معاون امور اقتصادی استانداری گیلان خبر داد:

راه اندازی شرکت تعاونی توسعه و عمران در ۵ شهرستان گیلان

در اجرای این طرح تحول اقتصادی اداره کل تعاون کار و رفاه اجتماعی با همکاری فرمانداران هر شهرستان موظفند تا پایان تیرماه این شرکت تعاونی را با هدف توسعه و عمران هر شهرستان در شهرهای رشت، آستانه اشرفیه، لاهیجان، رودسر و فومن ایجاد کنند.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا معاون هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منابع استاندار گیلان امروز در نشست کارگروه امور اقتصادی استان در رشت گفت: در اجرای این طرح تحول اقتصادی اداره کل تعاون کار و رفاه اجتماعی با همکاری فرمانداران هر شهرستان موظفند تا پایان تیرماه این شرکت تعاونی را با هدف توسعه و عمران هر شهرستان در شهرهای رشت، آستانه اشرفیه، لاهیجان، رودسر و فومن ایجاد کنند.

 محمد حسین اصغریان با بیان اینکه عضویت در این شرکت های تعاونی فراگیر است افزود: همه مردم می توانند عضو این شرکت های تعاونی شدند.

وی گفت: در اجرای تشکیل شرکت های تعاونی توسعه و عمران شهرستان، برخی از قراردادها و طرح هایی را که نمی تواند به بخش خصوصی واگذار کند، به این شرکت های تعاونی می دهد تا با اجرای این طرح ها ضمن توسعه شهرستان ، سهامداران و اعضای شرکت تعاونی از سود حاصله بهره مند شوند.

معاون هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منابع استاندار گیلان با اشاره به اینکه این شرکت تعاونی به صورت پایلوت در شهرهای تالش و آستارا راه اندازی شده است افزود: در اجرای این طرح باید حداقل نیم درصد جمعیت هر شهرستان عضو این شرکت تعاونی ها شوند.

 اصغریان اعلام کرد: استفاده از ظرفیت های موجود و کمک و مشارکت مردمی در فعالیت های اجتماعی و اقتصادی از دیگر اهداف این شرکت های تعاونی است و قرار است شرکت های تعاونی توسعه و عمران شهرستان درآینده ای نزدیک در همه ۱۶شهرستان گیلان اجرایی شود.

Share