فرماندار رضوانشهر:

بیش از ۴۰ هزار نفر از جمعیت رضوانشهر واکسن دریافت کرده اند

فرماندار رضوانشهر گفت: تا کنون از مجموع جامعه هدف و واجدین شرایط دریافت واکسن در این شهرستان بیش از ۴۰ هزار نفر واکسیناسیون شده اند.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا، صبح امروز پنجشنبه بیست و پنجم شهریور مهندس محمود قاسمی در ششمین جلسه شورای اداری این شهرستان با تبریک هفته دفاع مقدس و آغاز سال تحصیلی جدید و همچنین بسیتم صفر روز اربعین حسینی و تقارن این ایام با هفته دفاع مقدس گفت: این دفاع مقدس در واقعه بخشی از هویت و شناخت ما از کربلای معلی و عاشورای حسینی است، امیدواریم همه ما بتوانیم از فیوضات این ماه بهره کافی را برده باشیم.

وی تاکید کرد: برای گرامیداشت این ایام و پاسداشت ارزش های ایثار و شهادت بگونه ای برنامه ریزی شود تا نسل جدید بتوانند این پیام را دریافت کنند.

فرماندار رضوانشهر بیان کرد: ما هرگز آغازگر هیچ جنگی نبوده ایم ولی دفاع را برای خودمان مقدس و یک تکلیف می دانیم و دشمنان این ملت بدانند که پاسخ نیرو های مسلح جمهوری اسلامی در مقابل هر گونه تعرض پشیمان کننده خواهد بود و ما این درس را در مکتب عاشورا و سید الشهدا آموخته ایم.

قاسمی گفت: همانطور که به عنوان یک مسلمان فرهنگ عاشورایی و اربعین برای ما مهم است و به عنوان یک فرهنگ علیرغم همه اتفاقات در طول این فرآیندهای ۱۴ قرن اخیر، با همین رویکردها، آموزش ها و انتقال این فرهنگ توانستیم فرهنگ عاشورایی را زنده نگه داریم و امروز نیز اساس، پایه و رکن اصلی همه هفته هایی را که ما داریم سر منشاء آن از دفاع مقدس است.

فرماندار رضوانشهر افزود: اگر جانفشانی های ایثارگران، رزمندگان و آزادگان نبود، شاید این امنیت و آرامشی را که داریم برای ما اتفاق نمی افتاد، این احساس آرامش و امنیتی که در طول زندگی خودمان داریم ، همه را مدیون خون شهیدان و کسانی که راه شهداء را ادامه می دهند هستیم، لذا همه باید در اجرای برنامه های هفته دفاع مقدس شهرستان همکاری لازم را داشته باشیم.

قاسمی با اشاره به توصیه های مقام معظم رهبری به دولتمردان که به جلوه‌های مختلف مردمی بودن تاکید داشتند، و فرمودند: رفتن به میان مردم و گفت‌وگوی بی واسطه با آنها از ابعاد بسیار خوب مردمی بودن است و همچنین توصیه دیگر ایشان، موضوع بسیار مهم احیای اعتماد و امید مردم بود. خطاب به مدیران شهرستانی تاکید کرد: باید با مردم صادقانه برخورد نموده و پاسخ قانع کننده به متقاضیان خود بدهیم و با همه توان در جهت رفاه و آسایش و رضایتمندی مردم تلاش نمائیم.

رئیس شورای اداری شهرستان رضوانشهر با اشاره به ابلاغ اصول ۱۲ گانه حاکم بر نقشه ملی پیشگیری و مقابله با فساد اداری و اقتصادی از سوی رئیس جمهور محترم که شامل شفاف‌سازی، مدیریت تعارض منافع، تفکیک بخش عمومی و خصوصی، فرهنگ‌سازی و نظارت همگانی ، متناسب سازی ساختار و تشکیلات دولت، شایسته گزینی، سهولت فرایندها، دولت الکترونیک، توسعه رویکرد زنجیره‌ی ارزش و زنجیره‌های تامین با هدف کوتاه کردن فاصله‌ی بین تولید کننده و مصرف کننده‌، حمایت از فعالیت سالم، یکپارچه سازی اطلاعات در نظام مالی و اقتصادی کشور، نظارت موثر و کارآمد، برخورد قاطع، دقیق و موثر می باشد، گفت: پیشگیری و مقابله با فساد از مهمترین اصولی است که از سوی دولت مصوب شده و مورد تأکید ریاست محترم جمهور می باشد و باید در همه ابعاد مورد توجه قرار گیرد.

وی همچنین با اشاره به درپیش بودن اربعین حسینی( ع) گفت: با توجه به شرایط کرونایی حاکم بر کشور و طبق هماهنگی های بعمل آمده اعزام زوار به صورت هوایی خواهد بود و یک توفیقی هست که ما هم در این مناسبت ها با همیاری و تعامل مشارکت داشته باشیم.

قاسمی افزود: مناسبت هایی که ارزش منطقه ای و بین المللی از جمله حضور مردم در راهپیمایی اربعین از نظر سیاسی تاثیر آن بسیار مهم است، دشمن از این حضور میلیونی و وحدت و انسجام مردم هراس دارد، لذا ما باید در این حوزه تلاش کنیم.

وی ادامه داد: شماره حساب اربعین نزد بانک ملت ۵۸۰۱۰۴۵۶۷۰ جهت جمع آوری کمک های نقدی در این راستا می باشد.

فرماندار رضوانشهر افزود: در محفل شور عاطفه ها برای کمک به دانش آموزان بی بضاعت و نیازمند تحت پوشش شریک باشیم تا بتوانیم بخشی از نیازمندی های دانش آموزان را برطرف نمائیم.

نماینده عالی دولت در شهرستان در بخش دیگری از سخنان خود با تشکر از زحمات کادر درمان، سپاه ناحیه و همکاری مردم در زمینه مقابله با بیماری کرونا گفت: تا کنون از مجموع جامعه هدف که ۵۴ هزار و چهارصد نفر واجدین شرایط دریافت واکسن در این شهرستان هستند بیش از ۴۰ هزار نفر واکسیناسیون شده اند که از این میزان ۲۷ هزار نفر در مرحله اول و ۱۳ هزار نفر مرحله دوم این واکسن را دریافت کرده اند و تا حال حاضر از جامعه هدف بالای ۱۸ سال که ۵۴ هزار نفر می باشد حدود ۴۰ هزار واکسن دوز اول۲۷ هزار و دوز دوم ۱۳ هزار دوز تزریق شده است.

فرماندار رضوانشهر همچنین در خصوص تنظیم بازار با اشاره به تاکیدات رئیس جمهور محترم که اقدامات اثرگذار برای ثبات در بازار، کنترل قیمت‌ها و تامین مواد اولیه ضروری است گفت: نظارت بربازار و کنترل قیمت ها و رعایت پروتکل های بهداشتی باید در دستور کار متولیان امر باشد و در این راستا هیچ گونه اغماضی نخواهیم داشت.

قاسمی تاکید کرد: مدیران دستگاه های اجرایی شهرستان پیگیر اعتبارات تخصیصی سال ۱۴۰۰ از ادارات کل مربوطه خود باشند تا بتوانیم گام موثری در توسعه شهرستان برداریم.

وی با اشاره به شعار سال(تولید، پشتیبانی ها و مانع زدائی ها) گفت: با لزوم رعایت اصول ۱۲ گانه ابلاغیه ریاست محترم جمهوری مبنی بر کاهش موانع و کوتاه نمودن فرآینده ها هر چه سریعتر به تحقق اهداف شعال سال دست یابیم.

Share