محسن سماکچی در کمیسیون حمل و نقل و ترافیک شورا:

ردپای تخلف در مناقصات تعمیر و نگهداشت اتوبوس‌های رشت به وضوح دیده می شود!

محسن سماکچی بیان کرد: با تخلفات در همه سطوح برخورد میکنیـم. شهرداری گزارش عدم ارائه خدمات پس از فروش اتوبوسهای شهری، را به سازمان بازرسی کشور ارسال و طرح شکایت کند.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا، محسن سماکچی در جلسه نود و نهم کمیسیون عمران و حمل و نقل و ترافیک شورای اسلامی شهر رشت گفت: در موضوع خدمات و تعمیرات پس از فروش اتوبوسهای خریداری شده دچار مشکلات جدی هستیم و ثبت نام در سامانه و منتظر خدمات ماندن جز اتلاف وقت و نارضایتی همشهریان حاصلی برای ما ندارد.

سماکچی به سازمان حمل و نقل بار و مسافر هشدار داد: با تخلفات در حوزه برگزاری مناقصات و عدم نگهداری اتوبوسهای شهری و گردشگری به شدت برخورد می‌کنیم.

به گزارش روابط عمومی و امور بین الملل شورای شهر رشت، رییس کمیسیون عمران و حمل و نقل و ترافیک شهری در این جلسه که با حضور اعضا و مدیران مرتبط شهرداری برگزار شد گفت: تقویت اتوبوسرانی از راهکارهای اصلی روانسازی ترافیک رشت است و خدمات تعمیری در کمترین زمان و نگهداری مطلوب از اموال بیت‌المال اولین اولویت شورا برای احقاق حقوق عمومی شهر است لذا سازمان اتوبوسرانی در این موضوع، مورد خطاب مستقیم شورای شهر است.

رئیس کمیسیون عمران و ترافیک شهری گفت: چنانکه مشاهده میشود تعمیرات و پایش اتوبوسهای جدیدی که با مساعدت وزارت کشور خریداری شد و ۱۴ دستگاه از آن‌ها را هنوز تحویل نگرفته‌ایم نیز منوط به ثبت در سامانه و تحت پوشش یک نمایندگی قابل انجام است، آن هم اگر قطعه مورد نظر ما موجود باشد وگرنه باید ماههای بیشتری منتظر یک قطعه کوچک برای راه اندازی مجدد اتوبوس باشیم.

سماکچی در این جلسه پس از سخنان رییس سازمان حمل و نقل و بار و مسافر، مبنی بر اینکه ۷.۶ دستگاه اتوبوس اسکانیا و چند اتوبوس جدید اتروز به دلیل خرابی بورد موتور یا نبود سوزن ماشین و قطعات ریز ماه‌ها منتظر رسیدن قطعات میمانند توصیه کرد شکایت نامه‌ای در این باب توسط سازمان حمل و نقل، تنظیم و به سازمان بازرسی کشور ارسال گردد.

سماکچی گفت: حتما یک نسخه از این شکایت نامه به واحد حراست شهرداری و نسخه‌ای نیز به شورای شهر ارائه شود.

رییس کمیسیون ترافیک در ادامه سخنان خود در بحث برگزاری مناقصات برای تعمیر و نگهداشت اتوبوس‌ها گفت: طبق گزارشات ۱۱ مرحله مناقصه انجام شده و فقط یک مناقصه آخر شرکت کننده داشته است در حالیکه رد پای تخلف به وضوح در گزارشات دیده میشود و مستندات در دست ما حاکی از آن است که حتی مناقصه جانمایی ایستگاههای اتوبوس هم برنده داشته اما طی تخلفاتی نتیجه به انحراف کشیده شده و به شرکت کننده ابلاغ نشده است!

سماکچی هشدار داد با تخلفات در نحوه برگزاری مناقصات و در همه سطوح حوزه سازمان حمل و نقل برخورد و از حقوق شهروندی دفاع میکنیم.

عباس نژاد در ادامه افزود: شورای شهر و واحد حراست شهرداری مجموعه‌ای هستند که وظایف نظارتی دارند و باید در کنار هم و در یک جبهه، از تخلفات و سوء استفاده از اموالی که داشته‌های شهروندان است صیانت کنند.

بزرگی از مدیران حوزه حمل و نقل گفت: شرکت کننده ذکر شده در مناقصه نقص پرونده داشته و بجای سه تقاضا نامه، دو تقاضا نامه در سایت بارگذاری نموده است.

زارع رییس سازمان حمل و نقل بار و مسافر نیز در بحث معضلات ناوگان اتوبوسرانی گفت: متاسفانه دچار مشکلی شده‌ایم که شهرداری‌های دیگر کلانشهرها نیز درگیر آنند.

وی در توضیحات بیشتر گفت: از ۱۵ دستگاه اتوبوس اسکانیا ۷-۶ دستگاه به دلیل مشکل بورد موتور در لیست تعمیر هستند. در صورت تامین این قطعه بلافاصله حداقل ۵ دستگاه آماده‌سازی شده و به ناوگان شهری باز خواهد گشت.

زارع با اعلام اینکه به دنبال بستن قرارداد با یک شرکت معتبر برای تعمیرات و نگهداشت اتوبوس‌ها هستیم گفت: ۸ دستگاه از اتوبوسهای تازه خریداری شده نیز بدون پلاک بودند که ما طی مکاتباتی با پلیس راهور توانستیم آن‌ها را با شماره موتور بیمه کرده و وارد چرخه کار نماییم؛ اما از آنجا که خدمات پس از فروش نداریم برای تعویض روغن هر یک از این اتوبوس‌ها در بازار باید حداقل ۵ میلیون پرداخت کنیم و مشکلات عدیده دیگر از این دست.

سماکچی در این جلسه با اعلام اینکه پس از این هر هفته در بحثهای عمرانی و ترافیکی جلسات جداگانه برگزار میکنیم، مسعود عباس نژاد را بعنوان نایب رییس و عضو ناظر شورا در کمیسیون تخصصی سازمان حمل و نقل شهرداری معرفی و توصیه داشت ساماندهی لازم در این بخش در اسرع زمان اجرایی شود.

Share