استاندار گیلان:

استفاده از جوانان آستارا در مناصب بالای مدیریتی | راه آهن رشت آستارا مکمل کریدور شمال جنوب

استاندار گیلان در آیین تودیع و معارفه فرماندار آستارا بارانداز ریلی، بندر و مرز خشکی را یک مجموعه پدیده های فوق العاده برای این شهرستان دانست و گفت: این پدیده ها تک به تک برای هر شهر یک نعمت بوده و آستارا امروز باید از این توان استفاده کند.

اختصاصی پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا استاندار گیلان در آیین تودیع و معارفه فرماندار آستارا بارانداز ریلی، بندر و مرز خشکی را یک مجموعه پدیده های فوق العاده برای این شهرستان دانست و گفت: این پدیده ها تک به تک برای هر شهر یک نعمت بوده و آستارا امروز باید از این توان استفاده کند.

مصطفی سالاری افتتاح پروژه راه آهن رشت قزوین را شروعی برای عملیات راه آهن رشت آستارا دانست و گفت: این ظرفیت‌ها باید به طور مداوم به هم پیوند زده شود و با ایجاد شهرک صنعتی، انبارداری، نگهداری کالا و بسته بندی می توان با یک سرمایه گذاری مهم شهرستان آستارا هم یک رونق اقتصادی ایجاد کرده و معضل بیکاری را حل کند.

نماینده عالی دولت در گیلان سوابق قابل‌توجه آستارا در تجارت با دیگر کشورها را یک ظرفیت دانست و گفت: آستارا می تواند با ۲۴ ساعته شدن و الکترونیکی کردن گمرک میزان تبادلات اقتصادی خود را افزایش داده و تجار شهرستان از همجواری با کشورهای مرتبط با ما استفاده کرده و از آن بهره‌مند شوند.

استاندار گیلان توان گردشگری آستارا را نیز دیگر ظرفیت این شهرستان استراتژیک دانست و گفت: باید با ساماندهی نقاط گردشگری همچون گردنه زیبای حیران از توان گردشگر پذیری منطقه استفاده کرد تا در این مقوله هم گام بزرگی راستای حل معضل بیکاری انجام دهد.

نماینده عالی دولت در استان گیلان تکمیل راه آهن آستارا به رشت را یک نیاز برای توسعه اقتصادی منطقه دانست و گفت: این پروژه یک مکمل برای توسعه اقتصادی منطقه است و باید با استفاده حداکثری از انواع این ظرفیت‌ها در آینده نزدیک این پروژه را به اتمام برسانیم.

استاندار گیلان شناسایی نخبه های شهرستان آستارا یک اولویت برای فرماندار جدید دانست و گفت: به فرماندار آستارا مأموریت می‌دهم با شناسایی جوانان نخبه و افراد توانمند این شهرستان برای ارتقا و استفاده در رده های بالای مدیریتی یک فضای رونق برای نام وزیر آستارا انجام خواهم داد.

به گزارش دیارمیرزا شهرستان مرزی بندر آستارا با ۹۱ هزار نفر جمعیت در منتهی الیه غرب استان گیلان و همسایگی جمهوری آذربایجان قرار دارد.

Share