امام‌ جمعه موقت رشت

گیلان یک استان رؤیایی است|نظام با کسانی که قضاوت درستی انجام نمی‌دهند برخورد می‌کند

پوررضا با بیان اینکه گیلان یک استان رؤیایی است تصریح کرد: دریا، کوه، هوا و طبیعت پتانسیل مناسبی برای بحث گردشگری است و البته فضای بسیار مناسبی برای تحصیلات است

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا به نقل از فارس، حجت‌الاسلام اسماعیل پوررضا در آیین عبادی سیاسی نماز جمعه این هفته رشت با دعوت همگان به تقوای الهی اظهار کرد: روندگان  به‌سوی قله‌های الهی، انسانی و معنوی در همه زمان‌ها همواره در قلت بودند.

وی با بیان اینکه کسانی که مسیر عقل را پیموده و به ایمان رسیدند در تاریخ کم بوده‌اند خاطرنشان کرد: کسانی که بعد از گذران عمر به گذشته خود می‌نگرند و اظهار رضایت از روزهایی که گذرانده است می‌کنند، کسانی هستند که خدا را در نظر گرفته و مسیر حرکت خود را وصال به پروردگار عالمیان می‌دانستند.

خطیب جمعه موقت رشت گفت: رفاه و کسب مال، خوب است اما به‌شرط اینکه از راه درست و حلال باشد زیرا منطقی زندگی کردن مسیر درست زندگی است.

پور رضا تصریح کرد: اگر ما تسلیم پروردگار و دین مبین اسلام شده‌ایم تسلیم حق و تسلیم مسیر درستی هستیم که پیامبر عظیم الشان اسلام از جانب پروردگار برای هدایت مردم مبعوث شدند.

خطیب جمعه موقت رشت با اذعان به اینکه علمی که بریده از خدا باشد و خیلی‌ها به نام علم در دانشگاه‌ها تدریس می‌کنند معنی کامل علم  نیست، بیان کرد: انسان‌ها از معنای دقیق علم و معیار درست و کامل آن بی‌خبرند لذا تنها  مسیر الهی است که مسیر درست و منطقی  تعریف می‌شود.

وی گفت: سبک زندگی اسلامی برای آنانی است که می‌خواهند زندگی جاوید را تجربه کنند مسیر درست و منطقی است و با پیمودن آن می‌توان به رستگاری رسید.

پوررضا با تأکید بر اینکه مسئله سبک زندگی اسلام باید در فضاهای آموزشی، اقتصادی، اجتماعی و سیاسی وجود داشته باشد خاطرنشان کرد: تنها هدف زندگی ما در دنیا کسب درآمد نیست، زیرا هدف اصلی زندگی، وصال الهی است لذا باید مراقب باشیم تا دچار ضرر آخرت نشویم.

امام‌جمعه موقت رشت با بیان اینکه اگر افراد سبک زندگی اسلامی را در دنیا در پیش نگیرند همان‌گونه در آخرت محشور می‌شوند به ویژگی‌های پیامبر اسلام در فضای بیرون خانه  اشاره کرد و افزود: پیامبر (ص) در رابطه با حق، قانون و آنچه خدای متعال فرموده‌اند کوتاه نمی‌آمد، لذا از ویژگی‌های یک مؤمن قانون‌مداری است.

وی با اشاره به جایگاه قضات در جمهوری اسلامی ایران گفت: نظام جمهوری اسلامی  درصدد است تا باکسانی که قضاوت درستی انجام نمی‌دهند برخورد کنند زیرا اگر دچار تخلف شوند، آبروی نظام را خدشه‌دار می‌کنند و مردم را دلسرد می‌کنند.

پوررضا خطاب به مسئولین و کسانی که دارای مسئولیت هستند و دچار تخلف می‌شوند تصریح کرد: می‌دانید اگر فساد کنید زحمات و تلاش‌های گذشتگان را که از جان و مال خود گذشتند تا انقلاب اسلامی ایران شکل بگیرد را پایمال می‌کنید؟

امام‌جمعه موقت رشت با بیان اینکه فساد مسئولین موجب خوشنودی دشمنان اسلام را فراهم می‌کنند خطاب به جوانان گفت: اسلام واقعی با آنچه برخی از ماها از آن سخن می‌گوییم متفاوت است و اگر اشکالی رخ می‌دهند این اشکال از کسانی است که با قرائت ناصحیح به آن خدشه وارد می‌کنند، نه خود اسلام.

وی با اشاره به‌روز گمرک و تقدیر از فعالیت آن‌ها اظهار کرد: سالانه، ۱۲ هزار دلار کالای قاچاق وارد کشور می‌شود و موجب آسیب‌های بسیار جدی به مبحث تولیدات داخلی و شغل می‌گردد.

پوررضا با بیان اینکه برخی از سرمایه‌داران با واردات به‌جای ابراز ناراحتی منت هم می‌گذارند، تصریح کرد: باید دست سرمایه‌دارانی که موجب صادرات تولیدات ایرانی می‌شوند را بوسید زیرا موجبات اشتغال و رونق اقتصادی در جامعه را فراهم می‌کنند.

امام‌جمعه موقت رشت با بیان اینکه واردکنندگان کالاهای قاچاق بسیاری از سفره‌ها را آتش می‌زنند افزود: مردم ما از مجموعه عملکرد گمرک راضی نیستند.

خطیب جمعه موقت رشت بیان کرد: تقاضا می‌کنیم از کسانی که به‌خوبی در این مجموعه فعالیت می‌کنند، برای اعتلای فضای اقتصادی جمهوری اسلامی آبرو بگذارند، نترسند و با آن مقابله کنند.

وی با اشاره به سالروز قیام مردم آمل گفت: در سال‌های گذشته عده‌ای جیره و مواجب خود را از منافقین می‌گرفتند و امروز کسانی هستند که مواجب خود را از عربستان می‌گیرند و درصدد مقابله با نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران هستند.

پوررضا خطاب به کسانی که در جهان فریاد حقوق بشر می‌زنند و معتقدند که در جمهوری اسلامی حقوق بشر اجرا نمی‌شود افزود: چگونه است مدعیان حقوق بشر در مقابل این‌همه جنایت‌های دنیا و ظلم علیه مردم سکوت کرده‌اند؟

امام‌جمعه موقت رشت با بیان اینکه خیلی از این مسائل را جوانان ما نمی‌دانند به سالروز ورود رهبر کبیر انقلاب اسلامی و دهه فجر اشاره کرد و افزود: دهه فجر فرصت مناسبی است برای آنکه از خصوصیات و جایگاه ارزشمند آن سخن گفته شود.

وی با اشاره به ورود وزیر رفاه و تعاون به گیلان درباره اشتغال‌زایی روستایی، عشایری و بررسی آنچه به این وزارتخانه مربوط می‌شود، اظهار کرد: بحث گردشگری در گیلان از ویژگی‌های منحصربه‌فردی است که ظرفیت پیشرفت در آن وجود دارد.

پوررضا با بیان اینکه گیلان یک استان رؤیایی است تصریح کرد: دریا، کوه، هوا و طبیعت پتانسیل مناسبی برای بحث گردشگری است و البته فضای بسیار مناسبی برای تحصیلات است که اگر به‌درستی کار می‌کردند باید بسیاری از دانشگاه‌های کشور در گیلان ساخته می‌شد.

امام‌جمعه موقت رشت با بیان اینکه درگذشته ۱۳ نوع زعفران در گیلان تولید می‌شد افزود: باوجود حضور جوانان تحصیل‌کرده و با انتظار کم، همراه بااین‌همه پتانسیل طبیعی، دلیل چنین فضای کسب‌وکار توجیه‌پذیر نیست.

وی با بیان اینکه کارهای زیادی انجام‌شده اما پتانسیل گیلان بالا است گفت: گیلان باید در بحث گردشگری بالاترین مبلغ اشتغال‌زایی و درآمدزایی را به نام خود ثبت کند.

پوررضا بیان کرد: گیلان باوجود ظرفیت‌ها و توانایی که دارد می‌تواند تمام ایران را بی‌نیاز کند البته شرط آن این است که مدیران ما توسعه‌یافته باشند.

امام‌جمعه موقت رشت تصریح کرد: وقتی سرمایه‌گذار وارد استان می‌شود مدیران میانی آن‌ها را خسته می‌کنند درصورتی‌که بحث گردشگری بسیار مهم است و ما آن‌قدر ظرفیت داریم که می‌توانیم به آن تکیه کنیم.

وی با بیان اینکه سابقه منطقه آزاد انزلی سابقه فرهنگی خوبی نیست افزود: با پیوست فرهنگی و ترویج سبک درست فرهنگی می‌توان شاهد اتفاقات خوب و مطلوبی در این حوزه بود.

پوررضا با اشاره به سرمای پیش‌بینی‌شده در این هفته تصریح کرد: مسئولین با ایجاد تمهیدات موردنظر، مشکلات را برطرف کنند تا زندگی مردم دچار آسیب نشود.

امام‌جمعه موقت رشت با بیان اینکه کشور با بحران کم‌آبی مواجه است گفت: باید با مدیریت، صرفه‌جویی و ایجاد تمهیدات لازم با آن مواجهه کرد.

Share