در هشتمین جلسه کارگروه حمایت از تولید گیلان عنوان شد

احداث پایانه صادراتی گل و گیاه و بازارچه مرزی در آستارا

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا ،محمدحسین اصغریان معاون برنامه‌ریزی استاندار گیلان پیش از ظهر امروز در هشتمین جلسه کارگروه حمایت از تولید گیلان در فرمانداری این شهرستان مرزی اظهار کرد: هدف اساسی این کارگروه شناخت آسیب‌ها و رفع موانع موجود در مسیر توسعه صنعتی و تولید است.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا ،محمدحسین اصغریان معاون برنامه‌ریزی استاندار گیلان پیش از ظهر امروز در هشتمین جلسه کارگروه حمایت از تولید گیلان در فرمانداری این شهرستان مرزی اظهار کرد: هدف اساسی این کارگروه شناخت آسیب‌ها و رفع موانع موجود در مسیر توسعه صنعتی و تولید است.

astrticleوی نقش شهرستان مرزی آستارا در تجارت خارجی و ارزآوری را منحصر به‌فرد دانست و گفت: شهرستان مرزی آستارا قابلیت‌های منحصر به‌فردی در تولید و قدرت تجارت با کشورهای حاشیه دریای خزر دارد.

معاون برنامه‌ریزی استاندار گیلان تشکیل کارگروه مذکور را در حمایت همه‌جانبه دستگاه‌های دولتی از تولید و سرمایه‌گذاری در استان مهم دانست.

وی ادامه داد: این کارگروه به پیشنهاد سازمان صنعت، معدن و تجارت و با تأکید ویژه استاندار گیلان تشکیل شده و دبیر این کارگروه سازمان صنعت، معدن و تجارت استان است و بالغ بر ۲۰ دستگاه، نهاد و بانک مرتبط با تولید و تجارت در این کارگروه حضور دارند.

اصغریان بر ضرورت همکاری مدیران دستگاه‌های اجرایی و بانک‌ها در چارچوب قوانین و مقررات با مدیران واحدهای صنعتی، بازرگانان و تجار تاکید کرد.

ضرورت همکاری مدیران با فعالان اقتصادی و تجاری آستارا

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت گیلان نیز در ادامه نشست مذکور با اشاره به اهداف تشکیل کارگروه حمایت از تولید در استان گیلان گفت: این کارگروه با بررسی تمام نقاط ریز و درشت مشکلات تولیدکنندگان، صنعتگران و تجار در صدد برطرف شدن آنهاست.

علی منتظری افزود: با توجه به اعمال تحریم‌های اقتصادی غرب علیه ایران و سیاست‌های انقباضی بانک‌ها در پی اعمال تحریم‌های اقتصادی، کمبود نقدینگی، شرایط ملتهب بازارهای فروش  و… طی چند سال اخیر شاهد بروز مشکلات عدیده در حوزه تولید و تجارت بوده‌ایم.

وی نیاز به سرمایه در گردش و یا سرمایه‌های ایجادی برای تکمیل واحدهای نیمه تمام صنعتی را از جمله اساسی‌ترین نیازهای واحدهای صنعتی عنوان کرد و ادامه داد: این مقوله با نهایت همکاری و مساعدت بانک‌های عامل در حال پیگیری است.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت گیلان با اشاره به دوری مسافت شهرستان آستارا با مرکز استان، تصریح کرد: با توجه به واقعیت‌های موجود در عرصه تولید و تجارت شایسته است مدیران دستگاه‌های اجرایی مرتبط با تولید به صورت مستمر به این شهرستان سفر کنند و از نزدیک با فعالان تولید و تجارت دیدار داشته باشند تا در حد امکان مشکلاتی که در سطح استانی قابل حل و مساعدت است، برطرف شود.

احداث پایانه صادراتی گل و گیاه و بازارچه مرزی در آستارا

وی احداث پایانه صادراتی گل و گیاه و احداث بازارچه مرزی در شهرستان آستارا را جزو برنامه‌های اساسی و توسعه‌ای در این شهرستان عنوان کرد.

منتظری افزود: حمایت از تولیدات صادراتی و احداث واحدهای صنعتی با محوریت تولید صادرات محور مورد حمایت ویژه قرار می‌گیرد.

وی بر لزوم بهره‌مندی از مزایای تولیدی و اقتصادی استان تأکید کرد و یادآور شد: باید از هر فرصتی برای برطرف شدن مشکلات تولید و ایجاد رونق در آن بهره‌مند شویم.

فرماندار آستارا نیز در جلسه مذکور با اشاره به لزوم رسیدگی و حل مشکلات تولید و صادرکنندگان در این شهرستان گفت: آستارا جایگاه ویژه‌ای در تبادلات تجاری و اقتصادی با کشورهای حوزه دریای خزر دارد.

سیروس شفقی تصریح کرد: کمک به اعطای تسهیلات بانکی، تأمین سرمایه در گردش برای ارتقای کیفیت محصولات تولیدی و صنعتی مهم‌ترین خواسته تولیدکنندگان در این شهرستان است.

نماینده مردم آستارا در مجلس شورای اسلامی نیز در ادامه جلسه کارگروه حمایت از تولید اظهار کرد: تولید کنندگان، رزمندگان خط مقدم اشتغال و خودکفایی در کشور هستند.

صفر نعیمی‌رز، با قدردانی از تلاش و پیگیری کارگروه حمایت از تولید در استان و برطرف شدن بحران‌های تولید، خاطرنشان کرد: تلاش در راستای برطرف شدن مشکلات تولیدکنندگان و صادرکنندگان موجب شکوفایی اقتصادی کشور می‌شود./فارس

Share