مهندس جعفرزاده

مبارزه با مفاسد اقتصادی باید عملی شود با شعار دردی دوا نمی شود

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا عضو کمیسیون برنامه و بودجه مجلس شورای اسلامی با تاکید بر اینکه تنها راه نجات کشور در این مقطع زمانی اقتصاد مقاومتی است، گفت: مبارزه با مفاسد اقتصادی باید عملی و اجرایی شود و اگر مواردی مشاهده می‌شود نشان می‌دهد که مفسده در حال رشد است.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا ؛غلامعلی جعفرزاده ایمن‌آبادی با اشاره به سیاست‌های ابلاغی رهبری در اقتصاد مقاومتی، اظهار کرد: اگر از همان سال‌های ابتدایی که این موضوع برای نخستین بار توسط مقام معظم رهبری مطرح شد دولت‌های قبلی آن را جدی می‌گرفتند تا این اندازه کشور دچار استرس و اضطراب ناشی از تحریم نمی‌شد و کشور برای رفع تحریم به نوعی بیمه و واکسینه شده بود.

jafarzadeh2-300x180این عضو کمیسیون برنامه و بودجه مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه اقتصاد مقاومتی یک اقتصاد ریاضتی نیست، گفت: اقتصاد مقاومتی اقتصادی نیست که فکر کنند مردم ایران در نوعی حالت فشار قرار می‌گیرد بلکه اقتصاد روز به نوعی ناشی از فشارهای ناجوانمردانه‌ای است که به این ملت وارد می‌شود.

این نماینده اصولگرای مجلس شورای اسلامی افزود: از طرفی دولتمردان هم باید با راهکارهایی که در این سیاست‌های راهبردی که به عنوان اقتصاد مقاومتی تاکید شده ارائه دهند و قدرت چانه‌زنی‌شان افزایش پیدا کند، ضمن اینکه یک پشتوانه گرمی هم از جانب مردم خواهد داشت و تنها راه نجات کشور در این مقطع زمانی همین اقتصاد مقاومتی است.

جعفرزاده ایمن آبادی درباره اینکه به نتیجه رسیدن مذاکرات چقدر می‌تواند به تثبیت حقانیت ایران و در نتیجه افزایش اعتراضات بین‌المللی به تحریم‌کنندگان کمک کند، گفت: با توجه به سیری‌ناپذیری طرف مقابل همان‌طور که رهبری بیان کردند به مذاکرات خوش‌بین نیستیم البته نمی‌گوییم که این مذاکرات به نتیجه می‌رسد و یا نمی‌رسد، بلکه بر این باور هستیم کسانی که از طرف کشور ما در مذاکرات حضور دارند پایبندی‌شان به اصول و ارزش‌ها را همان‌گونه که تا الان حفظ کرده‌اند ادامه دهند.

وی تاکید کرد:‌ با توجه به اینکه طرف مقابل سیری‌ناپذیر است شکی نیست که بعد از بحث هسته‌ای وارد موضوعات موشک‌ها می‌شود و بعد از آن هم وارد عرصه علمی دانشگاهی، در واقع مشکل آنها با اسلام، انقلاب و مردم است.

این عضوکمیسیون برنامه وبودجه مجلس شورای اسلامی درباره اینکه مبارزه با مفاسد اقتصادی و ارائه گزارش‌های دقیق از سوی دولت به نهادهای نظارتی و مردم چقدر در تحقق بخشیدن به اقتصاد مقاومتی موثر است، اظهار کرد: مبارزه با مفاسد اقتصادی باید عملی و اجرایی شود و اینگونه نباشد که تنها شعار دهیم زیرا با این راه‌ها مشکلی از مملکت حل نمی‌شود بنابراین ابتدا باید راهکارهایی اتخاذ شود تا شاهد موضوعاتی که در حوزه اقتصاد پیش از این بودیم، نباشیم.

جعفرزاده ایمن آبادی خاطرنشان کرد: ما نباید بعد از داستان سه هزار میلیارد، داستان ۸۰۰۰ میلیارد می‌داشتیم چرا که این موضوعات نشان می‌دهد مفسده اقتصادی در حال رشد است و بعد مباحثی مانند ریزه‌خواری و … پیش می‌آید.

این عضو کمیسیون برنامه و بودجه مجلس شورای اسلامی در ادامه خاطرنشان کرد: با توجه به تجارب گذشته باید راه‌های مفسده بسته شده و تکرار نشود و آن افرادی هم که مشخص شده‌اند تحویل دستگاه قضایی شوند و نهایتا مردم از نتایج آنها مطلع شوند نه اینکه در حد حرف و شعار بماند/.تابناک
ایرج ندیمی، محمد مهدی رهبری املشی،غلامعلی جعفرزاده ایمن آبادی،محمدحسین قربانی ،حسن تامینی،جابرکوچکی نژاد،مهردادلاهوتی،ناصرعاشوری،حمیدرضاخصوصی،حسن خسته بند،محمود شکری،صفرنعیمی رز،عطالله حکیمی،

Share