سیدحسین رضویان عضو شورای شهر رشت؛

آنچه در برنامه راهبردی رشت دیده شده در بودجه ۱۴۰۳ شهرداری وجود ندارد

سیدحسین رضویان گفت: یک تیمی معین شد از دانشگاه گیلان که آمدند و طرحی راهبردی برای این شهر در قامت ۲۰ساله نوشتند و چکیده‌ای از آن هم در اختیار اعضای شورای شهر قرار گرفت.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا، سیدحسین رضویان عضو شورای شهر رشت در رابطه با جلسات شورای شهر رشت گفت: جلساتی که درباره بررسی بودجه هزار و چهارصد و سه ترتیب داده شده روزانه برگزار می‌شود و در جلسه گذشته بدین موارد اشاره داشتم.

وی اظهار کرد: چند گزاره را مرور میکنم و بعد نتیجه میگیرم. در تعاریف سنتی وقتی از بودجه صحبت میشود از اقتصاد گفته شده و به همین اعداد و ردیف‌هایی که در کتابچه‌های سالیانه بودجه آمده اشاره می‌شود اما در دیدگاه نوین مسئله پیرامون مدیریت است و بحث، بحث ویژن، دیدگاه و برنامه است و در حقیقت بودجه ابزاری است که مسیر و اهداف را مشخص میکند.

رضویان بیان کرد: سوالی میپرسم چرا بودجه رشت برای سال ۱۴۰۳ پنج هزار و چهارصد میلیارد تومن نوشته شده؟ مثلا این بودجه نمیتوانست هفت هزار میلیارد باشد یا چهار هزار و پانصد میلیارد تومان؟ وقتی ما میتوانیم بنشینیم و بگوییم در فلان ردیف بیست میلیارد تبدیل به چهل میلیارد شود و در ردیف دیگر سه میلیارد بشود یک میلیارد و دستگاه ارائه کننده پیشنهاد بودجه هم به راحتی موافقت میکند پس این نشان میدهد که این بودجه پیشنهادی یک بودجه‌ی دستوری است.

وی افزود: کجا هستیم، کجا میخواهیم برویم و چطور میخواهیم برویم؟ این آن چیزهایی است که می‌بایست از بودجه دریافت بشود. یک تیمی معین شد از دانشگاه گیلان که آمدند و طرحی راهبردی برای این شهر در قامت ۲۰ساله نوشتند و چکیده‌ای از آن هم در اختیار اعضای شورای شهر قرار گرفت. آنچیزی که در آن طرح امده در این کتابچه بودجه نیست و تنها همان روال سال‌های گذشته است که با چند درصد افزایش تکرار شده.

این عضو شورا با بیان اینکه شهر رشت یک مساحت مشخصی دارد پرسشی را طرح می‌کنم برای این مساحت مشخص قیمت تمام شده خدمات در حوزه‌های گوناگون چقدر است و به چه تعداد نیرو احتیاج دارد؟، افزود: تا وقتی این مقوله روشن نباشد و برای نگارش بودجه زمان بیشتری به شکل تحقیق عملیاتی صرف نشده باشد بودجه در عمل الکن و ناکارآمد است و برای شوراهای مختلف همین کتابچه زیبایی است که می‌اید و دو هفته در اختیار اعضا شورا قرار میگیرد و تند تند هر کس دستش را بالا می‌برد و رای میدهد. این مسئله را حل کنید اکنون برای اصلاح امور وقت وجود دارد و امروز جای جبران هست. من چند هفته گذشته هم عرض کردم گفتم اگر مواردی که در بودجه مد نظر است مرتفع نشود از اینکه رای ام را به این بودجه بدهم معذورم.

Share