فرماندار رضوانشهر:

انتخابات امسال بر مدار بیطرفی و قانونمداری است

فرماندار رضوانشهر گفت: انتخابات امسال بر دو مدار بیطرفی و قانونمداری و امن و سالم برگزار می شود.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا، عصر روز شنبه بیست و پنجم اردیبهشت محمود قاسمی در جلسه شورای اداری این شهرستان اظهار داشت: همه انتخابات ها در کشور ما مهم و حساس بوده و انتخابات ۲۸ خرداد امسال هم از جهاتی دارای اهمیت و حساسیت‌های خاص خود است.

وی خاطرنشان کرد: در شرایط متاثر از کرونا، تحریم‌های ظالمانه و برخی چالش‌های اقتصادی همه وظیفه داریم مردم را به حضور در پای صندوق رأی دعوت کنیم تا ان شاء الله یک انتخابات پرشور، امن و سالم بر دو مدار بیطرفی و قانونمداری داشته باشیم.

فرماندار رضوانشهر با اشاره به فرمایشات رهبر معظم انقلاب اسلامی که مردم‌سالاری و انتخاب مسئولان کشور به‌دست مردم را بسیار مهم دانستند و بر مشارکت بالا در انتخابات تاکید نمودند، افزود: حضور پر شور مردم در انتخابات تأثیر زیادی در قوت و توانایی‌های دولت منتخب دارد و موجب افزایش آبرو، امنیت و قدرت بازدارندگی کشور می‌شود.

محمود قاسمی با اشاره به سخنان ریاست جمهوری در مورد انتخابات که افزودند: اولویت اول نظام و کشور انتخابات پرشور است و همه وظیفه داریم مردم را به حضور در پای صندوق رأی دعوت کنیم و در این راستا امیدواریم سختگیری‌ها و برخی رفتارها به گونه‌ای نباشد که انتخاب مردم محدود شود و مردم بتوانند در میان کاندیداها افراد مورد نظر خود را انتخاب کنند.

وی با اشاره به اینکه دولت در سه جبهه تحریم، کرونا و تخریب و تهمت های ناروا مورد هجمه و حمله قرار دارد و باید در این سه ضلع مقاومت و ایستادگی کنیم، اظهار داشت: ضلع اول این مثلث تحریم‌های ظالمانه است، تحریم به معنای خوردن حق مردم، ظلم مستقیم به فقیرترین افراد جامعه، تضییع حق بیماران و اینکه دارو ندارند و ظلم به قشر مستضعفی است که ناچار است نان شب خود را با قیمت گران تهیه کنند.

قاسمی با اشاره به موضوع کرونا گفت: بیماری کرونا ضلع دوم این موضوع می باشد و امیدواریم تمام تلاش خودمان را در این راستا داشته باشیم و از این موضوع سربلند بیرون بیائیم و هم پروتکل ها را رعایت کنیم.

وی افزود: یکی از راه های افزایش مشارکت و شور و شوق در انتخابات، فعال شدن گروه های مرجع و میدان داری رسانه ها است که بایستی در این عرصه هم امید به آینده و تغییر از مسیر صندوق رأی تقویت شود.

رییس شورای اداری رضوانشهر افزود: مشارکت مردم در انتخابات موجب تقویت همبستگی و وحدت ملی و تضمین کننده امنیت ملی جمهوری اسلامی ایران می شود.

قاسمی تاکید کرد: طبق ماده ۲۱ قانون انتخابات ریاست جمهوری و ماده ۷۱ قانون انتخابات شوراها، همه مدیران دستگاه های اجرایی ی و نهاد ها و موسسات موظفند همکاری لازم را با ستاد انتخابات شهرستان از نظر امکانات و نیروی انسانی و غیره داشته باشند.

فرماندار رضوانشهر در بخش دیگری از سخنان خود به موضوع ویروس کرونا اشاره نمود و ضمن قدردانی از اقدامات و تلاش های کادر درمان به عنوان مدافعان سلامت که در خط مقدم مقابله با این بیماری و تامین سلامت جامعه تلاش می کنند، افزود: با توجه به اعلام رنگ بندی، رضوانشهر در وضعیت نارنجی کرونایی می باشد لذا از همه شهروندان انتظار می رود که برای قطع زنحیره انتقال ویروس، همچنان رعایت پروتکل های بهداشتی و فاصله هوشمند اجتماعی را به‌طور جدی مورد توجه قرار دهند.

وی همچنین با اشاره به انجام فرآیند واکسیناسیون بر اساس سند ملی گفت: در این شهرستان بر اساس اولویت‌بندی ستاد ملی مقابله با کرونا، تاکنون به یک هزار و ۵۲ نفر واکسن کرونا نوبت اول و ۱۸۱ نفر نیز واکسن مرحله دوم تزریق شده است.

قاسمی با اشاره به تنش آبی فصل زراعی جدید گفت: همه مدیران شهرستان باید با حضور در بین کشاورزان در راستای رفع مشکلات و تنگنا ها تلاش نمایند تا از هر گونه خسارت احتمالی برای شالیکاران جلوگیری شود.

وی ادامه داد: حدود ۸۰ درصد از منابع آبی کشاورزی رضوانشهر و پره سر، سنتی و از طریق سردهنه های منتهی از رودخانه ها تأمین می شود، لذا با توجه به کاهش ۶۰ درصدی منابع آبی رودخانه ها، توزیع عادلانه آب باید در دستور کار همه سر آبیاران و آب سواران منطقه قرار گیرد و شرایط موجود به درستی مدیریت شود.

فرماندار رضوانشهر گفت: با توجه به حضور رئیس سازمان مدیریت بحران کشور در رضوانشهر و طی نشستی با مدیران این شهرستان، موضوعات احصاء و پس از جمع بندی به استان ارسال گردید.

وی در ادامه با اشاره به شعار سال “تولید، پشتیبانی ها، مانع زدایی ها”، از سوی مقام معظم رهبری گفت: همه دستگاه‌های اجرایی شهرستان باید در جهت تحقق شعار سال گام بردارند.

قاسمی با تاکید بر حفظ وضعیت موجود اشتغال در شهرستان تصریح کرد: بحث بیکاری و اقتصادی می تواند تاثیر منفی در جوانان و خانواده بگذارد لذا ما برای برون رفت از این موضوع هیچ چاره ای جز سرمایه گذاری نداریم و هر کمکی که لازم باشد در جهت پشتیبانی و مانع زدایی برای فعالیت سرمایه گذاران در این شهرستان انجام دهید.

نماینده عالی دولت در رضوانشهر بر پیگیری و اتمام پروژه های نیمه تمام در شهرستان تاکید و تصریح کرد: سالن آمفی تئاتر مجتمع فرهنگی هنری رضوانشهر، آسفالت محورهای شهرستان، سد شفارود، و زمین های ورزشی در حال احداث، سردهنه های پونل که باعث توسعه شهرستان و رفع دغدغه مردم شهرستان می شوند، هم اکنون در حال اجرا هستند.

فرماندار رضوانشهر خطاب به مدیران این شهرستان و با تاکید بر لزوم کریم ارباب رجوع و رعایت حقوق شهروندی گفت: ما وظیفه داریم با احترام به مردم در جهت رفع مشکلات آنان اهتمام ورزیم و برخی مواقع با توجه به کمبود امکانات می‌توان با گشاده رویی و برخوردی مناسب در جهت رفع نیاز و خواسته‌های به حق مردم اقدام نمود.

وی همچنین به موضوع برگزاری دومین کنگره ۸۰۰۰ شهید استان گیلان نیز اشاره داشت و افزود: متولیان امر طبق دستورالعمل ابلاغی نسبت به پیگیری موضوعات در این خصوص اقدام نمایند.

امام جمعه رضوانشهر نیز در این جلسه با اشاره به انتخابات پیش رو گفت: ادارات شهرستان در انتخابات خرداد ماه با حفظ بی طرفی نباید از امکانات دولتی به نفع هیچ کاندیدی استفاده کنند و همه امکانات را در جهت برگزاری بهتر انتخابات در اختیار فرمانداری بگذارند.

حجت الاسلام و المسلمین محمد مهدی نژاد افزود: انتظار است روسای ادارات این شهرستان برای مشارکت حداکثری مردم در انتخابات تلاش و جدیت داشته باشند.

وی تاکید کرد: روسای ادارات ضمن تکریم ارباب رجوع و تلاش برای پاسخ مناسب به آنان، زمینه مرتفع کردن مشکلات مردم را فراهم کرده و از اعمال قوانین دست و پا گیر پرهیز کنند.

Share