اقبال شاکری خبر داد؛

تفاوتی میان اعضای نظام مهندسی دارای مدرک کارشناسی پیوسته و ناپیوسته نیست

عضو کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی گفت: هیچ اتفاق جدیدی در اصلاح قانون نظام مهندسی در خصوص لغو عضویت و ممنوعیت برای اخذ پروانه صلاحیت حرفه ای دارندگان مدارک کارشناسی ناپیوسته رخ نداده است.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا، به نقل از خانه ملت، اقبال شاکری در خصوص طرح اصلاح قانون نظام مهندسی و کنترل ساختمان، گفت: در طرح اصلاح قانون نظام مهندسی و کنترل ساختمان برای کارشناسان دارای مدرک تحصیلی مرتبط و اصلی هیچ تفاوتی وجود نداشته و همه عضو سازمان نظام مهندسی هستند.

نماینده  مردم تهران، ری، شمیرانات، اسلامشهر و پردیس در مجلس شورای اسلامی عنوان کرد: از نظر اخذ پروانه صلاحیت حرفه‌ای نیز به صورت کلی میان فارغ التحصیلان مدرک کارشناسی پیوسته و ناپیوسته در اصلاحیه قانون نظام مهندسی تفاوتی لحاظ نشده و اساسا موضوعی در خصوص دارندگان مدرک کارشناسی ناپیوسته در این طرح اصلاحی قانون مطرح نشده است بلکه کلیه مدارک مرتبط به کمیسیون هم عرضی انطباق ارسال می‌شود و سپس در خصوص حدود صلاحیت اعضا بر اساس قانون اظهار نظر می‌شود. بنابر این هیچ اتفاق جدیدی در اصلاح قانون نظام مهندسی در خصوص لغو عضویت و ممنوعیت برای اخذ پروانه صلاحیت حرفه ای دارندگان مدارک کارشناسی ناپیوسته رخ نداده است.

این نماینده مردم در مجلس شورای اسلامی اضافه کرد: از طرفی موضوع اصلاح آیین نامه اجرایی و کارکرد کمیسیون هم عرضی انطباق را نیز از طریق کمیسیون عمران مجلس پیگیری خواهم کرد چرا که با توجه به نقطه نظرات دریافتی از کارشناسان و متخصصان می‌‌توانیم اصلاحات و تدابیری برای ارتقا افراد دارای مدرک تخصصی بیاندیشیم تا وضعیت اعضای به نسبت مدرک تخصصی آنها بهبود پیدا کند. از طرفی در اصلاح قانون نظام مهندسی نیز کمیسیون تطبیق را موظف کردیم برای ارتقا اعضای از رشته مرتبط به رشته اصلی هم چارچوب مشخصی را تعیین کنند.

عضو کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی اضافه کرد: همچنین وجوهی که از محل اخذ هزینه‌‍ی ناظرین هنگام انتخاب برای پروژه ساختمانی دریافت می‌شود صرفاً برای ناظرین بوده و باید تدبیری اندیشیده شود تا این مبالغ در حسابی جداگانه‌ای مربوط به پروژه‌ها و برای ناظرین نگهداری شود و به سازمان نظام مهندسی ورود پیدا نکند از طرفی سود حاصل از ماندگاری این مبالغ نیز برای ناظرین بوده و نباید در محل دیگری هزینه شود. از این رو پیشنهاد ایجاد ساز و کاری در خصوص شفافسازی در این زمینه نیز داده شده که امیدواریم محقق شود.

Share