با حضور معاون وزیر راه و شهرسازی

بهره‌برداری از راه آهن قزوین رشت در تابستان ۹۷

معاون وزیر راه و راه و شهرسازی با بیان اینکه امروز روز تاریخی در شبکه حمل و نقل دو کشور ایران و جمهوری آذربایجان در بحث کریدور ریلی شمال-جنوب است، گفت: این پروژه شمال اروپا و آذربایجان را از طریق ایران به آب های خلیج فارس و کشورهای آسیای جنوب شرق متصل می کند.

اختصاصی پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا، ظهر امروز طی مراسمی فاز نخست پروژه ریلی اتصال آستارای ایران به آستارای آذربایجان با حضور خیراله خادمی معاون وزیر راه و شهرسازی و مدیرعامل شرکت ساخت و توسعه زیربناهای حمل و نقل کشور، جاوید قربان اف مدیرعامل راه آهن جمهوری آذربایجان و نماینده مجلس این کشور، مصطفی سالاری استاندار گیلان و مسولان استانی و شهرستانی افتتاح شد.

معاون وزیر راه و راه و شهرسازی در این مراسم با بیان اینکه امروز روز تاریخی در شبکه حمل و نقل دو کشور ایران و جمهوری آذربایجان در بحث کریدور ریلی شمال-جنوب است، گفت: این پروژه شمال اروپا و آذربایجان را از طریق ایران به آب های خلیج فارس و کشورهای آسیای جنوب شرق متصل می کند.

خادمی همچنین ادامه داد: در حال حاضر ۱۳ هزار کیلومتر مسیر ریلی در کشور داریم که ۳۴۱۰ کیلومتر جدید در حال عملیات اجرایی و همچنین ۵۴۰۰ کیلومتر راه آهن جدید در حال مطالعه است.

وی افزود: قسمت مشکل و پیچیده این بخش که حدفاصل قزوین به رشت است با ۲۸ کیلومتر تونل و ۹ کیلومتر پل خاص و ۲۰ میلیون مترمکعب خاکبرداری در حال طی مراحل پایانی است.

مدیرعامل شرکت ساخت و توسعه زیربناهای حمل و نقل کشور خاطرنشان کرد: در بحث ریل‌گذاری خط آهن رشت قزوین از ۱۶۴ کیلومتر، ۱۵۶ کیلومتر ریل گذاری شده است.

خادمی افزود: تا اواسط اردیبهشت‌ماه، ریل‌گذاری این مسیر هم تکمیل شده و کار تنظیم خط و زیرکوبی عملیات ریل‌گذاری و آماده‌سازی برای بهره‌برداری تا اواسط تابستان صورت می‌گیرد.

معاون وزیر راه و راه و شهرسازی در پایان اظهار کرد: عملیات راه آهن رشت آستارا را با توافق مالی دو کشور ایران و آذربایجان سرعت بخشیده و در آینده نزدیک عملیات اجرایی آن در اسرع وقت آغاز می‌شود.

 

Share