غنوی با بیان اینکه تقریباً ۱۲ تن روزانه زباله داریم؛ تصریح کرد: در روزهای تعطیل و ایام عید تقریباً زباله تولیدی به ۲۵ تن هم می‌رسد درحالیکه سرانه هر خانواده در حالت استاندارد حدود ۸۰۰ گرم است که تا یک کیلو و ۲۰۰ گرم هم میرسد.

غنوی با اشاره به اعتبار ۱۰ میلیارد و ۶۷۰ میلیون تومانی به منظور افتتاح ۱۰ پروژه در حوزه زیباسازی شهر در سال گذشته، تصریح کرد: چهار پروژه بهسازی آسفالت، المان ورودی شهر، فرش موزاییک، طرح گردشگری و پیاده‌راه سلامت بوده است و اعتبارات سال جاری هم باید توسط شورای اسلامی شهر چابکسر مصوب شود.

Share