امام جمعه موقت رشت

زرگری یک شغل انحراف‌آور است | متاسفانه تمامی مسئولان در حال شعار دادن هستند

امام جمعه موقت رشت با بیان اینکه مسئولان باید در ارائه مجوزهای ساخت و ساز دقت لازم را انجام دهند گفت: متاسفانه تمامی مسئولان اجرایی در حال شعار دادن هستند و این به ضرر نظام اسلامی است.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا به نقل از تسنیم، حجت‌الاسلام والمسلمین یوسف صدیق‌ عربانی ظهر امروز ضمن ایراد خطبه‌های نماز جمعه رشت با معرفی مشاغلی که زاویه انحرافی دارند اظهار داشت: معرفی این مشاغل به‌معنای عدم انتخاب آنان نیست بلکه به معنای دقت کردن در انجام آن‌ها است.

امام جمعه موقت رشت با بیان اینکه اسلام از لحظه تولد با ما بوده است گفت: اسلام ما را رها نکرده و بایدها و نبایدهای زندگی را به ما نشان داده که اگر از آن تبعیت نکنیم نتیجه‌ای جز بدبختی نصیبمان نمی‌شود.

صدیق عربانی با اشاره به روایتی از امام رضا (ع) خاطرنشان کرد: تمامی عبادت‌های انسان تحت لوای تسلیم بودن در مقابل خدا معنا پیدا می‌کند و انسان حق ندارد در مقابل مشیت الهی چون و چرا کند.

وی ضمن بیان روایاتی از پیامبراکرم (ص) پیرامون برخی مشاغل ابراز داشت: یکی از مشاغلی که باید در آن توجه ویژه داشت کفن‌فروشی است زیرا کفن فروش برای کسب روزی آرزوی مرگ امت رسول‌الله را می‌کند.

امام جمعه موقت رشت با تاکید بر اینکه اگر فردی سبب مرگ دیگران شود یا برای دیگران آرزوی مرگ کند عاقبت به خیر نمی‌شود افزود: افرادی مانند نزولخواران بدانند که هیچ‌گاه نمی‌توانند سعادتمند شوند.

صدیق‌عربانی زرگری را یکی دیگر از مشاغل انحراف‌آور معرفی کرد و عنوان داشت: به گفته امیرالمومنین (ع) انجام عمل صالح بهای رسیدن به بهشت است پس بیکار نمانید و تلاش کنید تا عمل صالح انجام دهید.

امام جمعه موقت رشت ضمن تشریح زوایای انحراف‌آور شغل زرگری خاطرنشان کرد: در شغل زرگری ممکن است تماس با نامحرم به وجود بیاید و همین امر از انحرافات این شغل محسوب می‌شود.

وی با اعلام اینکه شغل قصابی یکی از مشاغلی است که در پرداختن باید به آن دقت شود تصریح کرد: انتخاب این شغل‌ها گناه و خطا نیست اما باید در انجام آن‌ها دقت بسیاری کرد تا سبب انحراف نشوند.

امام جمعه موقت رشت با انتقاد از اهکتار برخی مواد غذایی مانند برنج و گندم توسط فروشندگان در زمان کمبود آن‌ها گفت: به گفته پیامبراکرم (ص) جایگاه دزد در نزد خداوند بهتر از احتکارکننده است.

صدیق عربانی دستگیری از محرومان را به‌عنوان خط سیاسی انبیاء معرفی کرد و خاطرنشان کرد: وظیفه تمام مسلمانان است تا از نیازمندان و مستمندان جامعه دستگیری کرده و آنان را حمایت و پشتیبانی کنند.

وی با اشاره به پیروزی رزمندگان مقاومت اسلامی در جبهه‌های نبرد علیه گروه‌های تکفیری اظهار داشت: ایران و جهان همواره مدیون رشادت‌های شهدای مدافع‌حرم، سردار قاسم سلیمانی و تدابیر مقام معظم رهبری است.

امام جمعه موقت رشت خطاب به تمام مسئولان استان گیلان و کشور گفت: متاسفانه تمامی مسئولان در حال شعار دادن هستند و این به ضرر نظام اسلامی است و بدانند که موظف هستند به جوانان برای رفع مشکلات بها دهند.

صدیق‌عربانی با اشاره به زلزله‌های به وقوع پیوسته در روزهای اخیر ابراز داشت: مسئولان مدیریت بحران استان گیلان باید آمادگی لازم برای مقابله با بحران‌های احتمالی فصل زمستان مانند بارش برف‌های شدید را داشته باشند.

وی با بیان اینکه مسئولان باید در ارائه مجوزهای ساخت و ساز دقت لازم را انجام دهند خاطرنشان کرد: افرادی که می‌خواهند برای مردم ساختمان بسازند باید خودشان را در برابر جان انسان‌ها مسئول بدانند.

امام جمعه موقت رشت با اشاره به فرارسیدن سالروز عملیات کربلای ۴ و لو رفتن این عملیات گفت: علت لو رفتن این عملیات حضور منافقان وابسته به آمریکا بود و این دو عامل خباثت باید بدانند که روزی باید جواب جنایاتشان را بدهند.

صدیق‌عربانی با اشاره به تصمیمات رئیس جمهور آمریکا پیرامون مسئله قدس تاکید کرد: ترامپ بداند که قدس میراث پدر او نیست و باید فریاد ۲۸ کشور دنیا در محکوم کردن اقداماتش را بشنود و بداند که ظلم او پایدار نمی‌ماند.

Share