شهردار و اعضای شورای شهر کوچصفهان؛

وضعیت آب شرب در کوچصفهان مناسب نیست | پس از پسماند؛ فاضلاب بحران ماست

رضا چرب دست با بیان‌ اینکه هنوز نتوانستیم مشکلات اساسی در شهر را به طور کامل برطرف کنیم گفت: امروز اعلام میکنم که بحران بعدی پس از پسماند، فاضلاب های شهری است.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا، مهیار حسین زاده رئیس شورای شهر کوچصفهان عصر چهارشنبه در جمع اصحاب رسانه با اشاره به اینکه اطلاع رسانی از وظایف هر مجموعه و دستگاه اجرایی است، اظهار کرد: رسانه ها می توانند با بیان مسائل و مشکلات و همچنین انعکاس کارهای صورت گرفته پل ارتباطی بین مردم و مسئولین را قوی تر و البته فاصله ها را کمتر کنند.

وی با بیان اینکه در شورای ششم اقدامات خوبی در شهر کوچصفهان انجام گرفته است، گفت: همه تلاشمان این است که خواسته های به حق و قانونی شهروندان را جامع عمل بپوشانیم و شهری در خور مردم کوچصفهان بسازیم.

حسین زاده با گلایه از مسئله آب شرب در این شهر عنوان کرد: وضعیت آب شرب در کوچصفهان مناسب نیست. در چند سال اخیر پروژه ای با این عنوان که از تصفیه خانه سنگر لوله کشی مستقیم به سمت کوچصفهان صورت گرفت که متاسفانه در بین مسیر انعشاباتی به روستاها تعلق گرفت که سبب شد دبی ورودی به کوچصفهان بسیار کم شود و با این اقدام، پروژه آبرسانی شرب به شهر با شکست مواجه شد.

وی ادامه داد: با کمک نمایندگان مجلس شورای اسلامی در صدد هستیم که مسیر دیگری از شهر رشت برای تقویت آب شرب کوچصفهان انجام دهیم تا مشکل کاهش فشار و همچنین کیفیت آب برطرف گردد.

حسین زاده در ادامه با بیان اینکه رویکرد شورا و شهرداری کوچصفهان محرومیت زدایی از شهر بود گفت: همه تلاش ما بر این بود که به مسیرهای کم برخوردار خدمات بیشتر و ویژه ای تعلق گیرد.

وی در مورد نشاط آفرینی نیز افزود: از دیگر اقدامات شورا و شهرداری کوچصفهان احداث بوستان و پیاده راه فرهنگی در ورودی و خروجی این شهر است.

رییس شورای شهر کوچصفهان با تشکر از شهردار گفت: شهردار جوان، خود را وقف این شهر کرده است. در زمان انتخاب ایشان به ما خرده می گرفتند که ایشان جوان است و کم تجربه و از عهده کار بر نخواهد آمد اما اکنون همان منتقدان زبان به تحسین گشودند و از عملکرد مدیریت شهری بسیار رضایت دارند زیرا به جرات می گویم شهردار کوچصفهان پاک‌دست ترین و بی حاشیه ترین شهرداری است که این شهر به خود دیده است.

در ادامه جلسه ابراهیم زاده سخنگوی شورا با تشکر از زحمات دلسوزانه شهردار و مجموعه شهرداری گفت: در این چند سال اخیر کارهای فرهنگی که در کوچصفهان انجام گرفت بسیار بی نظیر بود.

وی افزود: شهرداری کوچصفهان را با بدهی های بر جا مانده از سنوات گذشته و محکومیت های مالی تحویل گرفتیم که خداروشکر با پیگیری ها و عملکرد درست مدیریت شهری توانستیم از عهده بدهی ها برآییم.

ابراهیم زاده با اشاره به اینکه در گذشته شهر کوچصفهان شهری کم نور و تاریک بود گفت: با همت شهرداری و با توجه به اینکه بسباری از تصادفات به علت کم بودن نور در مسیر ها بود الان شاهد شهری روشن هستیم که نسبت به شهرهای دیگر بسیار روشن تر است.

وی با بیان اینکه فقط برای خدمت کردن به مردم و شهرم وارد شورا شدم گفت: تا روزی که در پارلمان مردمی باشم خدمت گذار خواهم بود و البته برای دوره بعد برنامه ای برای ورود به شورا ندارم اما هر کجا باشم برای شهرم و مردمانش خدمت گذار خواهم بود.

فاضلاب پس از بحران پسماند

در ادامه جلسه رضا چرب دست شهردار کوچصفهان با بیان اینکه همه اقدامات صورت گرفته با حمایت همه اعضای شورا بود، اظهار داشت: شورای شهر کوچصفهان متشکل از افرادی با سواد و خوش فکر و دلسوز است و هر کاری که سبب پیشرفت این شهر باشد پیش قدم و حامی هستند.

وی با بیان‌ اینکه هنوز نتوانستیم مشکلات اساسی در شهر را به طور کامل برطرف کنیم گفت: امروز اعلام میکنم که بحران بعدی پس از پسماند، فاضلاب های شهری است.

چربدست افزود: متاسفانه شهر کوچصفهان فاقد فاضلاب است و بسیاری از فاضلاب ها به روخانه های امشک و نو رود ریخته می شود.

وی ادامه داد: برای طرح مطالعاتی این پروژه بالغ بر ۵ میلیارد تومان نیاز است و همچنین برای اجرای آن نیازمند ۵۰۰ میلیارد تومان هستیم که قطعا چنین پروژه ای حمایت اعتبار ملی را می طلبد که از نمایندگان شهرستان رشت می خواهیم که در این‌ مسیر به ما کمک کنند تا بتوانیم مشکل فاضلاب شهر کوچصفهان را رفع نماییم.

وی در ادامه دیگر مشکل این شهر را فرسودگی شبکه برق رسانی عنوان کرد و گفت: متاسفانه اجرای پروژه کابل خودنگهدار بعد از ۲ سال پیشرفت کندی داشت و با گرم شدن هوا ما با مشکل قطعی برق و نوسان مواجه هستیم‌.

Share