رئیس شورای شهر رشت؛

لایحه افزایش حدود اختیارات شوراها تصویب شود | رینگ ۹۰ متری نیازمند اعتبارات ملی است

کارگرنیا با اشاره به مشکلات ترافیکی رشت گفت: تعداد اتوبوسی که در شهر فعالیت می‌کند کمتر از ۴۰ عدد است در حالی که مطابق جمعیت شهر رشت باید ۴۰۰ دستگاه فعال باشد.

اختصاصی پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا، هفتاد و یکمین جلسه شورای شهر رشت با حضور اعضای شورا و نمایندگان مجلس صبح روز شنبه برگزار شد.

در ابتدای جلسه رییس شورای شهر رشت با اشاره به مشکلات شهر رشت گفت: آنچه که امروز شورا‌های شهر را تهدید می‌کند، محدود شدن شورا‌ها فقط در حوزه شهرداری‌ها است و بحث حکمرانی و نظارت برای شورا وجود ندارد و امیدوارم با همت نمایندگان لایحه افزایش حدود اختیارات شوراها در بحث مدیریت شهری در مجلس تصویب شود.
محمدحسین واثق کارگرنیا در ادامه با اشاره به بحث مشکلات زیست محیطی در شهر رشت گفت: در حال حاضر مسئله حل زباله و دفن جایگاه زباله است و از نمایندگان میخواهیم که با تاکید در جانمایی دفن زباله آن را تسریع کنند.
وی افزود: همچنین در کارخانه کود آلی نیز در حال حاضر ۵۰۰ تن زباله در روز به کمپوست تبدیل می‌شود که امیدواریم به زودی به ۱۰۰۰ تن برسد.
واثق کارگرنیا در مورد دستگاه زباله سوز گفت: اگر همت و پیگیری‌ها انجام نشود تا ۱۰ سال آینده زباله سوز به شهر رشت نخواهد رسید.
کارگرنیا ادامه داد: متاسفانه در جلسات استانداری همیشه سرمان پایین بود زیرا اقدامات عمرانی شهر رشت نسبت به شهر‌های کوچک این استان کمتر بوده است.

وی در مورد ترافیک شهر نیز اظهار کرد: ترافیک از بزرگترین مشکلات شهر رشت است که امان مردم را بریده است. در این ۴۰ سال فقط یک خیابان آن هم ۸ دی را اضافه کردیم و توسعه معابر صورت نگرفته است.

کارگرنیا ادامه داد: تعداد اتوبوسی که در شهر فعالیت می‌کند کمتر از ۴۰ عدد است در حالی که مطابق جمعیت شهر رشت باید ۴۰۰ دستگاه فعال باشد. تراموا نیز بسیار کمک حال در حل ترافیک خواهد بود. درباره رینگ ۹۰ متری تا کنون هیچ کاری صورت نگرفته است و آن هم به دلیل هزینه زیادی است که نیاز به اعتبارات ملی داریم. ژ ۵ سالهاست در حال انجام است اما تاکنون این پروژه به اتمام نرسیده است.
وی افزود: رشت فاقد درآمد پایدار است در حالی که یک شهر گردشگرپذیر هستیم و همین امر رشت نامزد دریافت شهر صنایع دستی در یونسکو قرار گرفته است.
کارگرنیا با بیان اینکه متاسفانه هنوز هتل مناسبی در شهر رشت برای اقامت نداریم، افزود: در حالی که پتاسیل‌های خوبی در رشت برای جذب گردشگر داریم.

وی افزود: در خصوص زمین‌های فاقد سند نیز لایحه آن در مجلس مورد بررسی است. در شورای حفظ حقوق بین المال توانستیم این مشکل را با شیوه نامه حل کنیم اما این دستور فقط دستور حکومتی است و باید این شیوه نامه به صورت قانون تبدیل شود.

رئیس شورای شهر رشت در پایان گفت: دبیر خانه کمیسیون ماده ۵ در راه و شهرسازی است که این جلسات بسیار با تاخیر برگزار می‌شود. می خواهیم که این دبیرخانه در شهرداری مستقر شود زیرا این تاخیرها باعث فرصت سوزی در جذب سرمایه گذاران می‌شود.

Share