رئیس سازمان نظام مهندسی ساختمان استان گیلان

عضو هیات مدیره باید با تدبیر به دنبال تحول باشد و به خرد جمعی اعتقاد داشته باشد/پیشنهادات و برنامه های قاسمیان برای پویایی سازمان نظام مهندسی ساختمان گیلان

اختصاصی پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا کسی که بخواهد به عنوان عضو هیات مدیره فعالیت کند باید علاوه بر آگاهی کامل از وظایف قانونی هیات مدیره ها ، توانایی شناخت چالش ها و موانع پیش روی هیات مدیره را نیز داشته باشد و مهم تر از همه اینکه بتواند اتفاقات سازمان را به درستی رصد کند ، با تدبیر به دنبال تحول باشد و به خرد جمعی اعتقاد داشته باشد.

اختصاصی پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا مهندس عبدالرضا قاسمیان لنگرودی ، رئیس فعلی سازمان نظام مهندسی ساختمان استان گیلان و عضو پایه یک رشته عمران سازمان، فارغ التحصیل از دانشگاه گیلان است.
ghasemianamed وی در سوابق کاری خود عضویت در هیات مدیره سازمان نظام مهندسی ساختمان استان گیلان در دوره های پنجم و ششم را داراست و در این مدت از سال ۸۸ تا ۹۱ نایب رئیس دوم سازمان و از سال ۹۲ تا ۹۳ نائب رئیس اول سازمان بوده است.
وی از سال ۸۰ تا ۹۲ کارشناس دستگاه نظارت و دفتر فنی اداره کل نوسازی مدارس گیلان بوده و عضویت در هیات رئیسه گروه تخصصی عمران ، عضویت در کمیته های دفاتر مهندسی ، دفاتر نمایندگی ، نظارت اجرا را در کارنامه خود دارد و در حال حاضر کارشناس رسمی دادگستری نیز است.
پای صحبت های مهندس عبدالرضا قاسمیان نشستیم و از اهداف و برنامه هایش برای سازمان نظام مهندسی ساختمان استان گیلان سوالاتی را پرسیدیم.

برای شما چه اصولی در انتخابات نظام مهندسی مهم است؟

سازمان نظام مهندسی ساختمان استان گیلان ، بیش از ۱۸۰۰۰ عضو دارد، اعضایی که همگی متخصص و توانمند هستند و کسی که بخواهد به عنوان عضو هیات مدیره فعالیت کند باید علاوه بر آگاهی کامل از وظایف قانونی هیات مدیره ها ، توانایی شناخت چالش ها و موانع پیش روی هیات مدیره را نیز داشته باشد و مهم تر از همه اینکه بتواند اتفاقات سازمان را به درستی رصد کند ، با تدبیر به دنبال تحول باشد و به خرد جمعی اعتقاد داشته باشد.

اگرچه در حال حاضر رئیس سازمان و عضو هیات مدیره هستید و مطمئنا برنامه هایی در این دوره عملی نموده اید ، اما برنامه های شما برای آینده چیست؟

سازمان نظام مهندسی ساختمان ، سازمانی پویا است و برای حفظ این پویایی با توجه به جمعیت بزرگی که در آن عضو هستند در سطح کلان باید به تعریف صلاحیت ها و ظرفیت های جدید در حوزه ی مهندسی ساختمان و توسعه خدمات مهندسی منطبق بر سیاست های دولت باشد پرداخت. همچنین قانون نظام مهندسی ساختمان ، قانونی است که برای بهبود عملکرد سازمان ها نیاز به اصلاح دارد و اعضای هیات مدیره به عنوان نمایندگان این جامعه باید جهت اصلاح قانون نظام مهندسی و کنترل ساختمان نقش آفرین باشند.
برای اینکه زمینه های لازم و فرصت کافی جهت پیگیری امور کلان سازمان باشد یکی از پیشنهاداتم این است که جهت برون سپاری خدمات فنی و اداری حوزه ی ساخت به مهندسین برنامه ریزی های لازم صورت گیرد.
سازمان نظام مهندسی ساختمان استان گیلان باید بیش از پیش حضور اثرگذار در شورای مرکزی داشته باشد و با زمینه سازی تاسیس پایگاه های علمی و تحقیقاتی، تمهیدات لازم جهت پویایی و تحرک گروه های تخصصی همچنین تلاش در جهت ارتقاء سطح آگاهی عمومی نسبت به نظام مهندسی ساختمان و ارکان آن صورت پذیرد.
مواردی مانند ارتقاء سطح دانش حقوقی مهندسان که بسیار مهم است ، همچنین حمایت از مهندسان بازنشسته و یا از کار افتاده با تعریف و تقویت بیمه مهندسان از سایر برنامه هایم جهت بهبود عملکرد سازمان است.

به عنوان رئیس فعلی سازمان چه معیارهایی را برای انتخاب اصلح به اعضا، خصوصا آن دسته از اعضایی که جدیدا عضو سازمان شده اند پیشنهاد می کنید؟

خوشبختانه همانطور که گفتم اعضای سازمان همگی متخصص هستند ، چه آن دسته از اعضا و دوستان قدیمی که سابقه های چندین و چند ساله دارند و چه آن دسته از اعضا که تازه درس شان را تمام کرده اند و وارد محیط سازمان شده اند و همین ویژگی است که سازمان نظام مهندسی را از سایر سازمان ها متمایز می کند و مطمئنا آن ها معیارهای خوبی برای سنجش و انتخاب اصلح دارند، اما اگر بخواهیم کلی به قضیه نگاه کنیم در ابتدای امر ، فردی را انتخاب کنند که کارنامه علمی و اجرایی قابل قبولی داشته باشد ، خوشنام باشد و از خدمت به همنوعان و همکاران خود لذت ببرد، اصولی داشته باشد و به اصول خود پشت نکند، فردی باشد که توانایی درک و پذیرش نقد را داشته باشد، رابطه خود و اعضا را رابطه ای تعاملی بداند ، اهل تخریب نباشد و بر مدار قانون حرکت کند، نوآور و خلاق باشد و به خلاقیت احترام بگذارد.

ghnamed

Share