در شورای اداری رضوانشهر عنوان شد

هدف دولت سیزدهم ساخت ایرانی قدرتمند بدون نگاه به خارج است | چوکا باید با مافیای چوب رقابت کند

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات آینده کشور را روشن و آمید بخش تصیف کرد و گفت: نگاه دولت سیزدهم، کار و تلاش شبانه روزی برای ساختن ایرانی بزرگ و قدرتمند بدون نگاه به خارج است و در این مسیر همه مردم و جوانان باید به کمک دولت بشتابند. 

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا، عیسی زارع پور، به نمایندگی از دولت سیزدهم و با حضور در رضوانشهر و پس از بازدید های میدانی از مراکز صنعتی، تولیدی و پروژه درحال احداث سدشفارود، در جلسه شورای اداری این شهرستان افزود: کشور ایران و انقلاب اسلامی همواره مورد هجمه دشمنان و نظام های سلطه بوده است.

 

وی بیان کرد: این فشارها و مشکلاتی که تاکنون از سوی استکبار جهانی علیه انقلاب اسلامی بوده است، برای هرکشور و نظام دیگری اعمال میگردید تاکنون توان ایستادگی و مقابله نداشته و ساقط شده بود، ولی ایران اسلامی به برکت وجود جوانان خوب و خلاق توانسته کشور را بدون وابستگی و تکیه به بیرون و قدرت های بزرگ اداره کند.

 

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات گفت: امروز دشمن درصدد ایجاد فضای ناامیدی در سطح جامعه است و جوانان عزیز باحضور خود و بالا زدن آستین همت، برای مردم اعتماد و امیدآفرینی می کنند و اجازه نخواهند داد تا دشمن به اهداف خود دست یابد.

 

زارع پور در ادامه پس از شنیدن مشکلات و درد دلهای مردم گیلان افزود: رضوانشهر هم مانند سایر نقاط، از یک عقب ماندگی تاریخی رنج می برد و برای جبران آن نیاز به همکاری و فرصت است و با توجه به تلاش ها و اقدامات موجود که در دستور کار دولتمردان قرار گرفته، آینده کشور ایران بسیار روشن و آمید بخش است.

 

وی با اشاره به دست یابی جوانان و دانشمندان ایرانی به علوم مختلف گفت: امروز در زمینه های مختلف به موفقیت های بزرگی دست یافته ایم، ساخت و تولید واکسن کرونا از آن جمله است.

 

زارع پور جوانان ایرانی را یه سرو گردن بالا تر از جوانان سایر کشورها دانست و گفت: امروز در زمینه های مختلف علمی و صنعتی کشور، شاهد تحولات بسیار بزرگی هستیم که با دستان توانمند جوانان خلاق داخل کشور تحقق می یابد.

 

وی در ادامه با اشاره به مشکلات رضوانشهر که از زبان مردم و مسئولان این شهرستان بیان شد گفت: خط لوله گاز که از وسط شهر و زمین های کشاورزی رضوانشهر و پره سر عبور کرده است، مشکلاتی را برای مردم و ساکنان این مناطق ایجاد کرد که مورد پیگیری قرار خواهد گرفت.

 

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات همچنین در خصوص سایر موضوعات اعم از بلاتکلیفی زمین های تحت تصرف مردم در روستاها، موضوع سد شفارود و صنایع چوکای رضوانشهر گفت: موضوع اختلافات اراضی یک بحث تخصصی است که باید از مسیر قانونی دنبال و حل شود.

 

وی افزود: بلاتکلیفی پروژه سدشفارود در رضوانشهر موجب سردرگمی و نگرانی مردم شده است و امروز اجرای بسیاری از طرح های عام المنفعه دیگر در این شهرستان به این موضوع گره خورده است.

 

دولت سیزدهم به دنبال معیشت و رفع مشکلات مردم است

 

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی فرمانداری رضوانشهر، ظهر روز جمعه هشتم بهمن مهندس محمود قاسمی در جلسه شورای اداری این شهرستان که با حضور وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات و نماینده ویژه ریاست محترم جمهور در این شهرستان برگزار شد، ضمن خیرمقدم به ریاست محترم جمهور و اعضای هیأت دولت به استان گیلان و همچنین وزیر ارتباطات و هیأت همراه به رضوانشهر گفت: دولت سیزدهم به دنبال معیشت و رفع مشکلات مردم است که شهروندان در آرامش و آسایش باشند.

 

وی ادامه داد: این از افتخارات نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران است که وزیر و نماینده ویژه رییس جمهور مشکلات مردم را با ملاقات چهره به چهره می شنود.

 

فرماندار رضوانشهر گفت: به برکت نظام مقدس جمهوری اسلامی و خون شهیدان چهر ه این شهرستان با وجود امکانات و زیرساخت ها نسبت به قبل تغییر کرده است، اما این بدان معنا نیست که ما مشکلات نداریم ، تقاضا داریم در حد وسع در این دولت بتوانیم بخشی از مشکلات این شهرستان را برطرف کنیم.

 

نماینده عالی دولت در رضوانشهر گفت: نقطه قوتی که در این شهرستان داریم دو مذهب شیعه و سنی است که مسالمت آمیز و با وحدت و انسجام در کنار هم زندگی می کنند، که زبان زد عام و خاص در کشور است.

 

قاسمی افزود: مردم همیشه در صحنه شهرستان با مشارکت بیش از ۸۶ درصدی در انتخابات که جای خوشحالی برای ما دارد و حدود ۵۰ درصد به جناب آقای دکتر رئیسی رای دادند،

 

وی بیان داشت: مردم این شهرستان علیرغم همه مسائل و مشکلات با جمعیت حدود ۷۰ هزار نفری و مساحت ۸۰۴ کیلومتر مربع که به صورت تقریبی حدود ۷ درصد مساحت کل استان را دارد. عمده شغلشان کشاورزی و دامداری است.

 

فرماندار رضوانشهر با اشاره به شرکت های صنعتی درز این شهرستان گفت: شرکت چوکا که امروز باید برای ما یک فرصت باشد بدلیل قوانین و مقررات دست پاگیری که برای این شرکت بوجود آورده اند هر آن یک تهدید است.

 

قاسمی اضافه کرد: امروز چوکا باید با مافیای چوب رقابت بکند، چرا ما باید امروز اینجا بیکار داشته باشیم، اگر ظرفیت نیروی انسانی و کارگری را به ۴۰۰۰ نفر می رساندیم دیگر مشکل بیکاری در ابن شهرستان نداشتیم، امیدوارم که در ترک تشریفات، آنانی که قاچاق چوب می کنند در اختیار این شرکت قرار بگیرد تا بتواند اقتصاد و اشتغال منطقه را رونق ببخشد که پایه و اساس زندگی است.

 

وی با اشاره به پروژه ملی سد شفارود نیز گفت: اختلاف بین پیمانکار و کارفرما، امروز باعث شده که این پروژه برای ما یک تهدید باشد و در حال حاضر پروژه تعطیل هست که با توقف این پروژه ۱۰۰۰ نفر بیکار می شود ما انتظار داریم از مسئولین کشوری و همانطور که نماینده متحرم حوزه انتخابیه نیز بیان داشتند، نمی خواهیم یک نفر در این شرایط سخت اقتصادی و مشکلات معیشتی بیکار بشود، مگر می شود در شهرستانی با این همه ظرفیت، توانمندی و پتانسیل، ما مشکل داشته باشیم.

 

فرماندار رضوانشهر افزود: اگر آب این سد تامین می شد ما الان مشکلی در حوزه آب شرب، برق، تامین آب کشاورزی نداشتیم، اما امروز ۲۰ درصد کار انجام شده است و یک جاده جایگزین هنوز ۷ درصد پیشرفت فیزیکی دارد.

 

فرماندار رضوانشهر با اشاره به اجرای پروژه ملی خط انتقال گاز که مشکلات عدبده ای برای مردم و کشاورزان این منظقه ایجاد کرده است، گفت: درست است پروژه، پرژه ملی است اما اشک مردم و کشاورز را چرا در می آورید، چرا حرف های مردم و صدایشان را نمی شنوید.

 

محمود قاسمی تاکید کرد: ما یک روزی باید با شهدا می رفتیم، اما توفیق نشد، امروز هم چیزی برای از دست دادن نداریم حرف ما حرف مردم است، راه ما راه شهیدان است، ما با شهیدان این شهرستان و انقلاب اسلامی عهد بستیم که راهتان را ادامه می دهیم. امروز مردم ما مشکل ندارند، برایشان مشکل ایجاد می کنیم،

 

وی با بیان مشکلات در حوزه های مختلف گفت: در حوزه راهداری متاسفانه باید عرض بکنم علیرغم همه ظرفیت هایی که داریم واقعا بی انصافی شده و با مشکل عدیده ای مواجه هستیم، ما سه بار روستاها را از طریق خودیاری مردم زیر سازی کردیم اما نتوانستم آسفالت بکنیم، آیا این نا امیدی ایجاد نمی کند ، آیا این بی اعتمادی ایجاد نمی کند ، اعتماد مردم را چطور باید بدست بیاوریم ، بقول مقام معطم رهبری باید قول عمل ما یکی باشد، ما چرا با مردم صادقانه برخورد نمی کنیم.

 

نماینده عالی دولت در شهرستان گفت: در حوزه بهداشت با وجود مشکلاتی که داشتیم بیمارستان ما هنوز از داشتن یک آمبولانس و دستگاه اکسیژن ساز محروم است.

 

فرماندار رضوانشهر با اشاره به مشکلات در حوزه منابع طبیعی گفت: مگر می شود بیش از یکصد سال در یک جا زندگی کرده باشی و وقتی درخواست امکانات می کنی موافقت نشود. همچنین در خصوص ماده ۴ اختلافی که بین منابع طبیعی و بنیاد مسکن است که این موضوع باید پیگیری و مشکل مردم منطقه برطرف گردد.

 

رئیس شورای اداری شهرستان رضوانشهر در ادامه نیز به مشکلاتی در حوزه فاضلاب اشاره نمود و ادامه داد: امروز شهر نشینی تغییر رویه داده و در حوزه فاضلاب با مشکل مواجه هستیم، نیاز به توجه و تامین اعتبار در این حوزه جهت سلامت و حفظ محیط زیست داریم و همچنین در حوزه برق انتطار داریم تامین اعتبار ویژه برای پست ۶۳ به ۲۰ کیلو وات و تعویض سیم ها فرسوده صورت بگیرد.

 

فرماندار رضوانشهر با تشکرو قدردانی از زحمات مدیر کل فناوری استان گفت: پروژه فیبر نوری اورماملال در مسیر جاده جایگزین سد شفارود بدلیل تاخیر و عدم اجرای این جاده باعث مشکلاتی برای اجرای پروژه فیبر نوری در این منطقه شده است.

Share