معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار در جلسه شورای اداری انزلی

کسی حق ندارد مردم را دسته بندی کند | کاهلی و سستی خود را بر گردن دین نیندازیم

اصغریان گفت: کشور همسایه ما ترکیه درآمدش از راه گردشگری بیشتر از کل درآمد نفتی ماست. مگر ترکیه مسلمان نیست و محدودیت ندارد؟

اختصاصی پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا محمدحسین اصغریان، معاون هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منابع انسانی استانداری گیلان در جلسه شورای اداری انزلی با گرامیداشت حماسه سوم خرداد و تبریک خلق حماسه مردم در انتخابات ۲۹ اردیبهشت اظهار کرد: حضور مردم پیام خوبی برای دنیا داشت.

وی به بازتاب انتخابات ایران در سراسر دنیا اشاره کرد و گفت: روزنامه لوس‌آنجلس تایمز همزمان با سفر ترامپ به خاورمیانه نوشته بود که چرا ترامپ به عربستان رفت؟ در ایران زنان حق رای دارند و وزیر و نماینده مجلس می شوند اما آنجا نه.

اصغریان با بیان اینکه درحال ورود به ماه مبارک رمضان هستیم یادآور شد: به عنوان همکار اداری به شما توصیه می کنم که مراقب حق الناس باشید و امیدوارم تا خداوند کمک کند در این ماه بازنگری در اخلاق و رفتارمان داشته باشیم.

اقتصاد ما باید قوی شود

معاون هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منابع انسانی استانداری گیلان گفت: بحث اقتصاد مقاومتی که طی دو سال اخیر مورد تاکید قرار گرفته یک واژه تقریبا نواندیشانه است که در ادبیات اقتصاد معاصر و کلاسیک دنیا چندان شناخته شده نیست. رهبری معظم انقلاب طی سال ۱۳۹۰ به بعد به تدریج با زمینه سازی و نامگذاری سالها در مفاهیم اقتصادی زمینه نامگذاری اقتصاد مقاومتی را در سالهای ۹۵ و ۹۶ بطور کامل آماده نمودند.

اصغریان افزود: اقتصاد ما باید به حدی برسد که با تحریم ها و سایر مشکلات، مشکلی برایمان پیش نیاید. اقتصاد در بسیاری از کشورها نظیر آلمان ژاپن و …در مقابل خطرات و تهدیدات بسیار مقاوم است اما تاکنون در کشوری تحت این نام نامگذاری صورت نگرفته است.

وی یادآور شد: اقتصاد مقاومتی، اقتصادی است که در مقابل تهدیدات و چالش ها مقاوم بوده بنحوی که می تواند بدون انحراف، بدون ایستایی و با مقداری تلاش بیشتر به راه خود در مسیر توسعه و پیشرفت و دستیابی به اهداف از قبل پیش بینی شده ادامه دهد.

شدیدترین تحریم علیه ایران اعمال شد / کسی حق ندارد مردم را دسته بندی کند

معاون هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منابع انسانی استانداری گیلان با تاکید بر اینکه تحریم ها بسیار هوشمندانه اعمال شده بود، افزود: یکی از موجه ترین و کم هزینه ترین راه های تهدید دیگران استفاده از اهرم های اقتصادی است. تحریم خرید و فروش نفت، تحریم سلاح، بیمه کشتیرانی، مالی و بانکی از جمله آنهاست.

این مسئول یادآور شد: به گواه همه اقتصاددانان تحریم‌های اعمالی بر اقتصاد ایران شدیدترین و گسترده‌ترین تحریم‌ها در چند دهه اخیر در کل جهان بوده و در مورد هیچ کشوری سابقه ندارد و این ساده نگری است که تحریم‌های دولت‌های غرب را کاغذ پاره بدانیم.

اصغریان در بخش دیگری از اظهارات خود به صدور انقلاب اسلامی اشاره کرد و گفت: واقعیت این است که از دیدگاه نظام سلطه هیچ کشوری به اندازه ایران برای منافع آنها خطرآفرین نیست. چون ایران ایدئولوژی صادر می کند. ایدئولوژی نفی ظلم، بیداری و حمایت از مظلوم و به همین دلیل آماج شدیدترین تحریم ها و تهدیدات قرار گرفت.

معاون هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منابع انسانی استانداری گیلان درباره ویژگی‌های اقتصاد مقاومتی گفت: دانش بنیان بودن، صادرات گرا، درونزا و برون نگر، همراه با عدالت اجتماعی و مردمی بودن از جمله ویژگی ها است.

وی قوی ترین حکومت‌ها، را حکومت های مردمی دانست و افزود:در انتخابات شاهد مشارکت ۷۳ درصدی مردم بودیم. این یعنی اقتدار نظام و کسی حق ندارد مردم را دسته بندی کند زیرا ما یک امت واحده هستیم که قدرتمان در وحدت و همدلی ماست.

چرا کاهلی و سستی خود را بر گردن دین می اندازیم؟

اصغریان بر لزوم توسعه اقتصاد دریامحور و گردشگری تاکید کرد و گفت: ۴۰ درصد مردم دنیا در کنار سواحل زندگی می کنند و ۶۰ درصد اقتصاد دنیا دریامحور است. چرا مواهب الهی و طبیعت بی نظیر را که بهترین شاخصه گردشگری را در کل ایران به خود اختصاص داده نادیده می گیریم؟ همین کشور همسایه ما ترکیه درآمدش از راه گردشگری بیشتر از کل درآمد نفتی ماست. مگر ترکیه مسلمان نیست و محدودیت ندارد؟ مگر همه گردشگران خارجی بدنبال میگساری و لهو و لعب هستند؟! چرا کاهلی و سستی خود را بر گردن دین می اندازیم؟ همین الان در بیابان های کاشان و کویر یزد هزاران گردشگر خارجی حضور پیدا می کنند مگر آنها چه می کنند؟

معاون هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منابع انسانی استانداری گیلان با اشاره به ظرفیت های گردشگری گیلان گفت: منطقه آزاد انزلی و بندر انزلی می تواند هزاران فرصت شغلی به وجود آورد. باید دست به دست هم دهیم و تالاب انزلی را احیا کنیم و بعد ببینید که با پرورش ماهی و گردشگری چه دستاوردهای عظیمی حاصل می شود.

اصغریان با بیان اینکه در روستاهای بساری از اراضی بدون استفاده باقیمانده اند گفت: صنایع تبدیلی ظرفیت بزرگی برای اشتغال دارد. فقط باید بیدار شویم و نعمت های الهی را ببینیم و برای آنها برنامه ریزی کنیم.

وی ادامه داد: اگر زیرساخت هایی که در دولت های مختلف در انزلی به وجود آمده و از نعمت های الهی این شهرستان به خوبی استفاده شود مطمئن باشید انزلی بیکار نخواهد داشت.

زمینه رونق انزلی فراهم میشود

به گزارش دیارمیرزا معاون هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منابع انسانی استانداری گیلان از افتتاح راه آهن رشت قزوین در نیمه نخست سال جاری خبرداد و گفت: این محور ریلی در آینده به انزلی و منطقه ازاد و پس از آن نیز پس از رسیدن به آستارا به خطوط ریلی جمهوری آذربایجان متصل خواهد شد و زمینه رونق بندر انزلی و منطقه آزاد را فراهم می آورد.

اصغریان در پایان گفت: همچنین صنایع دریایی شهید تمجیدی نیز می تواند بستر مناسبی برای توسعه صنایع دریایی و کشتی سازی باشد به شرط آنکه خودمان را باور کنیم و به خدا توکل داشته باشیم و بدانیم که با تکیه بر داشته هایمان می توانیم پیشرفت کنیم.

 

Share