مدیرعامل توزیع برق گیلان در گفتگو با دیارمیرزا؛

زیرساخت‌های شبکه برق در گیلان نیازمند اصلاح و بهینه سازی است

مدیرعامل توزیع برق گیلان گفت: یک رویکرد مبتنی بر هوشمندسازی تجهیزات و هوشمندسازی در فرایندها را دنبال خواهیم کرد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا، مسعود صادقی خمامی مدیرعامل توزیع برق گیلان در گفتگو با دیارمیرزا با بیان اینکه زیرساخت‌های شبکه برق در گیلان نیازمند اصلاح و بهینه سازی است، اظهار کرد: یکی از سیاست‌های اصلی ما اصلاح شبکه‌های توزیع نیروی برق گیلان با تمرکز بر توسعه شبکه‌های کابل خود نگهدار و با هدف بهبود پایداری شبکه و احداث پست‌های توزیع با هدف اصلاح ولتاژ شبکه است.

صادقی خمامی با تاکید بر اینکه صرفا به اصلاح زیرساختها اکتفا نمی کنیم، افزود: سیاست دیگری را در حوزه تحول دیجیتال در توزیع گیلان دنبال می‌کنیم که شامل ترکیبی از رویت پذیری شبکه و شاخص‌های فنی، و مرتبط با خدمات مشترکین در کنار خدمات غیر حضوری به مردم است تا مردم برای اخذ خدمات نیازمند حضور مستقیم به ادارات نباشند بلکه از راه دور و با امکانات مبتنی بر فناوری اطلاعات امکان نسبت به ثبت درخواست از طریق گوشی همراه یا از طریق کامپیوتر و درگاه‌های الکترونیک داشته باشیم تا در وقت مردم صرفه‌جویی شده و خدمات دقیق و با قابلیت کنترل‌پذیری اقدام پذیرد.

مدیرعامل توزیع برق گیلان همچنین با اشاره به حادثه تلخ آتش سوزی در روستای  امامزاده ابراهیم شفت گفت: شاید یکی از دستگاه‌هایی بودیم که در کنار سایر دستگاه‌ها حضور جهادی داشتیم و با دستور استاندار گیلان فعالیت‌های خودمان را شروع کردیم و در روز حادثه اقدام به ایمن سازی محیط کردیم و ظرف سه روز شبکه‌های برق ترمیم شده و همه برق‌دار شدند.

صادقی خمامی با اشاره به خسارت وارده بالغ بر ۱۰ میلیارد تومان هزینه کالایی تصریح کرد: هیچ خانواده ای بدون برق نیست، منتها در سایت‌هایی که دچار سوختگی شد تا زمان احداث کامل ساختمان امکان برقراری انشعاب نیست.

وی با تاکید بر لزوم صرفه جویی در مصرف برق اظهار کرد:  بار زمستانی حدود ۸۰۰ مگاوات و بار تابستانی بیش از ۲۰۰۰ مگاوات است یعنی ۱۲۰۰ مگاوات بار سرمایشی داریم.

مدیرعامل توزیع برق گیلان با بیان اینکه برای اینکه دچار محدودیت‌ها و کمبودها نشویم خیلی ضرورت دارد که مصرف را مدیریت بکنیم، یادآور شد: مردم اگر اگر کولرهای گازی در اختیار دارند، باید روی درجه آسایش محیط حدود ۲۶ درجه سانتیگراد تنظیم کنند!

صادقی خمامی با اشاره به اینکه به آن معنا خاموشی برق نداریم، افزود: امسال مدیریت مصرف بسیار دقیقی را دنبال خواهیم کرد.

وی در پایان گفت: یک رویکرد مبتنی بر هوشمندسازی تجهیزات و هوشمندسازی در فرایندها را دنبال خواهیم کرد و خدمات غیر حضوری را به وظایف خودمان اضافه خواهیم کرد، پاسخگویی به مردم و جلب رضابت آنها برای ما اولویت خواهد داشت.

Share