با معرفی برگزیدگان؛

جشنواره سرود «نوای شالی» در آستارا خاتمه یافت

نخستین جشنواره سرود با عنوان «نوای شالی» با معرفی برگزیدگان و تجلیل از گروه‌های برتر در شهرستان آستارا خاتمه یافت.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا، فرمانده سپاه آستارا روز پنجشنبه در آئین اختتامیه این جشنواره در کانون امام خمینی (ره) گفت: این رویداد فرهنگی به همت اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی، کانون بسیج هنرمندان و اداره آموزش و پرورش برگزار شد و خوشبختانه ظرفیت‌های هنری کودکان و نوجوانان در قالب‌های سرود شناسایی شد.

سرهنگ بهزاد قنبری افزود: امروز با استفاده از زبان هنر می‌توان قلوب را فتح کرد و یکی از این ظرفیت‌ها سرود است و خوشبختانه رویکردهای جشنواره هم پیرامون مسائل اساسی نظام نظیر تبیین گام دوم انقلاب، مقاومت و استکبار ستیزی بود.

بیژن خالق وردی‌پور مدیر آموزش و پرورش آستارا هم گفت: آنچه این جشنواره را از دیگر جشنواره‌ها متمایز کرد تقویت حضور میدانی گروه‌های هنری با تمام ظرفیت‌ها بود و به فرموده رهبر انقلاب در مواجهه و صحبت با مردم باید زبان آنان را پیدا کرد و زبان هنرمندانه و مبتنی بر هنر در تمام عرصه‌ها تجلی پیدا می‌کند.

یوسف هدایتی مسئول کانون بسیج هنرمندان آستارا هم گفت: این رویداد در قالب طرح قرارگاه شهید آوینی اجرا شد و در بازه زمانی ۲ماهه حدود ۴۰ اثر به دبیرخانه جشنواره در اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی آستارا ارسال شد.

وی افزود: کاوه سیدی‌مقدم و ژیلا جنگلی مقدم به عنوان هنرمندان عرصه موسیقی آثار دریافتی را داوری کردند و در نهایت گروه‌های سرود فرندخت، شهید انصاری و میثاق رتبه‌های اول تا سوم را کسب کردند و سه گروه هم در بخش ویژه این جشنواره تجلیل شدند.

Share