در جلسه شورا مطرح شد:

انتقاد احمدی فرد از هیئت تطبیق فرمانداری انزلی | شهرداری انزلی فاقد برنامه ۵ ساله است

احمدی فرد یادآور شد: با توجه به اینکه در قانون پیش بینی شده شهرداری ها باید برنامه های ۵ ساله خودشان را ارائه دهند هنوز خیلی از شهرداری ها از جمله شهرداری انزلی فاقد برنامه ۵ ساله هستند.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا امیر احمدی فرد در شصت و یکمین جلسه شورای شهر انزلی گفت: در ابتدا فرارسیدن ایام الله دهه مبارک فجر را به همه فجر آفرینان جمهوری اسلامی تبریک عرض می کنم، امسال ایام دهه فجر با ایام فاطمیه تقارن پیدا کرده و پیشاپیش شهادت بانوی دو عالم خانم فاطمه زهرا را تسلیت عرض می کنم و با توجه به این تقارن لازم است فضاهای شهری به گونه ای آذین بندی شود که حرمت ایام فاطمیه را حفظ کنیم و همچنین آذین بندری های ما در خور شان چهلمین سالگرد پیروزی انقلاب باشد.

رئیس شورای شهر انزلی گفت: شعاری که برای چهلمین سالگرد انقلاب تعیین شده افتخار به گذشته و امید به آینده است و امیدوارم همه مسئولین و مدیران دست به دست هم دهیم تا انشاالله بتوانیم امید را به روح جامعه تزریق کنیم.

وی افزود: در همین راستا شهرداری انزلی همچون سال های گذشته پروژه های مهمی را در دهه مبارک فجر افتتاح خواهد کرد که یکی از مهم ترین پروژه های ما پارک اختر کاویان است و این پروژه یکی از برترین پروژه های استان گیلان معرفی شده که معاونت عمرانی استان نیز از این پروژه بازدید داشتند و این پارک می تواند در توسعه ورزش های همگانی، شور و نشاط اجتماعی وسلامت مردم تاثیر گذار باشد.

احمدی فرد یادآور شد: شهرداری ها امروز با چالش های زیادی از جمله کمبود نقدینگی، تورم اقتصادی و افزایش بهای خدمات شهری مواجه هستند که متاسفانه مشکل خیلی از شهرداری ها من جمله شهرداری انزلی عدم اولویت بندی پروژه هاست و با توجه به اینکه در قانون پیش بینی شده شهرداری ها باید برنامه های ۵ ساله خودشان را ارائه دهند هنوز خیلی از شهرداری ها از جمله شهرداری انزلی فاقد برنامه ۵ ساله هستند.

وی افزود: بودجه ای که امروز آقای پورقربان تقدیم شورا می کنند در اختیار هر سه کمیسیون شورا قرار می‌دهیم و خواهش من این است که دوستان در شورا با استفاده از نظرات دلسوزان و نخبگان شهری بودجه ای متفاوت تر از سال های گذشته تنظیم کنند که حداقل ۸۰ درصد آن محقق شود.

رئیس شورای شهر انزلی گفت: ما قول دادیم هرچه در توان داریم در چهارچوب قوانین به باشگاه ملوان که عشق این شهر است کمک کنیم و قبل از اینکه باشگاه ملوان بردی داشته باشد مبلغی به عنوان پاداش به این تیم تقدیم کردیم که مدیرعامل باشگاه از ما درخواست کرد در بازی های آینده به جای پرداخت پاداش حق پخش تلوزیونی را پرداخت کنیم و ما هم همین کار را انجام دادیم و حق پخش به صورت کامل پرداخت شد و با توجه به برد ارزشمندی که اخیرا داشتیم تصمیم داریم با موافقت دوستان پاداشی را درنظر بگیریم.

احمدی فرد خاطرنشان کرد: شورای شهر و شهرداری در چارچوبی می تواند به تیم ملوان پرداخت داشته باشد و پاداشی که قبلا پرداخت کردیم توسط هیئت تطبیق در فرمانداری مغایرت گرفته شد که توضیحات لازم را به این هیئت تقدیم کردیم. با توجه به ایرادات قانونی که گرفته شده می طلبد یک ردیف بودجه ای را در ردیف ماده ۱۷ و ۱۶ به نام باشگاه ملوان اختصاص دهیم.

وی افزود: بودجه را مصوب کردیم اما دوستان مغایرت می گیرند و ما دوباره جواب دادیم و نامه را ظرف ۶ روز به فرمانداری ارسال کردیم اما دوباره امروز همین نامه که کمک به ملوان هم شامل می شود دوباره ایراد گرفته می شود که چرا شورا ظرف ۷ روز به فرمانداری ارسال نکرده درحالی که ما ظرف ۶ روز ارسال کردیم و سوال من این است حتی اگر به گفته دوستان ظرف ۷ روز ارسال کرده باشیم آیا مصوباتی که باعث توسعه شهر می شود برای دوستان ملاک است یا ساعت و روز آن ملاک است.

رئیس شورای شهر انزلی با انتقاد از این اتفاق گفت: این حرکات باعث می شود بسیاری از پروژه های شهری به کندی پیش رود و این شهر است که آسیب می بیند و خواهش من از فرماندار محترم این است که به این موضوع ورود کنند تا شاهد همدلی تعامل بین تمام دستگاه ها باشیم که امروز مردم همین توقع را از ما دارند و ما در شورای شهر هم به این تعامل و همدلی اعتقاد داریم.

Share