یک نفر کشته شد

سوءقصد به جان سه طلبه در حرم مطهر رضوی با سلاح سرد

فردی ناشناس با سلاح سرد به ۳ طلبه حوزه علمیه در صحن پیامبر اعظم (ص) حرم مطهر رضوی حمله‌ور و آن‌ها را مورد اصابت قرار داد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا، همزمان با سومین روز ماه مبارک رمضان، ساعتی پیش ۳ طلبه حاضر در صحن پیامبر اعظم(ص) با فردی که هویت آن در دست بررسی است با ضربات چاقو مورد حمله قرار گرفتند.

در این حادثه حجت‌الاسلام اصلانی از روحانیون ‌فعال حاشیه شهر مشهد ‌به شهادت رسید‌. دو طلبه دیگر تحت مداوا قرار دارند.

دو نفر هم به بیمارستان منتقل شده‌اند که یک نفر وضعیت مساعدی ندارد و فرد دیگر شرایط مناسب‌تری دارد. هر دو تحت عمل جراحی قرار گرفته‌اند.

این ۳ طلبه از طلاب جهادی و مخلصی بودند که سال‌هاست برای محرومیت‌زدایی حاشیه شهر مشهد مشغول خدمت هستند؛ آنها در راه جلسه گروه‌های جهادی حاشیه شهر مشهد برای هماهنگی فعالیت‌های ماه رمضان بودند.

یکی از طلاب ‌بعد از زیارت حضرت امام علی‌بن موسی الرضا(ع) در صحن پیامبر اعظم به شهادت رسید و دو نفر دیگر در بیمارستان هستند.

روابط عمومی آستان قدس رضوی در این زمینه اطلاعیه ای صادر کرد: همزمان با سومین روز ماه مبارک رمضان، ساعتی پیش سه طلبه حاضر در صحن پیامبر اعظم (ص) با فردی که هویت آن در دست بررسی است با ضربات چاقو مورد حمله قرار گرفتند.

با هوشیاری زائران و تلاش عوامل انتظامات و یگان حفاظت حرم مطهر ضارب بلافاصله بازداشت و تحویل مقامات انتظامی شد و مصدومان به سرعت به بیمارستان منتقل شدند.

آستان قدس رضوی ضمن محکومیت این تعرض به ساحت مقدس حضرت رضا علیه السلام و روحانیت معزز، موضوع را تا حصول نتیجه و شناسایی عوامل پیگیری خواهد کرد و گزارش آن را متعاقبا به اطلاع مردم عزیز خواهد رساند.

دادستان مشهد: قاتل تبعه خارجی است

دادستان عمومی و انقلاب مرکز خراسان رضوی گفت: تاکنون تنها یکی از سه روحانیون در حرم مطهر رضوی به شهادت رسیده است و اطلاعات تکمیلی این حادثه پس از تحقیقات کامل ارائه می‌شود.

محمدحسین درودی عصر سه‌شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: پرونده ضرب و جرح روحانیون در حرم مطهر رضوی توسط بازپرس ویژه قتل در دست اقدام است

وی خاطر نشان کرد: ضارب فردی تبعه خارجی است که به سه نفر از روحانیون در حرم مطهر حمله کرده است.

Share