واکنش امام جمعه موقت رشت به اعتراض مردم؛

در محتوای سریال وارش تجدیدنظر شود | تشیع ملت ایران مدیون گیلانی‌هاست

امام جمعه موقت رشت خواستار تجدیدنظر در محتوای سریال وارش شد و گفت: مسئولان اعتراضات را شنیدند و امیدواریم برای جبران جریحه‌دار شدن احساسات مردم گیلان اقدامی کنند.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا حجت‌الاسلام والمسلمین احمد طیبی ظهر امروز در خطبه‌های نماز جمعه در مصلی امام خمینی(ره) رشت اظهار داشت: اگر کسی به قصد ریاست‌طلبی وارد عرصه انتخابات شود یعنی تقوا ندارد و رهبر معظم انقلاب نیز چند روز گذشته با استناد به روایتی از پیامبر(ص) در این رابطه به کاندیدا هشدار دادند.

امام جمعه موقت رشت با اشاره به انتخابات پیش رو و بررسی صلاحیت کاندیدا بیان کرد: انتظار داریم هیئت‌های اجرایی به‌عنوان معتمدان مردم در ایفای نقش خود و تأیید صلاحیت افراد شایسته تلاش حداکثری کنند و موارد مختلف را نادیده نگیرند.

وی به پخش سریال وارش از شبکه ۳ اشاره کرد و گفت: یقیناً تعمدی در اتفاقات اخیر نبوده اما شایسته نیست مردم فهیم گیلان که سوابق درخشانی دارند مورد هجمه قرار گیرند و مسئولان مطالبی را به تصویر بکشند که شایسته مردم نباشد لذا درخواست داریم برای پخش ادامه این سریال تجدید نظری در محتوای آن شود.

طیبی با اشاره به سخنان مقام معظم رهبری مبنی بر اینکه تشیع ملت ایران مدیون گیلانی‌هاست خاطرنشان کرد: شخصیت‌هایی مثل میرزاکوچک جنگلی و سایر علما همواره در برابر دشمنان کشور ایستادگی و مقاومت کردند و شایسته نیست که مسئولان صدا و سیما نسبت به این موضوع حتی غیرعمدی بی‌توجه باشند.

امام جمعه موقت رشت ضمن تقدیر از اجتماع مردم گیلان علیه این سریال و بیان مطالبات خود از طریق درست که از سوءاستفاده دشمن جلوگیری کرد ابراز داشت: مسئولان اعتراضات را شنیدند و امیدواریم با اتخاذ سیاستی درست برای جبران جریحه‌دار شدن احساسات مردم گیلان اقدامی کنند.

وی با بیان اینکه حوزه و دانشگاه به‌عنوان ۲ قشر تأثیرگذار در انقلاب از ابتدای نظام در کنار یکدیگر بودند عنوان کرد: آن وحدت مطلوب هنوز به‌دست نیامده و پیشنهاد می‌شود دبیرخانه‌ای متشکل از اندیشمندان این دو قشر تشکیل شود تا این افراد بتوانند بیشتر به کشور خدمت کنند.

طیبی با اشاره به Instex و پیشنهادات اروپایی‌ها به ایران بیان داشت: اروپایی‌ها ابتدا کشور را تهدید کردند اما سپس از گفت‌وگو و پیشنهاد سخن گفتند و این سیاست قرار است شرایط اجرای fatf در کشور را مهیا کند و شرط آنها این است که گام پنجم را در جهت فعالیت‌های هسته‌ای برنداریم.

امام جمعه موقت رشت با درخواست از مسئولان جهت برداشتن گام‌های محکم‌تر و گسترش فعالیت‌های هسته‌ای اظهار داشت: نباید در برابر دشمنان کوتاه بیاییم و از مسئولان درخواست می‌کنیم که با قدرت در جهت گسترش فعالیت‌های هسته‌ای و پیشرفت و آبادانی کشور گام بردارند.

وی شیخ زکزاکی را از علمای مبارز دنیای اسلام دانست و تصریح کرد: حال جسمی ایشان رو به وخامت است اما سازمان‌های مدعی حقوق بشر تاکنون کاری برای ایشان نکردند لذا از سازمان‌های حقوق بشر اسلامی و دستگاه دیپلماسی کشور می‌خواهیم که در این رابطه اقدامی کنند.

Share