در جلسه شورای شهر رشت مطرح شد

شهردار بگوید که بر چه معیاری مدیران را انتخاب کرده | معایب طرح تفصیلی رشت به روایت رمضانپور

عضو شورای شهر رشت خواستار اصلاح طرح تفصیلی رشت شد و گفت: مهمترین بحث بی‌توجهی به اقتصاد شهری و نیز عدم توجه به بافت فرسوده است.

اختصاصی پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا بیست و نهمین جلسه شورای شهر رشت صبح امروز دوشنبه در عمارت شورا برگزار شد.

در ابتدای جلسه علوی رئیس شورا با تسلیت شهادت حضرت زهرا (س) گفت: واقعه دلخراش سقوط هوایپما یکی دیگر از حوادثی بود که بار دیگر مردم ما را به غم نشاند و این حادثه را به مردم کشورمان تسلیت می‌گویم.

علوی در ادامه جلسه اظهار کرد: با تلاشی که دوستان داشتند کلیات بودجه بررسی‌ شده و امروز به رأی گذاشته خواهد شد.

رئیس شورای شهر رشت افزود: پس از شروع به کار دوره پنجم شورا فضای امیدواری در شهر ایجاد شد تا شورا بتواند دقیق‌تر و بهتر از گذشته کار کند اما گاهی در انعکاس موارد تحلیل‌هایی پیش می‌آید که خواهش بنده بر آن است که بر روی تک‌تک موارد دقت لازم را داشته باشد.

وی با بیان اینکه امکانی برای اعضای شورا فراهم شده است تا در محلات حضور پیدا کنند، اذعان کرد: برخی از اعضای شورا در محلات مختلف رشت حضور می‌یابند اما برخی برداشت‌های دیگری می‌کنند و موضوع را به موارد مختلف ربط می‌دهند و فکر می‌کنند می‌توانند سرعت‌گیر اعضای شورا باشند.

علوی یادآور شد: دوران بزن و در رو گذشته است.

وی با بیان اینکه اخیرا مطلبی درباره موافقت بنده از افزایش نرخ تاکسی‌ها در رشت نشر پیدا کرده، گفت: این مطلب صحت ندارد و از رسانه ها تقاضا دارم در انعکاس مطالب دقت کنند.

علوی با اشاره به بارش برف اندک اخیر در رشت اظهار کرد: کلیه پرسنل مدیریت شهری برای مقابله با بحران برف در آماده باش کامل بودند و بنده از نزدیک شاهد تلاش های آنان بودم و به همین دلیل بابت زحمات آنان قدردانی کردم اما پس از این اقدام یکی از رسانه ها اعلام کرد که در رشت بارش برف بسیار ناچیز بوده و دلیلی برای تشکر رئیس شورا وجود ندارد.

شهردار بگوید که بر چه معیاری مدیران را انتخاب کرده است

در ادامه جلسه محمدحسن علیپور عضو شورای شهر رشت به عنوان اولین ناطق این جلسه با بیان اینکه انتخاب مدیران را بر عهده شهردار بگذرایم، گفت: اما قبل از انتخاب به اعضای شورا بگویند که بر چه معیاری مدیران را انتخاب کردند.

وی از شهردار در مورد پرداخت به موقع حقوق و کارهای مناسبی که در شهر رشت انجام دادند تشکر کرد و افزود: امیدوارم این روند تداوم داشته باشد و عیدی‌ها و حقوق های پایان سال نیز به موقع پرداخت شود تا کارکنان با مشکل مواجه نشوند.

علیپور ادامه داد: نباید به گونه ای اعضای شورای اقدام کنند که تصور شود بعضی‌ها برای انتخابات مجلس در حال استفاده از ظرفیت شورا برای شبکه سازی هستند.

از ۱۵ اسفند تخلفات رانندگی برای متخلفان پیامک می‌شود

اسماعیل حاجی پور دیگر عضو شورا با تسلیت شهادت حضرت زهرا(س) با گلایه از برخی رسانه ها گفت: خطاب به این فرزندانمنا که حرفهای مارا انعکاس می‌دهد می‌گویم که مثل آئینه باشید و حقیقت را نشر بدهید. ارزش قلم هایی خود را داشته باشند مردم به ما رای دادند و ما می‌دانیم با خدای خودمان که چگونه باید پاسخگو باشیم!

وی با اشاره به اینکه امانتدار مردم هستیم، گفت: از رسانه میخواهیم با انعکاس مطالب کذب دنیا و آخرت خود را خراب نکند و به گونه ای عمل کنید که واقعیت باشد.

حاجی پور ادامه داد: من طرف صحبتم با کسانی که تعمدی می‌نویسند نیست. مطلبی را درج کردند که با صحبتهای بنده در مراسم کنترل ترافیک تناقض داشت. بنده گفته بودم از ۵ سال پیش برای راه اندازی این مرکز اقدام شده است.

این عضو شورا با بیان اینکه ۵۶۰ میلیون تومان برای این کنترل و ترافیک هزینه شده، تصریح کرد: رسانه ها باید دقت کنند از صفر تا ۱۰۰ حرفهای ما را بنویسید. برخی از دوستان در انتشار خبرها دقت داشته باشند.

حاجی پور با اشاره به فعالیت مرکز کنترل ترافیک رشت اظهار کرد: ۱۲ ساعت کنترل کردیم در این مدت بالای ۵ هزار تخلف داشتیم که بیشترش عبور از چراغ قرمز بود. اعمال قانون از تاریخ ۱۵ اسفند ماه انجام می‌شود و از مردم می‌خواهیم که قانون را رعایت کنند زیرا تخلفات با ذکر تخلف و زمان آن به صورت پیامکی برای فرد خاطی ارسال می‌شود.

معایب طرح تفصیلی رشت به روایت رمضانپور

به گزارش دیارمیرزا احمد رمضانپور دیگر ناطق این جلسه با تسلیت شهادت حضرت زهرا(س) گفت: باید کارها برای رضای خدا باشد و آنچه در راه خدا انجام شود قطعا شفاف خواهد بود.

رمضانپور در مورد طرح تفصیلی شهر رشت نیز اظهار کرد: ابلاغ طرح تفصیلی با پروانه های صادر شده هماهنگ نیست.

این عضو شورا با بیان اینکه طرح تفصیلی معایبی دارد، افزود: ایراداتی این طرح دارد که اولین آن مطابق نبود این طرح با شرایط جوی استان است و مورد دوم در مورد فیزیک طرح است. در استان گیلان و شهر رشت این امر لحاظ نشده است و اصول تفکیکی زمین در شهر انجام نشده است.

وی افزود: سومین مورد عدم توجه به وضع موجود است و مورد بعدی عدم پیوند طرح قدیم با جدید است. عدم آموزش در مورد طرح تفصیلی در مناطق از دیگر ایرادات است.  همچنین تعجیل در اجرای طرح سبب شد که نواقصی بوجود بیاورد.

رمضانپور تصریح کرد: موارد شبه برانگیز مثل پلاک‌هایی که پتاسیل تجاری دارند اما مسکونی صادر شده زیاد است. مهمترین بحث بی‌توجهی به اقتصاد شهری و نیز عدم توجه به بافت فرسوده است. بنده این انتظار را دارم که شورا و شهرداری تبصره ای برای رفع معایب صورت دهد.

Share