همزمان با هفته دولت

افتتاح همزمان ۱۱ سامانه هوشمند حمل و نقل در محورهای استان گیلان / آل محمدی:ثبت ۵۰هزار مورد تخلف سرعت غیرمجاز طی ۵ ماه سال جاری

اختصاصی پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا همزمان با هفته دولت و طی مراسمی با حضور مسئولان ۱۱سامانه حمل و نقل هوشمند در استان گیلان به طور همزمان در شهرستان فومن افتتاح شد.

اختصاصی پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا همزمان با هفته دولت و طی مراسمی با حضور مسئولان ۱۱سامانه حمل و نقل هوشمند در استان گیلان به طور همزمان در شهرستان فومن افتتاح شد. photo_2016-08-29_18-17-59

به گزارش خبرنگار دیارمیرزا از فومن, مدیرکل حمل و نقل و پایانه های استان گیلان در این مراسم اظهار کرد: در راستای افزایش ایمنی تردد کاربران جاده ها ۱۱ سامانه حمل و نقل هوشمند به طور همزمان در محور آزاد راه قزوین -رشت افتتاح شد.

آل محمدی با اشاره به اینکه عدم وجود راههای جداگانه برای حمل و نقل و عدم تناسب ظرفیت موجود جاده های استان یکی از معضلات استان است اظهار کرد: بکار گیری تجهیزات و نرم افزارهای حمل و نقل هوشمند ضمن کمک به بحث کنترل و نظارت تردد, جنبه بازدارندگی نیز دارد و زمینه عملی کاهش تلفات رانندگی را فراهم می‎نماید.

وی با اشاره به امار کشته شدگان حوادث رانندگی سال گذشته استان گفت: از ۶۴۹ نفر کشته شده حوادث رانندگی استان ۴۳۲ نفر عابر و موتور سوار بودند که توجه به این آمار لزوم سرمایه گذاری جدی در مقوله کنترل و نظارت سیستماتیک بر تردد در محورها را با استفاده از سامانه حمل و نقل هوشمند در کنار فرهنگ سازی و آموزش مستمر مطرح می سازد.

آل محمدی در ادامه ثبت امار تردد ،ثبت سرعت لحظه ای و برداشت پلاک خودرو از قابلیت سامانه حمل و نقلی بر شمرد و گفت: برای راه اندازی این۱۱ سامانه حدود ۲۰میلیارد ریال از اعتبارات ملی هزینه شده و با راه اندازی سامانه جدید تعداد دوربین ثبت سرعت در محور برون شهری استان به ۲۴دستگاه افزایش یافته است.

مدیرکل حمل و نقل و پایانه های استان گیلان خاطرنشان کرد: در ۵ماهه سال جاری بالغ بر ۵۰هزار مورد تخلف در سرعت توسط سامانه ثبت سرعت مستقر در محور موصلاتی استان به ثبت رسیده است و این اطلاعات جهت اعمال قانون در اختبار پلیس راهور قرار می گیرد.

وی در پایان تصریح کرد: ۲۲دوربین نظارت تصویری و ۲۴دوربین فعال ثبت سرعت و ۳۷سامانه تردد شمار در محور برون شهری استان فعال و به صورت آنلاین در زمینه گزارش و ارائه اطلاعات مربوط به وضعیت تردد در محور استان فعالیت می نمایند.

tel final1

Share