در خطبه نماز جمعه بیان شد؛

قدردانی امام جمعه آستارا از برنامه پاسخ؛ مسئولان مطالبات به‌حق مردم را جدی بگیرند

امام جمعه آستارا گفت: مسئولان استانی و شهرستانی در راستای پیگیری مطالبات به‌حق مردم که از طریق رسانه ملی مطرح می‌شود، اقدامات لازم را انجام دهند.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا، حجت الاسلام محمد جواد باقری ارومی در خطبه‌های نماز جمعه این هفته با تأکید بر اهمیت مطالبه‌گری صحیح و درست در بیان مشکلات و معضلات و پیگیری قانونی از مسئولان جهت برطرف ساختن مشکلات یا انجام دادن برخی برنامه ها، به نقش تأثیر گذار نهادهای فرهنگی به خصوص رسانه ملی و صدا و سیما در ارائه روش صحیح مطالبه‌گری اشاره کرد.

وی افزود: به تازگی برنامه بسیار شایسته‌ای به نام «پاسخ» در زمینه مطالبه‌گری در سطح مسئولان ارشد استان گیلان در شبکه استانی باران شروع به کار کرده و مشکلات اساسی استان و مردم شریف گیلان را مطرح می‌کند که جا دارد از مدیر کل صدا و سیمای استان گیلان و عوامل این برنامه صمیمانه قدردانی کنم و امیدوارم این برنامه موجب شنیده شدن صدای مردم و حل مشکلات استان گیلان گردد.

باقری ارومی با بیان برکات ماه ذیقعده و تبریک ولادت با سعادت حضرت معصومه (س) و روز دختر به بیان نقش حضرت معصومه در تغییر مسیر تمدن شیعه و مکتب اهل بیت (ع) پرداخت.

خطیب جمعه آستارا در تشریح بیانات رهبر معظم انقلاب اسلامی در دیدار با کارگزاران حج، تعیین نام «حج برائت» برای مناسک حج مسال را، نشانه اهمیت اهمیت مبارزه با دشمنان دین به خصوص اسرائیل غاصب و آمریکای جنایتکار در دوران حاضر دانست و خاطر نشان کرد: مسئله غزه و جنایت‌های رژیم صهیونیستی با حمایت غربی‌ها در فلسطین باید در مراسم حج به گوش همه مسلمانان برسد.

وی با بیان اینکه این عنوان هم به معنای اخبار، یعنی خبر دادن از وضعیت حج امسال است، یعنی حال و هوای حج امسال حمایت از مردم مظلوم غزه و محکوم کردن جنایت‌های رژیم صهیونیستی خواهد بود و هم به معنی انشاء است؛ یعنی مسلمانان به ویژه حاجیان کشورهای مقاومت باید فضای حج امسال را به فضای اعلام انزجار و نفرت از جنایات رژیم صهیونیستی تبدیل کنند.

سخنگوی انقلاب اسلامی در شهرستان آستارا، شکل گیری گروه مقاومت «سرایا الاشتر» در بحرین و مشارکت آنان در حملات بر علیه رژیم صهیونیستی را نشانه رشد و رویش جریان مقاومت در فضای بسته و خفقان کشور بحرین دانست و گفت: تلاش‌های غربی‌ها برای عادی‌سازی روابط با رژیم صهیونیستی در قالب پیمان ابراهیم شکست خورده و بی‌اثر شده است.

وی قطع روابط اقتصادی ترکیه با رژیم خبیث و قطع کامل روابط دیپلماتیک کشور کلمبیا با صهیونیست‌ها را از دستاوردهای بزرگ مقاومت و ایستادگی و نشانه مظلومیت مردم غزه و آشکار شدن جنایات رژیم اشغالگر قدس دانست و ابراز امیدواری کرد که کشور جعلی اسرائیل به زودی در انزوای کامل و نابودی قرار خواهد گرفت.

امام جمعه آستارا باتوجه به آغاز فصل پذیرش حوزه‌های علمیه، از جوانان مستعد و برادران و خواهران علاقه مند به کسب معارف اسلامی و علوم دینی خواست وارد حوزه علمیه شوند تا در آینده برای خدمت به مردم و انجام رسالت تبلیغ دینی آماده و مجهز شوند

Share