مدیر شهرک‌های کشاورزی گیلان خبر داد:

احداث ۵ شهرک گلخانه‌ای در گیلان | هر هکتار گلخانه ۱۰ نفر اشتغال مستقیم دارد

مدیر شهرک‌های کشاورزی گیلان با اشاره به اینکه در استان گیلان ۵ شهرک گلخانه‌ای در دست احداث داریم، گفت: به صورت خالص ۱۳۵ هکتار گلخانه در آن احداث خواهد شد و حداقل ۱۳۵۰ اشتغال مستقیم ایجاد می‌شود.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا به نقل از ایسنا، مختار مهدی‌زاده با اشاره به اینکه در استان گیلان ۵ شهرک گلخانه‌ای در دست احداث داریم، اظهار کرد: این شهرک‌ها در سیاهکل، ماسال، شفت، رضوانشهر و انزلی احداث می‌شوند که در مجموع ۱۸۰ هکتار و به صورت خالص ۱۳۵ هکتار گلخانه در آن احداث خواهد شد.

مدیر شهرک‌های کشاورزی گیلان با بیان اینکه انواع گل‌های زینتی، آپارتمانی، سبزیجات، گل و گیاه‌های شاخه بریده و گیاهان دارویی همچنین میوه‌های شکلی خاص در این شرکت‌ها در دست اقدام است، افزود: با ۱۴ سرمایه‌گذار در خصوص احداث زیرساخت‌ها و سازه‌های گلخانه‌ای قرارداد منعقد شده است.

مهدی‌زاده با بیان اینکه برای هر هکتار گلخانه پلاستیکی حدود ۲۰ میلیارد و برای گلخانه‌های شیشه‌ای تا ۳۵ میلیارد تومان هزینه می‌شود، تصریح کرد: هر هکتار گلخانه ۱۰ نفر اشتغال مستقیم دارد و برای ۱۳۵ هکتار گلخانه که چند سال آینده در استان به بهره‌برداری برسد حداقل ۱۳۵۰ اشتغال مستقیم ایجاد می‌شود.

مدیر شهرک‌های کشاورزی گیلان با بیان اینکه گلخانه انزلی ۴۰ هکتار است، گفت: در انزلی دو سرمایه‌گذار کارهای زیرساختی را انجام دادند، برق آن تامین شده و گاز در مرحله نهایی انجام است، کل زمین برای خروج آبهای سطحی زهکشی و تسطیح شده حدود ۶ هکتار در حال نصب سازه هستند و نزدیک به دو و نیم هکتار آماده بهره‌برداری است.

وی افزود: گلخانه انزلی صرفا برای تولید میوه‌های خاص شکلی از جمله بلوبری، گوجه‌بری، رزبری و گیاهان دارویی و صادراتی هستند که ارزش اقتصادی فوق‌العاده و ارزآوری برای استان دارند و موجب رونق اشتغال در انزلی می‌شود.

مهدی‌زاده تاکید کرد: مجتمع‌های گلخانه‌ای را در گیلان به سرمایه‌گذاران بزرگ واگذار کردیم چون هزینه و سرمایه زیادی می‌طلبد همچنین از افراد کشت و صنعت که توانایی سرمایه‌گذاری دارند و اهلیت‌سنجی شده‌اند دعوت به همکاری کردیم.

Share